جایگزین مسیر

آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها

by | فروردین , ۱۰ , ۱۳۹۶

آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – پرورش بازیکنان جوان، یکی از ویژگی های ممتاز تاریخ منچستر یونایتد است؛ گروه ۹۲ شاهدی بر این گفتار می باشد. گروه ۹۲، پنج سال پس از ورود سر الکس فرگوسن به یونایتد شکل گرفت و در دوران پرفروغ سلطنت او نقش ستون فقرات تیم را داشتند. یونایتد به پرورش جوانان ادامه داد، اما گروه ۹۲ بالاتر از دیگران باقی ماند. دیوید بکهام، رایان گیگز، پل اسکولز، نیکی بات، گری نویل و فیل نویل؛ آن فصل به تیم اصلی راه یافتند و هنگامیکه توانستند خود را به جمع ۱۱ نفر اصلی برسانند، خود به خود بسیاری از انتقادات پیرامون آنها اشتباه از آب درآمد. از آن پس، هیچ یک از اعضای تیم های پایه نتوانستند تاثیری مانند گروه ۹۲ در ترکیب اصلی به جای گذارند.

شاید بتوان گفت دنی ولبک، مارکوس رشفورد، جسی لینگارد، وز براون، درن فلچر، تام کلورلی و جان اوشی تنها موارد موفق تیم های پایه پس از گروه معروف ۹۲ بوده اند. تام کلورلی، پدی مک نیر، دنی درینک واتر، مایکل کین و دنی ولبک پیش از زمان مناسب باشگاه را ترک کردند؛ شاید که دلیل آن عدم اطمینان سرمربی به آنها بوده است. با افزایش توجه به تیم های پایه ی منچستر یونایتد، احتمالا به زودی گروه دیگری از بازیکنان سطح جهانی، زینت بخش اولدترافورد خواهند بود.

سوال باقی مانده: جوانانی که در چند سال آینده به تیم اصلی راه خواهند یافت چه کسانی هستند؟

تاهیت چونگ (Tahith Chong)

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها - چونگ

وی با ۱۷ سال سن در تابستان گذشته به یونایتد آمد. استعدادیاب های باشگاه در زمان برگزاری مسابقات جوانان کشور هلند، تحت تاثیر عملکرد این بال هلندی قرار گرفتند. گل ها و پاس گل های وی در این دوره از مسابقات باعث شد که او جایزه ی بهترین بازیکن مسابقات را برنده شود؛ و اینچین فاینورد را به مقصد یونایتد ترک کرد. قدرت بدنی، سرعت زیاد و استعداد فریبنده از ویژگی های اوست؛ آنها تمام چیزی است که برای رسیدن به تیم اصلی نیاز دارد. پیش از مصدومیت سهمگین او که باعث از دست رفتن قسمت قابل توجهی از فصل شد؛ در همان تعداد بازی محدود قابلیت های خود را به نمایش گذاشت. بازی رو به جلو، سرعت و اعتماد به نفس این جوان هلندی، یادآور رایان گیگز است.

روشان ویلیامز (Ro-Shaun Williams)

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها - ویلیامز

او با ۱۸ سال سن یک مدافع تنومند و فوق العاده محسوب می شود. هنوز به مدرسه می رود، با این حال از فصل ۲۰۱۴/۱۵ برای تیم زیر ۱۸ سال ۲۷ بار به میدان رفته است. پس از رفتن اکسل توانزبه به تیم زیر ۲۳ سال، وظیفه ی کاپیتانی را به عهده گرفت؛ با این حال، چند ماه بعد به عنوان یار دفاعی در کنار توانزبه در تیم زیر ۲۱ سال به میدان رفت که این اتفاق برای وی جهشی بزرگ محسوب می شود. سرعت او در زادگاهش، منچستر، زبان زد خاص و عام است؛ وی توانست رکورد ۲۵ ساله ی دوی ۱۰۰ متر تیم ورزشی مدرسه ی خود را بشکند. پشت سر توانزبه می تواند به عنوان مدافع آینده ی یونایتد به تیم اصلی راه یابد. چشم انداز حضور او کنار اریک بیی به عنوان دو مدافع تنومند و فیزیکی، ترسناک به نظر می رسد.

