جایگزین مسیر

آلن اسمیت: لیدز و منچستر بسیار بهم شباهت دارند.

by | شهریور , ۱۷ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتد – اسمیت معتقد است منچستریونایتد و لیدزیونایتد بیش از آن که طرفداران این ۲ تیم فکر می‌کنند بهم شباهت دارند.

با توجه به این که آلن اسمیت در سال ۲۰۰۴ از لیدز به منچستر منتقل شد، به خوبی می‌تواند این دو رقیب را که در فصل آینده برای اولین بار پس از ۱۶ سال به مصاف یکدیگر ‌می‌روند با هم مقایسه کند.

آلن اسمیت در آخرین پادکست منتشر شده UTD حضور دارد و در آن می‌گوید شباهت‌های لنکشایر و یورکشایر باعث شد راحت‌تر خود را با زندگی در الدترافورد پس از انتقال برانگیزش از لیدز به منچستر، وقف دهد.

شما از شور و اشتیاقی که در دو باشگاه وجود دارد آگاهید و به همین دلیل عاشق بازی کردن در هر دو باشگاه بودم. هر دو بسیار زیاد بهم شباهت دارند. طرفداران لیدز از این حرف من خوششان نمی‌آید ولی ویژگی‌های هر دو باشگاه بسیار بهم شباهت دارند، از لحاظ اعتقادات، تاریخچه دو باشگاه، افراد حاضر در باشگاه و سبک‌ها.

شور و اشتیاق طرفداران بسیار بهم شباهت دارد. به همین دلیل فکر می‌کنم در سال اول آن انتقال شرایط برایم راحت‌تر و آسان‌تر بود.

و همچنین در اطراف شما بازیکنان کلاس جهانی حضور دارند که این نیز شرایط را آسان‌تر و راحت‌تر می‌کند.

با توجه به این که آخرین بازی منچستر و لیدز در لیگ برتر به فوریه ۲۰۰۴ باز می‌گردد، طرفداران منچستریونایتد بسیار مشتاق دو بازی رفت و برگشت در مقابل لیدز در ورزشگاه‌های الند رود و الدترافورد می‌باشند.

با این که در بازی سال ۲۰۰۴ آلن اسمیت گل لیدز را در تساوی ۱-۱ این دو تیم به ثمر رساند، ولی انتقال وی به منچستریونایتد، پس از سقوط باشگاه دوران بچگی‌اش به چمپیونشیپ در همان فصل لیگ برتر، باعث عصبانیت طرفداران لیدزیونایتد شد.

اما او می‌گوید عکس العمل‌ها به آن انتقال چندان اذیتش نکرد و اقرار می‌کند هر دو باشگاه سرانجام به توافق رسیدند و او می‌توانست خود را در بالاترین سطح ممکن تست کند و همچنین این انتقال از لحاظ مالی به لیدز که در آن زمان با مشکلات اقتصادی روبرو بود، کمک کرده است.

او با خنده در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید:

وقتی اریک کانتونا به منچستریونایتد رفت من بچه بودم و احتمالا من هم جزو افرادی بودم که به اتوبوس آن‌ها وقتی به اینجا آمدند سنگ پرتاب کردم.

نه فکر نمی‌کنم چنین کاری کرده باشم ولی منظورم را می‌فهمید. همچنین وقتی ریو فردیناند به منچستر رفت، من بازیکن لیدز بودم و فکر می‌کنم شرایط برای من کمی متفاوت بود. اگر بخواهم از تفاوت شرایط انتقال خود بگویم، باید اقرار کنم من از بازیکنان قدیمی لیدز بودم.

من از ۱۰ سالگی آنجا بودم و انتخاب این مقصد برای آن‌ها مسئله بزرگی بود. ولی طوری که من به مسئله نگاه می‌کنم، آن‌ها باید به به سطح و کیفیتی که یکی از بازیکنانشان دارد افتخار کنند، حالا هر مقصدی را که می‌خواهد انتخاب می‌کند.

ولی نباید فراموش کرد بحث رقابت لیدز و منچستریونایتد مطرح است. فکر می‌کنم، همانطور که اشاره شد، این مسئله چندان مرا اذیت نکرد، زیرا کاملا تصمیمی بود فوتبالی و برای کمک به مشکلات اقتصادی آن موقع لیدز.

۰ Comments