جایگزین مسیر

آیا کاروالهو همان هافبکی است که یونایتد به آن نیاز دارد؟

by | تیر , ۱۵ , ۱۳۹۳

در این پست به بررسی وضعیت یکی از اهداف یونایتد، ویلیام کاروالهو می پردازیم و سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف او را بررسی کنیم تا در نهایت به جواب این سوأل برسیم که آیا این بازیکن می تواند پاسخگوی نیاز منچستریونایتد در میانه ی میدان باشد یا خیر.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران – نمایش تیم ملی پرتغال در جام جهانی همانند اکثر تیم های شاخص اروپایی دور از انتظار بود و این تیم با وجود رونالدویی که ناآماده به نظر می رسید نتوانست به مرحله ای فراتر از گروهی که در آن قرار داشت برسد.

همینطور، بازیکنان اندکی از پرتغال توانستند در حد و اندازه های خودشان در برزیل حاضر شوند، اما وضعیت یکی از هدف های یونایتد، ویلیام کاروالهو چگونه بود؟

این مسابقات فرصت خوبی برای بسیاری فراهم کرد تا عملکرد این بازیکن تنومند 22 ساله را مشاهده کنند. او وقتی به عنوان یار جایگزین در نیمه ی دوم بازی برابر آمریکا به میدان آمد بسیار خوب کار کرد.

عملکرد مثبت او در طول فصل لیگ پرتغال دیده شده، و این امید را به وجود آورده که می تواند به سطحی بالاتر برسد.

گرچه باید این موضوع را در نظر گرفت که این لیگ با وجود اینکه یک لیگ مولد و سرچشمه ی استعداد محسوب می شود، اما در مقایسه با لیگ های معتبر اروپایی، اعتبار چندانی ندارد و عیار بازیکنان را نمی توان در این لیگ به طور کامل سنجید.

با شایعاتی که پیرامون کاروالهو مطرح است و مدت هاست صحبت از انتقال او به اولدترافورد می شود، آیا منچستریونایتد باید او را به عنوان سومین خریدش در این تابستان معرفی کند؟

شیاطین سرخ اگر می خواهند سقوط فاجعه باری را که فصل پیش مجبور به تحملش شدند فراموش کنند و به اوج بازگردند، به بازیکنانی با کیفیتی بی نظیر برای  مسابقات فصل بعد نیاز دارند.

به عبارت دیگر، برحسب احتیاج تیم در میانه ی زمین، آن ها حالا به یک هافبک دفاعی باصلابت نیاز دارند. کسی که آماده ی حمل بار تیم در این قسمت از زمین باشد و بتواند تیم را به جلو براند.

کاروالهو بازیکن جنگنده ای است که در بازی هایی که در مرحله ی گروهی تورنمنت برزیل حضور داشت در 16 درگیری به چشم آمد. گرچه تنها در 7 موقعیت پا به توپ ظاهر شد، فیزیک بدنی و قامت او نشان دهنده ی آن است که بازیکنان حریف به آسانی نخواهند توانست از او عبور کنند، موضوعی که اغلب تام کلورلی در آن ضعف داشت.

1

آمار نبردهای موفق و ناموفق  کاروالهو در جام جهانی

قدرت و انرژی در تئاتر رؤیاها در حال از دست رفتن بوده و کاروالهو به وفور این قدرت را داراست. او با حریفان بر سر توپ می جنگد، و همچنین وقتی توپ را به دست می آورد قدرت مالکیت خوبی دارد. دقت پاس 92 درصد گواه این مطلب است که او توپ ها را به آسانی از دست نمی دهد.

در جریان پیروزی برابر غنا، که نمونه ای از نوع بازی این بازیکن 22 ساله بود، او در جلوی 4 مدافع تیمش جابجایی محدودی داشت، با این حال، در جناحین هم ظاهر می شد.

nznd0uwsy92qmtjhpiq3

بسته به اینکه سرمربی جدید، لوئیز فن خال تصمیم بگیرد تا مهره های تیمش را به چه شکلی بچیند، کاروالهو می تواند مثل یک سپر دفاعی در ترکیب تیم فن خال حضور داشته باشد.

با اینکه این هافبک پرتغالی می تواند انرژی و قدرت  را به تیم اضافه کند، میل او مبنی بر اینکه دوست ندارد یک بازیساز باشد، می تواند مانع از ایجاد فرصت های زیاد برای تیم شود. او در طول بازی برابر غنا تنها یک پاس به داخل یک سوم دفاعی حریف داشت.

0u1hofls8keg0mw202ze

وضعیت پاس های موفق و ناموفق کاروالهو در بازی برابر غنا

اگر به کاوالهو فرصت داده شود، او این توان را دارد که به بازیکنی فراتر از یک هافبک جنگنده تبدیل شود. با مهارت در قرار گرفتن جلوی مدافعین، او می بایست کاری شبیه به آنچه مایکل کریک می کرد را انجام دهد، اما با نیرویی تازه، به علاوه ی انگیزه و قدرت فیزیکی بیشتر. اما پویایی و داشتن توان بالا به تنهایی کافی نیست، مخصوصاً در لحظات دشوار بازی و مواقعی که در کار تیم گره بوجود می آید.

مبلغ گزافی که برای فروش این بازیکن پرتغالی مطرح شده یک نکته ی منفی است که می تواند تأثیر زیادی روی سطح توقعات دیگر هدف های تیم بگذارد. قیمتی در حدود 30 میلیون پوند، بسیاری را برای این خرید بی میل می کند.

با علم به اینکه هدف قدیمی یونایتد، تونی کروس، تنها با 20 میلیون پوند آماده ی رفتن به رئال می شود،این مبلغ بیش از حد بالاست.

باشگاه نحوه ی فعالیتش در بازار نقل و انتقالات را با خرید لوک شاو و آندر هررا نشان داد، اما آیا آن ها می خواهند بازیکن دیگری را با چنین تجربه ی کم در یک لیگ معتبر با قیمتی گزاف به خدمت بگیرند؟

البته اگر شما به اندازه ی کافی خوب هستید، پس به اندازه ی کافی رشد کرده اید، لذا اگر اتفاقی که برای پل پوگبا افتاد و شانس حضور به او علی رغم سن کمش در یوونتوس داده شد برای کاروالهو هم به وقوع بپیوندد، او می تواند پیشرفت کند و روزبه روز بهتر شود. اما به هرحال خرید او می تواند با ریسک زیادی همراه باشد. در صورت رخ دادن این انتقال، نبض تیم در دستان کاروالهو خواهد بود و بی تجربگی او می تواند به ضرر یونایتد تمام شود.

یونایتد بی شک می بایست مبلغ گزافی را برای کاروالهو پرداخت کند، اما با همه ی توصیفاتی که آورده شد، به نظر می رسد او ارزشش را دارد و می تواند در کنار آندر هررا مشکلات میانه ی میدان یونایتد را رفع کند.

۰ Comments