جایگزین مسیر

آیا دیوید بکهام به منچستریونایتد برمی گردد؟

by | اردیبهشت , ۲۸ , ۱۳۹۲

پس از بازنشستگی دیوید بکهام , آیا می توان گفت که بکهام به الدترافورد بازخواهد گشت؟

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران –  بسیار حرف ها درباره بکهام گفته و نوشته شده و نوشته نیز خواهد شد. بیشتر این صحبت ها درباره برند بودن او به عنوان مدل, سفیر و تعداد بیشماری چیزهای دیگر است که درباره او نوشته شده و بیشتر از اینها نوشته خواهد شد. اما این مقاله درباره هیچ یک از این موضوع ها نمی باشد.

در این سالی که پر بوده از اعلام بازنشستگی ها و در این بین بازنشستگی سرآلکس فرگوسن قابل توجه ترین آنها بوده است , دیوید بکهام آخرین فردی است که بازنشستگی خود را اعلام کرد. بازنشستگی بکهام بسیار کم سرو صدا تر و ناگهانی اعلام شد بر خلاف بازنشسگی هم تیمی سابق او پل اسکولز.

و این تصمیم ناگهانی که نشان دهنده تغییر در نگرش او است نگرشی که قبل از پیوستن این بازیکن به پاریسن ژرمن گرفته شده بود و به نظر نمی رسید تصمیمی باشد که در یک روز گرفته شده, ولی قهرمانی در این تیم پاریسی در این تصمیم بی تاثیر نبوده است.

حتی قبل از خداحافظی فرگوسن, صحبت هایی بود از اینکه اسکولز و رایان گیگز در فصل بعد به کادر مربیگری یونایتد اضافه خواهند شد. اکنون پس از اینکه جدایی این مربی 71 ساله رسمی شد, این تغییرات به نظر محتمل تر می رسد.

با وجود اینکه نیکی بات یکی از شاگردان فرگوسن در کادر مربیگری تیم ذخیره ها کار می کند اما اضافه شدن گیگز و اسکولز به کادر مربیگری یونایتد ادامه پیدا کردن سنتی را که فرگوسن در منچستر پایه گذاری کرده و در میان کلاس 92 نیز بوده است یعنی “یک بار که منچستری هستی, برای همیشه منچستری هستی”  قوی تر می کند,

بکهام همیشه گفته است که هرگز به غیر از یونایتد برای تیم دیگری در انگلیس بازی نخواهد کرد و اینک پاریسن ژرمن آخرین باشگاه او است, پس آیا احتمال دارد او در زمانی که باشگاه سابقش نیاز به روحیه اسطوره خود دارد, او به خانه برگردد؟

صحبت ها حاکی از این است که ممکن است فیل نویل, کسی که انتظار می رود در پایان فصل از بازی در میادین کناره گیری کند و به حیطه مربیان اضافه شود, به کادر مربیگری یونایتد بپیوندد. آیا او کسی است که در یونایتد در کنار مربی حال حاضر خود در اورتون کار خواهد کرد؟

در حالی که برادر بزرگتر او یعنی گری نویل در حرفه کارشناسی برای خود موقعیتی دست و پا کرده است, برادر کوچکترش به نوبه خود می تواند آن روحیه ای را که همانا یعنی پرورش یافتن در یونایتد بوده است به کار گیرد و در نهایت فصلی جدید را به نام خود در تاریخ باشگاه رقم زند.

آیا بکهام تغییرات بوجود آمده در یونایتد را می بیند و تصمیم خواهد گرفت تا نقشی در باشگاه ایفا کند؟ شاید نه – او اکنون پس از پشت سر گذاشتن 38 سال از عمرش, ثروتی بسیار دارد به حدی که نمی تواند همه آن را خرج کند, و بدون شک ذهن و جسم او به او می گویند که مسیر آسان تری برای زندگی انتخاب کند.

اما با وجود بات, گیگز و اسکولز در باشگاه و نویل جوان که احتمال دارد به آنها ملحق شود, آیا احتمال این وجود دارد فرگوسنی که اکنون پستی اجرایی برعهده گرفته, تلفن را برداشته و به بکهام زنگ زده, او را دعوت کند؟

دیوید مویس قول داده است که شرایط فعلی باشگاه را حفظ کند(تغییرات بزرگی انجام ندهد). اما اگر برخی از بازیکنانی که مسلما بخشی از بهترین تیم یونایتد بودند و الهام بخش نسل های آینده, هنوز هم در باشگاه حضور داشتند فرگوسن به چنین شکلی هرگز باشگاه را ترک نمی کرد. اگر هر یک از آنها در باشگاه حضور داشتند جدایی فرگوسن تنها حضور نداشتن فیزیکی او در باشگاه محسوب می شد زیرا که روحیه و نگرش فرگوسن در هر یک از این بازیکنان القا شده بود و آنها راه او را در تیم ادامه می دادند.

در آخر به نظر شما آیا فرگوسن باید تمام جوجه های خود را به  الدترافورد برگرداند؟ و برگشتن آنها چه ویژگی هایی را به باشگاه خواهد افزود؟

۰ Comments