ایندی بونن (Indy Boonen)

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها - بونن

او که اکنون ۱۸ سال سن دارد، تابستان ۲۰۱۵ به یونایتد پیوست. مهاجم بلژیکی از روز اول همه را تحت تاثیر عملکرد خود قرار داده و در ۳۰ بازی اخیر، ۱۳ گل و ۱۰ پاس گل در کارنامه ی خود به جای گذاشته است. توانایی بازی در چند پست، هوش فوتبالی و توانایی تمام کنندگی ذاتی از ویژگی های برجسته ی اوست. فصل گذشته، مربی او گفت:

شاید بهترین تمام کننده ی تیم است. او بیشتر در گوشه ها بازی می کند، اما بال سنتی محسوب نمی شود و تمایل دارد که به درون محوطه ی جریمه حمله کند. با هر دو پا خوب کار می کند و روی هوا آنچنان بد نیست. او با تکیه بر غریزه ی خود یک تمام کننده ی به تمام معناست. او در حال پیشرفت است و فکر می کنم در آینده از نظر فیزیکی بهتر شود. اگر سر خود را پایین اندازد می تواند به مسیر درستی هدایت شود.

او از بازی در یونایتد لذت می برد و با هم تیمی های خود رابطه ی مناسبی برقرار کرده است. ایندی بونن می تواند تمامی استعدادهای ذاتی خود را محقق سازد.

دی جی بوفونژ (DJ Buffonge)

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها - بوفونژ

با نام کامل Darren Raekwon McIntosh-Buffonge و ۱۸ سال سن یک بال چند منظوره محسوب می شود. او پس از یک دوره ی آزمایشی در سال ۲۰۱۵، به یونایتد پیوست. فصل گذشته در ۱۳ بازی، آمار یک گل و ۷ پاس گل از خود به جای گذاشت و تاثیر زیادی در عملکرد زیر ۱۸ سال داشت. در فصل جدید، بوفونژ ۷ گل به ثمر رسانده و ۶ پاس گل به دیگر هم تیمی های خود داده و این آمار را تنها در ۱۷ مسابقه برای تیم زیر ۱۸ سال (پیش از رفتن به تیم زیر ۲۱ سال) به جای گذاشته است. پس از چند بازی در نقش هافبک میانی، مربی وی در مورد او گفت:

او بازیکن با استعدادی است؛ یک مهاجم چند منظوره یا هافبک که پاهای سریعی دارد. می تواند درگیری های یک به یک را برنده شود. مدام او را به جلو هل می دهیم تا به ثبات و هماهنگی میان توانایی ها و عملکرد خود برسد. هنگامیکه به آن مرحله برسد می بینیم که چه استعداد بسیار بزرگی دارد که می تواند هر بازی را تحت تاثیر خود قرار دهد؛ به همین دلیل مدام او را به جلو هدایت می کنیم.

این جوان متولد لندن در همین مدت کم توانسته چشم انداز درخشانی برای قرمزها ترسیم کند؛ در منچستر همه امیدوارند که او تمامی استعدادهای نهان خود را شکوفا سازد.

آنجل گومز (Angel Gomes)

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - آکادمی منچستر یونایتد: دیدنی ها - گومز

با آنکه ۱۶ سال سن بیشتر ندارد؛ از سال ۲۰۱۳ که به یونایتد پیوسته، در مورد او بیش از هر بازیکن دیگر رده های پایه ی یونایتد صحبت شده است. به عنوان با ارزش ترین بازیکن جام جوانان فصل گذشته (هر چند که یونایتد در نیمه ی راه حذف شد) دست یافت. از ۱۴ سالگی برای تیم زیر ۱۸ سال بازی می کند! وی به عنوان یک بازیکن هجومی می تواند در هر منطقه از خط هجومی بازی کند؛ با این حال نیکی بات و همکارانش از او در پست شماره ۱۰ بازی می گیرند تا از بیشترین بازدهی او استفاده کنند. از آغاز فصل گذشته در ۲۷ بازی توانسته ۱۵ گل به ثمر برساند و ۱۳ پاس گل به نام خود ثبت کند. با وجود اینکه بسیار مورد ستایش قرار می گیرد، اما فشار زیادی بروی خود وارد می کند:

می خواهم در ۵ سال آینده به عنوان یک بازیکن حرفه ای، برای منچستر یونایتد به میدان بروم. بردن عناوین، هدف بزرگ من است. می خواهم به عنوان یک بازیکن جهانی در جام جهانی و مسابقات اروپایی به میدان بروم. می خواهم بهترین بازیکن در سن خود باشم. استانداردهای سختی برای خود تنظیم کرده ام و می کوشم که بدان سطح برسم.

آنجل گومز به عنوان پسر عموی نانی، الهام گیرنده از کریستیانو رونالدو و طرفدار یونایتد (او اصلیتی پرتغالی دارد اما متولد لندن است و در تیم های پایه ی انگلستان بازی می کند)، استعداد زیادی دارد که در حال نمایش گوشه ای از توانایی های خود برای هواداران می باشد.

۰ Comments