جایگزین مسیر

آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی

by | آبان , ۵ , ۱۳۹۴

آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی

پایگاه هواداران منچستر یونایتد  منچستر یونایتد و رقیب آزار دهنده ی آنها منچستر سیتی، یک مسابقه با نتیجه‏ ی مساوی بدون گل در اولدترافورد انجام دادند که  تا حد زیادی همدیگر را خنثی کرده بودند و اجازه ایجاد شانس به یکدیگر نمی دادند. راه های زیادی برای اثبات این ادعا می باشد؛ برای نمونه نتیجه بازی منعکس کننده تعادل در بازی است.

به هر حال منچستر یونایتد تیم برتر میدان در نیمه دوم بود. پس از پاس لذت بخش چیپ آنتونی مارسیال، توپ جسی لینگارد به تیرک افقی دروازه اصابت کرد، همچنین پس از آنکه فلینی با سر توپ را برای کریس اسمالینگ مهیا نمود و این بازیکن به آن ضربه زد، جو هارت این موقعیت دقایق پایانی را با شیرجه خود مهار کرد. در همین حال، انگیزه حمله کردن توسط منچستر سیتی با بازیکنانی مانند استرلینگ، یایاتوره، کوین دی بروین و ویلفرد بونی کمتر به چشم می آمد. تیم میهمان بدون بازیکنان کلیدی و زهردار خود، سرخیو آگوئرو و داوید سیلوا، که در سالهای اخیر مانند تیری در سپر دفاعی قرمزها بودند، بازی می کرد. در حین انجام بازی به نظر می رسید که رغبت سیتی برای حمله کردن و حرکت رو به جلو از بین رفته است.

لوئیس فن خال با یک تغییر بزرگ نسبت به بازی هفته گذشته با اورتون در گودیسون پارک به میدان آمده بود، جاییکه آنتونیو والنسیا جانشین متئو دارمیان در پست دفاع راست شده بود. این مربی هلندی به وضوح به دنبال سرعت و قدرت والنسیا برای مقابله با رحیم استرلینگ بود. واقعیت این است که نسبت به عملکرد ضعیف دارمیان برابر الکسیس سانچز پیش از تعطیلات ملی، در تفکرات این مربی تغییراتی ایجاد شد. مورگان اشنیدرلین بار دیگر به خاطر عملکرد درخشانش در بازی های گذشته مورد تشویق قرار گرفت و بازی را از ابتدا شروع کرد در حالیکه باستین شواین اشتایگر هافبکی با نام بزرگ است که مسئولیت حفظ کنترل بازی در میانه میدان را بر عهده داشت. این به نظر خوب می رسید که آندر هررا به خوبی در نقش هافبک تهاجمی قرار گرفته است. حداقل می توان می گفت هوش و ابتکار این بازیکن اسپانیایی در یک سوم هجومی بسیار خوب بوده است. در همین حال، بار دیگر از آنتونی مارسیال خواسته شد که در سمت چپ و خوان ماتا در سمت دیگر بازی کنند. همچنین فن خال تصمیم گرفته بود که از فیل جونز به عنوان یار دفاعی کریس اسمالینگ به جای دالی بلیند استفاده کند در حالیکه مارکوس روخو در سمت چپ دفاعی برای کنترل کوین دی بروین بازی می کرد. وین رونی بار دیگر با وجود مشکلات که برای گل زدن با آن دست و پنجه نرم می کند، به عنوان تک مهاجم بازی کرد.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - ترکیب تیم

نیمه اول بازی با مالکیت غالبانه، حفظ توپ از طرف تیم میزبان و کنترل جریان بازی هنگامیکه منچستر سیتی قصد ضدحمله داشت به اتمام رسید. با این حال، هیچ جرقه واقعی برای فرصت گلزنی از دو طرف در یک سوم تهاجمی دیده نشد. به طور خاص با وجود بازی خوب دو تیم در یک سوم میانی زمین، عبور از یک سوم نهایی برای دو تیم غیر ممکن به نظر می رسید. نمایی از پاس های یونایتد در یک سوم هجومی که در نیمه اول ارسال شده است را مشاهده می کنید.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - پاسکاری یونایتد در یک سوم نهایی

بازیکنانی مانند مورگان اشنیدرلین و باستین شواین اشتایگر بارها تلاش کردند که با استفاده از پاس های ریسکی توپ را به مناطق جلوئی زمین با دقتی کمتر از استاندارد خود (۸۴% و ۸۳%) ارسال کنند. بسیاری از این توپ ها توسط فرناندینیو و فرناندو قطع می شدند.

