جایگزین مسیر

ادای احترام فرگی به دی استفانو

by | تیر , ۱۷ , ۱۳۹۳

سر آلکس فرگوسن به ستایش از اسطوره رئال مادرید, آلفردو دی استفانو پرداخت که متاسفانه روز دوشنبه در سن 88 سالگی چشم از جهان فرو بست.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – #دی_استفانو که لقبش “ساتا روبیا” بود یعنی پیکان بور در دوران بازیگری خود به رئال مادرید کمک کرد تا 5 بار فاتح رقابت های اروپایی شود. نکته جالب توجه این است که او در تمام این 5 فینال موفق به گلزنی شد. او در سمت سرمربی رئال مادرید در سال 1983 در فینال جام در جام اروپا رودروری تیم سر آلکس #فرگوسن قرار گرفت.

فرگوسن در مصاحبه اش با اسکای اسپورت با اشاره به خبر ناراحت کننده درگذشت دی استفانو در روز دوشنبه , درباره اهمیت این بازیکن و دلیل حضور داشتنش در بین بهترین بازیکنان تمام تاریخ سخن می گوید.

پرسش بزرگی که همیشه مطرح می شود این است: چه بازیکنانی, برترین بازیکنان تاریخ هستند؟ گروهی از بازیکنان بزرگ را می توان نام برد, کرایف, مارادونا, پله, پوشکس و دی استفانو. دی استفانو به نظر من یکی از آن برترین بازیکنان محسوب می شود.

سر آلکس همچنین درباره خاطراتی که در هنگام مواجهه با دی استفانو در بازی برابر رئال در گوتنبرگ داشت, سخن می گوید:

بهترین خاطره من برمی گردد به برد آبردین برابر رئال مادرید در جام در جام اروپا در سال 1983, او آن زمان مربیگری می کرد. این برای من افتخاری بود که برابر دی استفانو قرار بگیرم.

کاری که من انجام دادم علاوه بر احترامی که برای او قائل بودم, این بود که یک شیشنه نوشیدنی اسکاتلندی خریدم و در شب قبل از برگزاری مسابقه, زمانی که دو تیم این فرصت را داشتد تا در زمین اصلی برای بازی فینال تمرین کنند, به او بدهم.

ما تیم دومی بودیم که آنجا باید تمرین می کردیم, آنها ابتدا تمرین می کردند. زمانی که او می خواست از زمین بیرون برود, آنها به سمت تونل ورزشگاه رفتند و من گفتم: آقای دی استفانو, من می خواهم این هدیه را به شما بدهم. او یکه خورد, او واقعا متحیر ماند. او حتی نمی دانست من چه چیزی می گویم. من اسپانیایی صحبت نمی کردم و او هم انگلیسی صحبت نمی کرد. اما منظور همدیگه را فهمیدیم, او تشکر کرد.

آنها بازیکنان نام آشنایی داشتند, اما آبردین تیمی بود که کم کم پیشرفت می کرد, تمام بازیکنان محصوص بردین بودند و همه بازیکنان اسکاتلندی بودند. پس از بازی او خیلی خیلی فروتنانه گفت: آبردین تیمی است که نمی توان با پول آن را خرید. تیم آنها شخصیت دارد و روحیه آنها همانند یک خانواده است. برای تمجید از یک تیم فوتبال, شما نمی توانید بهتر از این سخنی بگویید. این رفتاری بسیار فروتنانه از او بود.

در چند دیداری که ما برابر رئال مادرید انجام دادیم, او همیشه در ورزشگاه بود, همیشه برای استقبال از ما می آمد. او پس از فاجعه هوایی مونیخ در کنار یونایتد بود, او به همراه بازیکنان رئال مادرید به اینجا آمد. البته آنها در برابر #منچستریونایتد در مرحله نیمه نهایی یک سال قبل از آن حادثه بازی کرده بودند و پس از آن فاجعه نیز در سال 1958 برابر یونایتد بازی کردند.

او همیشه هر کجا که تیم می رفت نماد رئال مادرید بود. او زندگی فوق العاده ای داشت و من مفتخرم که برای مدت کوتاهی با او در ارتباط بودم.

۰ Comments