جایگزین مسیر

آنچه آموختیم: منچستر یونایتد ۳-۲ ساوتهمپتون

by | اسفند , ۸ , ۱۳۹۵

آنچه آموختیم: منچستر یونایتد ۳-۲ ساوتهمپتون

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – از آنجاییکه شیاطین سرخ می خواهند نسبت به دیدار پایانی جام اتحادیه جانبدارانه رفتار کنند؛ هر چه می گویند جز آنکه تیم بهتر باخت، که نسبت به بازی رقیب امشب یونایتد بسیار غیر منصفانه است. ساوتهمپتون سزاوار اعتباری بزرگ و تسلیتی عظیم می باشد. اما در نهایت، این مورینیو بود که تاریخ سازی کرد؛ اکنون یونایتد به صورت مشترک یا به تنهایی، موفق ترین تیم انگلستان محسوب می شود (آمارهای بسیاری در این مورد نشان داده شده است). در ادامه نکات آموزنده ی این بازی تاریخی خواهد آمد:

نبود کریک و ناخوشی

بارها گفته شده است؛ در نبود مایکل کریک در میانه ی میدان کنار آندر هررا و پل پوگبا، راحت تر می توان به مقابله با یونایتد پرداخت. هیچ یک از پوگبا و هررا نظم لازم جهت عقب نشستن به عنوان یک هافبک میانی را ندارد؛ بدین ترتیب ساوتهمپتون به کمک زمان از این ضعف بهره برد. دوسان تادیچ، گل اول (گل صحیح که به اشتباه آفساید اعلام شد) را با گردش توپ در حفره ی ایجاد شده در سمت چپ، به دلیل عدم آگاهی پوگبا از موقعیت خود شکل داد. عملکرد نیمه ی دوم نشان داد که یونایتد در کنار هررا و پوگبا به چه کسی نیاز دارد؛ در حالیکه هررا با پویایی خود زمین را شخم می زند و پوگبا بازی را در مشت خود دارد؛ یک نفر باید عقب نشسته، از جای خود تکان نخورد و نقش محوری را ایفا کند. وقتی او بازنشسته شود، سردرد عظیمی شکل خواهد گرفت.

روخو، نه!

برای لوک شاو چه اتفاقی افتاده است؟ کجا رفته است؟ او به لندن مسافرت کرد اما حتی دیده نشد. ناگهان یونایتد با نام روخو در سمت چپ خط دفاعی ظاهر شد؛ عدم قطعیت از برگه ی نام بازیکنان به بیرون درز کرد! او یک اشتباه متحرک است؛ او در صحنه ی گل مردود تقریباً یک پنالتی به حریف اعطا کرد و دست حریف را برای ایجاد موقعیت در یک یا دو صحنه ی دیگر کاملاً باز گذاشت. اینکه گفته شود او در هیچ پستی پیشرفت نداشته، حرفی غیر منصفانه است؛ در نقش دفاع وسط بهبود چشم گیری داشته، اما در سمت چپ خیر. لوک، به خودت بیا!

نتیجه گیری

این بازی بیش از آنکه در مورد عملکردها بشود بحث کرد، در مورد اتفاقات است. یونایتد حتی نزدیک به کافی، توپ را در اختیار نداشت که بشود آنها را مورد تحلیل قرار داد، اما در عوض ساوتهمپتون خود را بر بازی غالب کرده بود. در نهایت عناصر کلاس جهانی ترکیب ژوزه مورینیو باعث پیروزی در پایان دیدار شدند. تابستان که زلاتان به صورت آزاد به یونایتد پیوست، عده ای او را مورد تمسخر قرار داده و با صدای بلند خندیدند؛ گفتند او از لیگی آسان آمده و نمی تواند اینجا موفق باشد. ۷ ماه بعد وی ۲۶ گل زده، یک عنوان قهرمانی مهم به دست آورده تا به ظاهر بتواند به آرامی آواز خداحافظی خود را بخواند. آنتونیو والنسیا بار دیگر قوی ظاهر شد، اریک بیی نیاز دارد که پس از جام ملت های آفریقا خود را پیدا کند. در روزی دیگر، ممکن بود نتیجه ی متفاوتی رقم بخورد؛ اما یاوه گویی های دیگران راجع به گل مردود اعلام شده مهم نیست و مسرورانه می توان آنها را نادیده گرفت. جام اتحادیه معتبرترین عنوان محسوب نمی شود؛ این افتخاری نیست که تیم ها در ابتدای فصل برای آن برنامه ریزی کنند اما یکی از عناوین مهم فصل محسوب می شود؛ حال یونایتد می تواند برای سه جام داخلی دیگر (لیگ برتر، جام حذفی و دیدار خیریه) تلاش کند.

بحران؟ کدام بحران؟

۰ Comments