جایگزین مسیر

آخرین بازی پیش فصل: لذت تماشای بازی ماتیچ !

by | مرداد , ۱۱ , ۱۳۹۶

آخرین بازی پیش فصل: لذت تماشای بازی ماتیچ !

پایگاه هواداران منچستر یونایتد-یونایتد در حالی که میداند در خط دفاع محدودیتهای شدیدی خواهد داشت،با بردی ۲-۱ در مقابل سمپدوریای ایتالیا خود را آماده بازی برای اولین دیدار رسمی فصل، سوپرکاپ اروپا در مقابل رئال مادرید، در اسکوپیه مقدونیه میکند.

 

پنج نکته کلی بازی :

۱- سیستم ۲-۵-۳ ، علی رغم اینکه وقتی نوبت به نمایش فردی مدافعان میرسد، آن اطمینان و قوت قلب را به تماشاگر نمیدهد، اما وینگ هائی فعال، و موقعیت سازی زیاد به همراه تسلط بهتر در میانه میدان را نشان میدهد.

۲- ماتیچ شیرازه تیم است ! : اینترسپشنهای استادانه، جاگیریهای معرکه، بازیخوانی بی نظیر و تسلط روی زمین و هوا، او را تبدیل به یکی از برترین هافبک دفاعی های جهان کرده، چیزی که مدتهای مدیدیست به دنبالش بودیم و نه در اشنایدرلن و نه در فلینی و ….. پیدا نکردیم.

۳- خط هافبک کریک-فلینی بیش از حد کند است و مارسیال و راشفورد از این کندی رنج میبرند ! : این ترکیب هرگز نمیتواند کمکی به رشد مارسیال-راشفورد کند.

۴- قد بلند زیاد داریم، اما کرنرها هنوز خطرناک نشده : به نظر میرسد تمرینهای اختصاصی و مفصلی باید روی این نکته انجام شود. داشتن این همه بازیکن بالای شش فوت و نهایتاً اینهمه بی خطری روی ضربات کرنر عجیب است!

۵-پریرا ، بسیار هیجان زده و عجول بود و این نشان میدهد همه کسی زیر فشار دوام نمی آورد : علی رغم یک فصل قرضی کامل بازی کردن در لالیگا، هنوز خونسردی و تسلط مارسیال و یا حتی در سطح خیلی کمتر از آن : راشفورد ، هم در بازی پریرا دیده نشد.البته با یک نیمه نمیتوان قضاوت کرد، اما فراموش نکنیم این بازی بعد از شنیدن تعریف و تمجید ها و رسیدن خبر ” در ترکیب باقی ماندن پریرا ” از او دیده میشود. یکی از نکات اصلی بازی در تیمهای تاپ، اینست که هم با انتقاد بتوانی کنار بیایی هم با تعریف !!

 

نمرات  از پنج :

دخیا – ۳ : در صحنه ی هنرنمائی بلیند، بسیار عالی نشان داد ، اما روی گل دریافتی میتوانست  در مقابل توپی که خیلی مستقیم و راحت به سمتش می آمد  علی رغم مزاحمت دید ایجاد شده توسط اسمالینگ ، واکنش جالب تری نشان دهد.

والنسیا- ۴ : بسیار خوب و خلاق در حمله ، اندکی کم نفس در دفاع که طبیعیست و تا هفته آینده حل میشود.

اسمال -۲ : به گفته برخی منابع معتبر احتمالاً بعد از بازی سوپرکاپ با وی و سوتی هایش خداحافظی خواهیم کرد.در این بازی در صحنه گل و چند صحنه ی دیگر ، در سطح وست برومویچ نشان داد.

لیندلوف-۲: در صحنه ای در مقابل زیرکی کواگیارلا ، نتوانست تشخیص بدهد که بدنش را سمت  چپ دریافت کننده توپ قرار دهد یا سمت راست و نزدیک بود فاجعه ای رخ دهد .اگر چنین فرصتی به رونالدو یا کریم داده شود، قطعاً گل خواهیم خورد.

بلیند-۱: افتضاح بود این بازیکن . صحنه ی پاس رو به عقب که فاجعه بود ، اما ثابت کرد در دفاع هم به زور و با خطاست که میتواند جلوی توپها را بگیرد.

دارمیان-۴: نمایشی بسیار خوب از فول بک/وینگر ایتالیائی ، سانترهای خوب ، سرعت خوب و نفس خوب ، خلاصه ای از نمایش امروز وی.

ماتیچ-۴/۵ : ستاره بازی بدون شک. اینترسپشنها، مدیریت بازی ، بازیخوانی ، جاگیری های محشر، تسلط روی هوا و زمین، بدن آماده.فرماندهی کرد.