آنتونی مارسیال توانست در ۴ مرتبه از ۵ تلاش خود از بازیکن روبرویی خود در نیمه اول عبور کند که باعث شد فرناندینیو و ونسان کمپانی کارت زرد دریافت کنند. این یک بحث بی پایان خواهد بود که بهتر است این بازیکن فرانسوی در پست مهاجم هدف به کار گرفته شود، اما با فرم بد ممفیس دپای و رونی و عدم امکان بیرون گذاشتن رونی، آن پستی است که در آن می تواند به بازی گرفته شود. در زیر مناطق دریبل زنی مارسیال مشخص شده است.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - دریبل های مارسیال

در همین حال مارکوس روخو و آنتونیو والنسیا دو بال سیتی را کاملا مهار کردند، هر چند آن دو به دلیل ضد حملات احتمالی خطرناک سیتی زیاد در حمله شرکت نکردند.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - روخو و والنسیا

در نتیجه در حالیکه سیتی ۴ شوت به سمت دروازه داشت، اگر چه هیچ کدام از آنها در چارچوب نبود، یونایتد هیچ شوتی به سمت دروازه جو هارت نداشت. از بسیاری جهات یادآور نیمه اول بازی برابر لیورپول در فصل جاری بود.

نیمه دوم یونایتد کمی هدف دارتر حمله می کرد و کنترل بیشتری در مناطق میانی زمین از خود نشان می داد. مورگان اشنیدرلین وظیفه کلیدی در تنظیم سرعت تیم در عمق، کنترل بهتر بازی و جلو بردن توپ بود. نیمه دوم برای این بازیکن فرانسوی مانند یک کلاس آموزشی بود که باعث شد سیتی برای خلق موقعیت به تکاپوی زیادی بیافتد. در زیر پاس های مورگان اشنیدرلین را در نیمه دوم مشاهده می کنید که دقت ۸۹% دارد.

Morgan-Schneiderlin-second-half

در نتیجه سیتی مجبور بود که برای رساندن توپ به ویلفرد بونی از پاس های بلند استفاده کند که با وجود زوج اسمالینگ و فیل جونز این بازیکن ساحل عاجی کاملا قدرت مانور خود را از دست داده بود. فیل جونز توانست در تمام ۵ دوئل هوایی خود در برابر بونی پیروز شود که در زیر مشاهده می کنید.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - فیل جونز برابر بونی

بهترین شانس بازی با پاس قوسی ماهرانه آنتونی مارسیال برای جسی لینگارد، در نیمه دوم به جای خوان ماتا وارد شد، ایجاد شد. جسی توانست بر کندی جو هارت فائق آید اما متأسفانه توپ او به تیرک افقی برخورد کرد و به بیرون رفت. این یک لحظه درخشان ولی در عین حال بی فایده بود.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - پاس مارسیال به لینگارد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آنالیز تاکتیکی: منچستر یونایتد ۰-۰ منچستر سیتی - جسی لینگارد

در حالیکه سطح سر و صدا افزایش می یافت، یونایتد در لحظاتی کاملاً بر بازی مسلط و در تلاش برای خلق موقعیت بود. با این حال، منچستر سیتی برای مقابله با تسلط تیم میزبان دست به تعویض زد و یک مدافع مرکزی دیگر، مارتین دمیکلیس، را به جای یایاتوره به میدان آورد. یک موقعیت دیگر در اواخر بازی به دست آمد. مروانه فلینی، یکی دیگر از بازیکنان تعویضی نیمه دوم، توپ را با ضربه سر بر روی پاهای کریس اسمالینگ انداخت. این مدافع تلاش کرد که گل اول بازی را به ثمر برساند اما با واکنش ماهرانه جو هارت این موقعیت از دست رفت.

در حقیقت بیشتر بازی در اختیار مردان لوئیس فن خال بود و لیاقت آن را داشتند که در این بازی برابر رقبای آن سوی شهر خود پیروز شوند. نتیجه باعث شد که یونایتد در مکان چهارم پشت سر منچستر سیتی، آرسنال و وستهم و تنها با دو امتیاز اختلاف قرار گیرد. یک بازی خانگی برابر میدلزبورو در جام اتحادیه پیش رو است که فن خال با نگاه به بازی آخر هفته برابر کریستال پالاس می تواند از مروانه فلینی، مایکل کریک و ممفیس دپای استفاده کند.

۰ Comments