جایگزین مسیر

آخرین خبرها از وضعیت لوک شاو

by | شهریور , ۲۵ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – لوک شاو سه شنبه شب عمل جراحی را در آیندهوون انجام داد و منچستریونایتد تایید کرده است که او برای ادامه روند درمانیش در بیمارستان آیندهوون باقی خواهد ماند. این مدافع جوان که از دو ناحیه در پایش دچار شکستگی شده بود عصر روز گذشته پس از بازی با آیندهوون مورد عمل جراحی قرار گرفت.

پدر و مادر لوک شاو هنگام بازی آنجا حضور داشتند و شب هم همراه با فرزندشان در بیمارستان بودند. همچنین برادر او هم شب گذشته به هتل محل اقامت یونایتد مراجعه کرد تا وسایل لوک شاو را از اتاقش جمع کند.

اد وودوارد صبح چهارشنبه به ملاقات شاو در بیمارستان رفت. گفته میشود استخوان پای شاو پس از شکستن از پوستش بیرون نزده است بنابرین او دچار عفونت نخواهد شد، این عامل میتواند به تسریع زمان بهبودی او کمک کند.

فیزیوتراپ یونایتد نیل هاف ساعت ۱ بامداد به وقت محلی از بیمارستان به هتل تیم بازگشت و گفته میشود پزشک تیم استیو مکنلی همراه شاو دربیمارستان باقی مانده است.

باشگاه طی بیانیه ای در این خصوص اعلام کرده بود :

منچستریونایتد بخاطر رسیدگی های خوب صورت گرفته برای شاو سپاسگزار است و از تمام کسانی که برای حمایت از او پیام داده اند تشکر میکند. اطلاعات بیشتر در این مورد بعداً منتشر خواهد شد.

دالی بلیند که پس از مصدومیت شاو در پست او بازی کرد میگوید اتفاقی که برای شاو افتاد ذهن بازیکنان را درگیر کرده بود.

photo_2015-09-16_22-51-34

این موضوع چیزی است که در لحظه بازی تاثیرش بر شما مشخص نیست ولی شما نمیتوانید بی تفاوت باشید همش فکرتان آنجاست ، بطور ناخودآگاه ذهن تان درگیر است و دلتان برای او میسوزد. اما این یک شکست برای ما بود و این حرفها نمیتواند توجیهی برای شکست باشد. از دست دادن چنین بازیکن با کیفیتی یک ضربه ی بزرگ برای تیم خواهد بود.

ما تیمی هستیم که بشدت به یکدیگر وابستگی داریم بنابرین این اتفاق ما را آزرده خاطر میکند و شاید مدام در ذهنمان باقی بماند ولی باید این اتفاق را پشت سر بگذاریم. در نیمه اول خوب بازی کردیم موقعیتهای زیادی خلق کردیم و شانس پیروز شدن را داشتیم. در نیمه دوم نتوانستیم زیاد موقعیت بسازیم و آنها با استفاده از اشتباه فردی خودمان موفق شدند به گل برسند. در کل به اندازه کافی فرصت داشتیم ولی نتوانستیم آنها را به گل تبدیل کنیم.

پروفسور گراهام اسمیت که یک دکتر فیزیوتراپ است در خصوص مصدومیت لوک شاو به Sky Sports گفت :

مصدومیتهایی مانند این همیشه شدید به نظر می آید و هر شکستگی که در ناحیه استخوان باشد همیشه از چیزی که هست بدتر به نظر میرسد. روند بهبودی این مصدومیت بستگی زیادی به نحوه ی مراقبت فوری از او پس از رخ دادن مصدومیت دارد. لوک تحت بهترین مرقبت ها قرار گرفته است بنابرین احتمالا پیامدهای این مصدومیت آنگونه که مردم در حال حاضر فکر میکنند جدی نخواهد بود.

شکست دو استخوان شاو به معنای شکستگی همزمان استخوانهای نازک نی و درشت نی او میباشد (این دو استخوان بموازات همدیگر قرار دارند) زمانیکه این دو استخوان بطور همزمان میشکنند وضعیت بسیار بدتر از چیزی که هست به نظر میرسد زیرا اگر هر کدام از آنها به تنهایی شکسته میشد استخوان دیگر مانند یک آتل عمل میکرد و آن چهره ی دلخراش از شکستگی پا به چشم نمیامد.

nazok ney

اگر بطور واقعگرایانه بخواهیم زمان دوری شاو از میادین را تخمین بزنیم، با توجه به محل دقیق شکستگی میتواند بین ۶ تا ۹ ماه طول بکشد و مدت این زمان بستگی زیادی هم دارد به اقدامات درمانی و توانبخشی که در طول مدت نقاهت او صورت میگیرد. هرچه در ابتدای زمان مصدومیت روند درمانی بهتر صورت بگیرد شانس بازگشت زودتر او به میادین را بیشتر میکند.

بر اساس این زمانبندی میتوان پیشبینی کرد که لوک شاو در اواخر فصل فعلی دوباره به میادین بازگردد و در مرحله نهایی جام ملتهای اروپا در فرانسه که ۲۱ خرداد برگزار میشود حضور پیدا کند.

Ψ

۰ Comments