جایگزین مسیر

آمار خواندنی مارتین تیلر از هفته هشتم لیگ برتر

by | مهر , ۲۶ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستریونایتد-سوالات بینندگان شبکه تلویزیونی اسکای اسپورتس و جواب مارتین تیلر به این سوالات در مورد آمار و ارقام این هفته لیگ برتر را با هم مرور می کنیم:

 

آمار اختصاصی از بازی لیورپول منچستر یونایتد

لیورپول- منچستر یونایتد هشتمین بازی فصل دو تیم بود، همان گونه که در فصل پیش هم اتفاق افتاد و باز هم با همان نتیجه ۰-۰ به پایان رسید. چهارمین تساوی پیاپی دو تیم در جدال های رو در رو در تمامی رقابتها. این برای نخستین بار در تاریخ مسابقات دو تیم بود که چهار بازی متوالی را مساوی می کردند.

یونایتد با ۱۹ امتیاز پای به میدان گذاشت. در سال ۲۰۱۱ هم آنها با ۱۹ امتیاز از ۷ بازی در هشتمین بازی خود در آنفیلد به تساوی دست یافتند. در آن فصل با گل” آگوئرو” منچستر سیتی با تفاضل گل بهتر قهرمان شد.

آنتونیو والنسیا ۳۰۰ مین بازی اش را با پیراهن منجستر یونایتد در تمامی مسابقات انجام داد و نخستین بازیکن غیر اروپایی است که به این مهم دست یافته است.

یورگن کلوپ تنها یک بار در جدال هایش با خوزه مورینیو شکست خورده است( ۳ برد و ۴ تساوی) . که البته آن باخت هم با شکست ۲-۰ دورتموند برابر رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، در مجموع با نتیجه ۴-۳ شاگردان کلوپ را به فینال فرستاد.

روملو لوکاکو اکنون در هشت بازی برابر لیورپول تنها یک گل به ثمر رسانده است، اما حداقل این بار موفق شد برخلاف دو بازی قبلی اش در آنفیلد یک شوت در چارچول داشته باشد.

جورجینیو وینالدوم به رکورد خودش در بازی با یونایتد و مساوی کردن هر ۴ تای آنها ادامه داد.

منچستر یونایتد اکنون در ۸ بازی ، ۷ بار موفق به کلین شیت شده است و هنوز اریک چوبو-موتینگ از استوک تنها بازیکنی است که موفق به بازکردن دروازه دخیا شده است.

 

سوال: چند بار تاکنون تیم انتهای جدول، مدافع عنوان قهرمانی را شکست داده است؟

مارتین تیلر: برد ۲-۱ کریستال پالاس برابر چلسی در روز شنبه ششمین پیروزی تیم هایی بود که به عنوان قعر نشین در برابر قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بازی را شروع می کردند.

کاونتری سیتی نخستین تیمی بود که این کار را با برد ۴-۱ برابر بلکبرن رورز در ۱۹۹۵ انجام داد.

ولورهمپتون واندرز دو بار  با شکست ۱-۰ منچستریونایتد در ۲۰۰۴ و چلسی در ۲۰۱۱ ، موفق به این کار شده است. بلکبرن هم در ۲۰۱۱ و در روز سال نو منچستر یونایتد را ۲-۱ برد.

و بالاخره در دسامبر ۲۰۱۶ هم ساندرلند ۲-۱ مدافع عنوان قهرمانی، لستر سیتی را شکست داد.

سوال: کدام تیم لیگ برتری بیشترین گلهای بعد از دقیقه ۹۰ را دریافت کرده است؟ آرسنال نیست؟

مارتین تیلر:  با تشکر از دوستانم در اوپتا ( سایت تهیه آمار و ارقام ورزشی/ مترجم) که آمار گلهای به ثمر رسیده بعد از دقیقه ۸۹:۰۱ را در اختیارمان گذاشتند، می توانم بگویم که دو تیم این رکورد ناخواسته( خوردن بیشترین گل بعد از دقیقه ۹۰) را در اختیار دارند و هیچکدام از آنها آرسنال نیستند.

آستون ویلا در زمان حضورش در لیگ برتر یک امتیاز را در این دقایق از دست داده بود و تاتنهام هم به همین میزان.

اورتون و منچستر سیتی  با ۱۵ بار از دست دادن امتیاز در دقایق بعد ۹۰ در جای بعدی قرار دارند، در حالی که فولام(که تیم قبلی بود که در ۲۰۱۲ قبل از واتفورد در روز شنبه امتیاز آرسنال را در دقایق پایانی به باد داده بود) خودش ۱۴ بار به چنین سرنوشتی دچار شده است.

