جایگزین مسیر

آرتور آلبیستون ؛ دفاع اسکاتلندی

by | دی , ۲ , ۱۳۹۳

تعداد اندکی از بازیکنان یونایتد توانسته اند اهمیت وظیفه شان را در این تیم درک کنند . آرتور آلبیستون ، مدافع چپ اسکاتلندی ، از این جمله بود .

در بهترین بخش دهه ۷۰ ، آلبیستون توانست خود را در ترکیب یونایتد اثبات کند . ۱۴ سال حضور در این تیم و کسب ۳ جام حذفی و ۱۳ بازی در تیم ملی اسکاتلند ، از دستاورد های او است .

آلبیستون در جولای سال ۱۹۷۲ به عنوان یک کار آموز به یونایتد پیوست . دوسال پس از آن ، یعنی در ۹ اکتبر سال ۱۹۷۴ ، اولین مسابقه اش را در تیم اصلی ، برابر منچسترسیتی انجام داد که یونایتد در حضور ۵۵۰۰۰ نفر در الدترافورد ، توانست این مسابقه را در چهارچوب مسابقات جام اتحادیه ، به پیروزی برسد .

شش روز بعد از آن ، در اولین بازی در لیگ ، برابر پورتسموث به میدان رفت . ولی آلبیستون برای فیکس شدن در تیمش ، باید یک سال ، یعنی تا فصل ۱۹۷۶-۱۹۷۷ صبر میکرد .

زمان چالش او ، بسیار دراماتیک بود . جایی که مصدومیت استوارت هوستون ، باعث شد که او در فینال جام حذفی در سال ۱۹۷۷ برابر لیورپول ، به میدان برود .

پیروزی ۲-۱ یونایتد در این بازی ، باعث شد اولین قهرمانی او با لباس یونایتد بود که او را از یک بازیکن ذخیره ، تبدیل به جانشین هیوستون کرد . درخشش او در این بازی ، خیره کننده بود .

پس از درخشش در مسابقه پایانی جام حذفی ، آلبیستون چند فصل پس از آن را صرف مبارزه برای قرارگرفتن در ترکیب اصلی تیم کرد . او توانست در دهه هشتاد ، خود را به عنوان دفاع چپ در ترکیب اصلی تیم ، ثابت کند . جایی که هوستون دیگر نتوانست توانایی خود را در بر او غالب کند .

بین سال های ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۸ ، آلبیستون توانست ۴۸۵ بازی برای یونایتد انجام دهد و ۷ گل نیز به ثمر برساند . او در این مدت در چهار فینال جام حذفی انگلستان حضور داشت که در ۳ تای آن ها توانست مدال قهرمانی را به گردن بیاویزد که یکی از بزرگترین رکورد ها تا آن زمان در باشگاه بود .

در خارج از الدترافورد ، او دست کم گرفته شد . به طوری که در تیم ملی اسکاتلند تنها ۱۴ بازی رسمی انجام داد .

شاید تعداد اندکی از هواداران یونایتد که بازی های او را تماشا کرده اند ، مخالف این موضوع باشند که او یکی از برترین مدافعان کناری تاریخ یونایتد است .

۱۴ جولای ۱۹۵۷ تاریخ تولد
۱ جولای ۱۹۷۴ تاریخ پیوستن به یونایتد
۹ اکتبر ۱۹۷۴ برابر منچستر سیتی در مسابقات جام اتحادیه اولین بازی برای یونایتد
۴۸۵ بازی تعداد بازی برای یونایتد
۷ گل تعداد گل برای یونایتد
دفاع چپ پست
یکم آگوست ۱۹۸۸ تاریخ ترک یونایتد

Football. Season 1977/8. Manchester United Photo-call. A portrait of Jimmy Nicholl.

143-Roy-Of-The-Rovers-Please-Sign

10634018456_423196f878

Albiston

Arthur Albiston

BPHpg9SCYAAtDf1.jpg large

BWKPHD3IQAESAFy.jpg large

================================================

اطلاعیه سایت : با خبر شدیم که عموی کاربر گرامی سپهر ( king XSA ) فوت شده اند . از طرف پایگاه هواداران یونایتد و همه هواداران یونایتد در ایران ، به ایشان تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال ، به حرمت این شب های عزیز ، طلب مغفرت برای آن مرحوم ، خواستاریم . امید است که روح ایشان ، قرین رحمت الهی واقع شود . پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران

taslisssat123456

۰ Comments