جایگزین مسیر

آنچه آموختیم: ریال مادرید ۲-۱ منچستر یونایتد

by | مرداد , ۱۹ , ۱۳۹۶

آنچه آموختیم: ریال مادرید ۲-۱ منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – نشد! نمونه ی اروپایی سوپر جام از میان چنگان ژوزه مورینیو لغزید و برای سومین بار در این رقابت، اتفاقات خوبی برای باشگاه نیافتاد. نمی دانم که تا چه حد منتظر یک اتفاق مثبت برابر ریال مادرید بودیم، اما در مورد نتیجه ی پایانی، گله و شکایتی وجود ندارد. درس ها و عبرت های آموزنده ای از اسکوپیه باقی مانده است و شما را به خواندن آن دعوت می نمایم:

لیندلوف به تمرین بیشتر نیاز دارد و اسمالینگ به وضعیت حرفه ای برگشت

اگر خرید جدید و ۲۲ ساله ی باشگاه مستقیما به جمع ۱۱ نفر اصلی راه پیدا می کرد و ۹۰ دقیقه بدون اشکال و خطا بازی می کرد، آنگاه باعث تعجب می شد. اما او هیچ شگفتی خاصی نیافرید! به حریف مقابل و وضعیت خطیر و سخت مدافع سوئدی توجه کنید و کمی بر او آسان بگیرید، اما، به هر حال او نیاز به کار بیشتر دارد تا بازیکنانی چون گرت بیل و کریم بنزما او را هدف قرار ندهند! نگرانی بزرگ در این بازی در همین ناحیه بود که تیم اسپانیایی به خوبی از آن پشت سر هم بهره برد و یونایتد را تنبیه کرد.

خوش بختانه کریس اسمالینگ بار دیگر از منظر شخصیتی به مایک (لوئیس فن خال چندین بار به اشتباه او را مایک صدا کرده بود) تبدیل گشته بود و به گفته ی همگان عملکردی عالی از خود بر جای گذاشت. او در دفاع میانی قوی و مطمئن ظاهر شد و به راحتی در تمام زمان مسابقه بدون اشتباه بود. فرم بازی او نسبت به آخر فصل گذشته بهبود یافته و گویا آن چیزی است که در فصل جدید بر آن حساب می شود.

محکم شدن جایگاه ماتیچ و پوگبای ناامید کننده

خرید نمانیا ماتیچ به قیمت ۴۰ میلیون پوند، قطعا بهترین و هوشمندانه ترین خرید تابستانی لیگ انگلستان بوده است. در دنیایی که فردی با قیمت ۱۹۰ میلیون پوند ارزیابی می شود، بازیکنی که دو تا از سه عنوان لیگ اخیر را برده و مهره ای اساسی در آن تیم بوده است، قیمت گفته شده یک مبادله ای فوق العاده در سطح بالا بوده است. مسن تر شدن مایکل کریک و تبدیل مروانه فلینی به عنوان تنها گزینه ی جلوی مدافعان، ماتیچ را از پیش مهم تر می گرداند. وی در این دیدار هم در فاز هجومی و هم در فاز دفاعی شرکت کرد و نتیجه ی تلاش های وی باعث گل لوکاکو و چندین قطع توپ و تکل حیاتی در نزدیکی های محوطه جریمه بود؛ این دقیقا عملکردی بود که دقیقا همه از او انتظار داشته و علت خرید او بوده است.

تعریف از ماتیچ ما را به مبحث پوگبا می رساند. در استعدادهای غیر قابل پیش بینی او هیچ شکی نیست، اما خدا مرا ببخشد، آیا او تصمیمات عجیب غریبی نمی گیرد؟ هنگامیکه باید پاس دهد، شوت می زند؛ آنقدر توپ را نگه می دارد که تا نهایت پاس دهد. او قطعا مرا دیوانه می کند؛ چرا که می دانم چه کارهای بزرگی از او برمی آید و گاهی چشمه ای از آنها را به رخ ما می کشد. اما او باید این درخشش های گاه و بی گاه را به چراغ هایی دائمی تبدیل کند.

لوکاکو را نمی توان بیرون گذاشت؛ تولد دوباره ی رشفورد

نمی توانم نگویم! اگر کسی به شما پول می دهد که فوتبال بازی کنید، پس شما باید بدانید که چگونه خود را در بازی جا کنید. علی رغم آن رقص پای تصنعی برابر دروازه که موقعیت بالای ۱۰۰% از بین رفت؛ لوکاکو بازی منطقی انجام داد. او یک فرصت گل زنی جذاب را از دست داد اما پس از آن یک گل به ثمر رساند (اگر او نسبت یک گل از دو موقعیت را حفظ کند می تواند به راحتی ۲۵ گل فصل گذشته را تکرار کند) و چندین بار درخشش هایی از خود نشان داد.

مارکوس رشفورد با شکوه و صلابت خاصی وارد زمین گشت و هر چه خواست کرد و دنی کارواخال جوابی نسبت به او نداشت. اما فراموش نشود که او هنوز جای کار بسیاری دارد و باید در زمینه های حساس تری فعالیت داشته باشد. در این فصل، اتفاقات بزرگی از جانب او انتظار دارم.

نتیجه گیری

شب یونایتد نبود و همانطور که گفتم نکات مثبتی برای تیم مادرید وجود داشت. هر چند نکات مثبتی هم در مورد قرمزها می توان گفت. فلینی که به بازی آمد، خوب ظاهر گشت. هررا سخت کوشی خود را حفظ کرد و همین به او آسیب رساند. والنسیا در دفاع راست فوق العاده بود. مهمترین نقد در مورد مورینیو آن است که از آنتونی مارسیال، در حالیکه می تواند تفاوت هایی ایجاد کند، استفاده نمی کند. هنریک مخیتاریان بسیار تلاش کرد که دفاع حریف را به آتش کشد. با تمام اوصاف این دیدار کمی بیشتر، اما در همان حد، بازی دوستانه بود.

۰ Comments