آرسنال خودش تاکنون ۹ گل دقیقه ۹۰ منجر به پیروزی دریافت کرده است.

بیشترین گلهای خورده دقیقه ۹۰ در تاریخ لیگ برتر:

  • آستون ویلا و تاتنهام ( ۱۹ )
  • اورتون و منچستر سیتی ( ۱۵)
  • فولام و لیورپول (۱۴)
  • وستهام (۱۳)
  • بولتون و چلسی ( ۱۲)
  • بلکبرن، نیوکاسل، وست بروم ( ۱۱)

 

وقتی که صحبت از تیم های می شود که بیشترین گلهای دقیقه ۹۰ ی منجر به برد را به ثمر رسانده اند، مطمئنن بلافاصله همه نام منچستر یونایتد به ذهنشان خطور می کند.

اما ممکن است تعجب کنید که این رکورد با ۲۹ گل دقیقه نودی منجر به برد، در اختیار لیورپول است( در مسابقات لیگ برتر)

در حقیقت، آنها ۱۱ بار بیشتر از یونایتد ( ۱۸) که بعد از آرسنال( ۲۴) ، چلسی و تاتنهام (۲۰) و اورتون (۱۹) در جایگاه ششم این جدول قرار دارد، به ثمر رسانده اند.

سوال: جو هارت در بازی شنبه یک پاس گل داد. چه دروازه بانی در تاریخ لیگ برتر بیشترین پاس گل را ارسال کرده است؟

مارتین تیلر: با تشکر از اوپتا، می توانم بگویم که جو هارت تبدیل به ۵۱ مین دروازه بانی شد که در تاریخ لیگ برتر پاس گل داده است، برای گلی که میکل آنتونیو در دیدار با برنلی به ثمر رساند.

اما او راه درازی دارد تا به ۷ دروازه بانی که ۳ پاس گل یا بیشتر ارسال کرده اند.

در صدر این جدول ، دروازه بان سابق انگلستان، لیدز، تاتنهام، بلکبرن و برنلی حضور دارد که در ۳۷۵ بازی لیگ برتری ، ۵ پاس گل ارسال کرد و اگر به خاطر داشته باشید ، در سال ۲۰۰۷ و در دیدار تاتنهام برابر واتفورد خودش هم یک گل به ثمر رساند.

دیود سیمن و پپه رینا هم به ترتیب در ۲۸۵ و ۳۴۴ بازی موفق به ارسال ۴ پاس گل برای هم تیم هایشان شدند.

مارک کروسلی، یوسی یاسکلاینن ، پیتر اشمایکل و تیم هاواراد – که دوتای آخری گلزنی هم کرده اند- هر کدام موفق به ارسال ۳ پاس گل شده اند.

 

سوال: من سیتی در ۸ بازی ابتدایی خودش ۲۹ گل به ثمر رسانده است. آیا تاکنون تیمی شروعی بهتر از این داشته است؟

مارتین تیلر: تنها درفاصله سالهای ۱۸۸۸ و ۱۸۹۴ شما می توانید تیم هایی را پیدا کنید که آمار گلزنی بهتری از من سیتی در این فصل داشته اند و آن هم در ۷ فصل ابتدایی شروع به کار لیگ در انگلستان بود.

این رکورد در اختیار ساندرلند قرار دارد، که در ۸ بازی ابتدایی فصل ۹۳-۱۸۹۲ ، ۳۸ گل به ثمر رساند و در انتهای فصل برای دومین قهرمان انگلستان شد.

در جایگاه بعدی، پرستون نورث اند ، با زدن ۳۲ گل در راه دومین قهرمانی پیاپی اش در فصل ۹۰-۱۸۹۹ قرار دارد، که در فصل قبلی هم در ۸ بازی ابتدایی ۳۰ گل به ثمر رسانده بود، که اولین فصل تاریخ برگزاری لیگ در انگلستان بود.

در مجموع ۷ تیم با شروعی بهتر از من سیتی در بالاترین سطح فوتبال انگلستان وجود داشته اند:

  • ساندرلند ( ۳۸ گل در ۱۸۹۲)
  • پرستون ( ۳۲ گل در ۱۸۹۱)
  • بلکبرن( ۳۱ گل در هر دو فصل ۱۸۸۸ و ۱۸۸۹)
  • آستون ویلا ( ۳۰گل در ۱۸۸۸)
  • اورتون ( ۳۰گل در ۱۸۹۴)
  • پرستون ( ۳۰گل در ۱۸۸۸)

۰ Comments