جایگزین مسیر

آیا دخیا باید جایگزین کاسیاس در بازی بعدی اسپانیا شود؟

by | خرداد , ۲۵ , ۱۳۹۳

دروازه بان کهنه کار رئال مادرید و تیم ملی اسپانیا در نخستین بازی تیمش برابر هلند بازی سختی را داشت. به همین خاطر تقاضاها برای قرار گرفتن داوید دخیا درون دروازه ی تیم در بازی بعد در حال افزایش است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – بعد از نمایش نامطلوب او در شوک شکست 5 بر یک اسپانیا در جمعه شب، بسیاری بر این باورند که زمان آن رسیده که کاپیتان اسپانیا راه را برای جوانان باز کند.

و شاید این دروازه بان منچستریونایتد، داوید دخیا است که باید درون دروازه قرار گیرد.

با نگاهی اجمالی به عملکرد اسطوره ی 33 ساله ی رئال مادرید و اسپانیا در چند فصل اخیر می بینیم که او شاید در سطحی که برای سال ها چه برای تیم ملی و چه برای باشگاهش انتخاب اول بود، نیست.

خوزه مورینیو در فصل قبل دیگو لوپز را جایگزین او در رئال مادرید کرد، همین رویه توسط کارلو آنجلوتی هم ادامه یافت و ایکر تمام فصل گذشته روی نیمکت بود. این دو مربی، 2 نفر از بهترین مربیان دنیای فوتبال، یقیناً مشکلی را دیدند که متقاعد شدند دروازبانی که پیش از این غیر قابل انتقاد بود را کنار بگذارند.

کاسیاس در این فصل تنها در لیگ قهرمانان برای رئال مادرید به میدان رفت و به قهرمانی دست یافت، اما پس ازایفا کردن نقشی ناخواسته برای گلزنی اتلتیکومادرید در فینال، این قابلیت وجود داشت ( در صورت شکست رئال ) برای مدت های طولانی مورد اعتراض و انتقاد قرار گیرد.

بار دیگر در برزیل، او ثابت کرد که در بهترین حالت بعد از بازی های محدود فرسوده شده و نیاز به نیروی تازه دارد و در بدترین حالت رو به انحطاط است.

به عنوان یار ذخیره، اسپانیا یکی از بهترین دروازه بانان جوان دنیا را دارد، و او کسی ست که یقیناً می خواهد در جام جهانی بعدی در روسیه، شماره یک باشد.daviddegea3

بعد از شروع بد در یونایتد پس از انتقالش از اتلتیکو، داوید دخیا خود را به عنوان بهترین دروازه بان لیگ برتر انگلیس ثابت کرد. و در فصل کابوس وار یونایتد یکی از معدود ستاره های تیم بود.

حالا با انجام 133 بازی در لباس منچستریونایتد، این بازیکن 23 ساله در این فصل به حد کافی به بلوغ فوتبالی رسیده است، و شایسته ی آن است که وارد عرصه ی جام جهانی شود و ارزش هایش را به اثبات برساند.

با همه ی احتمالات، اگر دخیا پیام مثبت را دریافت کند و اگر کاسیاس کنر گذاشته شود، باعث شگفتی خواهد بود. دخیا تنها بدین خاطر در ترکیب نهایی اسپانیا برای جام جهانی قرار گرفت که ویکتور والدز به خاطر مصدومیت نتوانست به این مسابقات برسد، و البته لازم به ذکر است که پپه رینا تجربه ی بسیار بیشتری درون دروازه ی اسپانیا دارد و تقریباً برای 9 سال پشتیبانی برای کاسیاس بوده است.

البته، حتی بهترین بازیکنان هم بازی های سخت دارند، اما این ناتوانی کاسیاس است که با عملکردهای بی ثباتش نتوانسته دوباره خود را به عنوان مدعی اول پیراهن رئال مادرید مطرح کند. که به نظر می رسد هیچ شکی را برای توجیه نشدن وضعیت این بازیکن باقی نمی گذارد.

برای آینده ی اسپانیا، سخت است که شانسی را برای حضور دخیا متصور نبود، و شاید حتی قبل از اینکه تورنمنت در برزیل به پایان برسد شاهد حضور او در ترکیب اصلی باشیم.

۰ Comments