جایگزین مسیر

آنچه آموختیم: منچستر یونایتد ۱-۰ روستوف

by | اسفند , ۲۸ , ۱۳۹۵

آنچه آموختیم: منچستر یونایتد ۱-۰ روستوف

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – تمام شد؟ می توانم بار دیگر ببینم؟ واو، بازی کسالت باری بود، همه چیز برای یونایتد به سختی پیش رفت؛ اما در پایان، عملکرد بازیکنان مهم نیست و تنها نتیجه حائز اهمیت است. 

بازی بیش از حد زلاتان می تواند کشنده باشد

در طول فصل زلاتان ایبراهیموویچ شبیه مردی جادوگر برای ژوزه مورینیو بوده است، اما این دیدار یکی از آن بازی های ناامید کننده ی وی بود. شوت محکم او در نیمه ی اول که به تیر دروازه خورد و صدای آن طنین انداز گشت، نمونه ای از تلاش بیش از حد زلاتان برابر دروازه ی روستوف بود. هنگامیکه او در نیمه ی اول دروازه بان را دور زد، مخیتاریان در موقعیتی بهتر و دورتر قرار داشت، اما مهاجم سوئدی تصمیم گرفت به تنهایی پیش تازد! این یکی از چندین باری بود که وی به دلیل بازی بیش از حد با توپ مقصر محسوب می شد؛ این عادت وی باید از بین برود.

سیستم سه دفاعه جواب می دهد، اما نیاز به گل دارید

ورزشگاه استمفورد بریج، بازی برابر چلسی در مرحله ی یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی؛ نمی توان ژوزه مورینیو را به دلیل استفاده از سیستم سه دفاعه جهت گمراه کردن حریف مورد سرزنش قرار داد. چلسی پیشتاز لیگ برتر و تیم میزبان است. بازی خانگی برابر روستوف، گل زده در خانه ی حریف و تیم برتر محسوب شدن؛ زمان و شرایط مناسبی برای اتخاذ سیستم دفاعی محسوب نمی شود. اگر دفاع به تعداد کافی برای این سیستم وجود دارد، پس ۴ دفاعه بازی کن (مانند مابقی فصل) و مشکل خاصی نخواهد بود. حتی هافبک های مناسبی برای انجام بازی معمول طول فصل در اختیار وی بود؛ پس طرز فکر مورینیو در این بازی برای همگان ناشناخته به نظر می رسد. بازی دفاعی برابر تیمی که به راحتی می توان ۵ بار دروازه ی آنها را باز کرد (با احترام به تمامی طرفداران روستوف)، امری دیوانه وار است.

بهبود عملکرد پوگبا با مصدومیت مختل شد

پوگبا لیاقت تشویق به دلیل بهبود عملکردی خود دارد. در یکی دو مورد، شلخته بازی می کرد اما در کل بهبود چشم گیری داشت. تنها یک مصدومیت باعث خراب شدن همه چیز بود. امید است که این مصدومیت تنها مشکلی موقتی و کوچک در دویدن وی باشد.

نتیجه گیری

صفحه ی اجتماعی یونایتد در فیسبوک و توییتر و همچنین تماس های رادیویی پر از انتقاد به نمایش بسیار وحشتناک و غیر قابل قبول یونایتد خواهد بود و یک یا دو نفر نابغه نیز صحبت از اخراج او خواهند کرد. پیام نویسنده برای همه ی شما این خواهد بود: بزرگ شوید! نه، خوشحالی برای سطح عملکردی این بازی وجود ندارد و از یونایتد با فرم قبلی شناخته شده ی خود، این مورد قبول نیست، اما حتی اگر این بازی با تساوی به پایان می رسید جای نگرانی بود؟ خیر.

رومرو چندین بار دروازه ی یونایتد را نجات داد؛ خوان ماتا در زمان مناسب و در مکان مناسب جهت گلزنی حضور داشت. عملکرد رضایت بخشی نبود؛ اما یک چهارم نهایی دیگری پیش روی تیم قرار دارد.

۰ Comments