بسیار خوشحالیم که این صرب بزرگ را از این به بعد در منچستر خواهیم داشت. فکر کنم باید ۱۰-۱۲ ملیون دیگر بدهیم به چلسی تا قیمتش عادلانه شود!!

پریرا- ۱/۵: نتوانست در مقابل سیل انبوه تعریف و تمجید ها واکنش خوبی نشان دهد.شوتهای گنگ و مبهم، سانترهای بد، پاسهای بدون دقت و ضعیف..

پوگ-۳/۵: تسلط همیشگی روی توپ، پاسهای بلند میلیمتری و تماشائی و دریبلهای جالب اما همچنان اندکی خودخواه.توپی که از دست میدهد شاید برخی اوقات گران تمام شود.احتمالاً در بازیهای رسمی کمتر ماجراجوئی میکند البته.

میخ-۴: بسیار عالی .جالبست که در هوا هم تاثیر خودش را نشان داد . روی زمین فوق العاده.لیگ اروپای فصل قبل را او برایمان درآورد و قطعا میدرخشد.

لوکاکو-۳/۵: جاگیریهای خوبی داشت و از توپها هم عقب نبود، به نظر میرسد به راحتی رکورد +۲۰ گل زده را تکرار کند و نگرانی خاصی از وی نداریم.

آندر – ۳ : متوسط در این بازی اما دایو ها و صحنه سازیهای بسیار استادانه ای دارد که قطعاً در سوپرکاپ به دردمان میخورد. باید کنار ماتیچ بازی کند !

کریک- ۲/۵ : نکته خاصی در بازی متوسط کریک در مقابل سمپدوریا وجود نداشت ، تقریباً یک کریک متوسط بود اما همچنان از فلینی بهتر.

فلینی – ۲: این دفعه حداقل دو تا توپ را از روی سر دو تا بازیکن حریف بلند کرد ! یکی دو پاس رو به جلو هم داد که رشد محسوب میشود برای خودش!!

ماتا-۳/۵ : مثل همیشه باهوش ، اما کمی ایستا و کند. جاگیری و تمام کنندگی اش تقریباً حرف ندارد و میتواند کمک بسیاری کند به تیم.

مارسیال-۴- خودخواه اما یک تنه بازی را در نیمه دوم در آورد.همه بار تهاجم و خلاقیت و جادوگری تیم بر عهده وی بود.به نظر نمیرسد وینگ چپ، اولویت باشد برای ما و میتوان به مارسیال فضا و فرصت داد.از دید من اولویت باید همان اوریه باشد، زیرا میتواند دفاع راست بازی کند، از شر بلیند در دفاع خلاص میشویم، والنسیا هم راحت تر میشود و میتواند به جلو برود و وینگ شود و مثل امروز خلاق باشد.جذبش هم بسیار آسانترست تا پرسیچ. البته پرسیچ بسیار با کیفیت است و مثل یک ماشین مکانیکی تولید سانتر هست و آمار سانترهای موفقش خیره کننده هست، اما بهرحال اگر محدودیت بودجه داشته باشیم، به نظرم اوریه با توجه به این بازی ، میتواند مهم تر باشد.هرچند پرسیچ به علت گلزنی و تمام کنندگی اش هم میتواند گزینه جذابی باشد اما اگر اصرار اینتر به جذب مارسیال ( به صورت قرضی با گزینه دائمی ) باشد، قطعاً این معامله عقلانی نخواهد بود. معامله اگر اما به صورت قرضی با تضمین بازی کردن و بدون حق خرید باشد ، این شاید بتواند برای ما جذاب باشد.زیرا اعتماد به نفس ، تجربه و قدرت مارسیال را چند برابر خواهد کرد.

رشفورد-  ۲ : نتوانست در هیچ کورسی مزاحم دفاع ایتالیائیها شود، در یک صحنه هم نتوانست آنها را دریبل بزند و به علت قدرت بدنی کم زمین هم خورد، روی هوا هم که موفق نبود.حدس نمیزنم بتواند شماره ۹ خوبی برای جاگزینی لوکاکو شود، اما در وینگ شاید موثر باشد.باید تمرین بیشتری کند.

جوئل پریرا-  نمره ندارد : چیز خاصی برای نمایش نداشت، ضربات متعددی با پا زد که مشخص است باید بیشتر هم رویشان کار کند.

جونز – نمره ندارد : برای نمره دهی کم مورد ارزیابی قرار گرفت.اما حداقل همه میدانیم از اسمالینگ بهتر است.

بیلی – نمره ندارد : او هم برای قضاوت زیاد تست نشد اما مشخصا مدافعی کامل و بازیخوان و یک ستاره است.حیف که نداریمش در سوپرکاپ!

 

 

 

 

 

۰ Comments