جایگزین مسیر

اد وودوارد: قهرمان در تابستان؟

by | مرداد , ۳ , ۱۳۹۵

اد وودوارد: قهرمان در تابستان؟

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – “اندوهناک” تیتری بود که تلگراف برای اولین نقل و انتقالات تابستانی وودوارد (۲۰۱۳) در نظر گرفته بود. خروجی تابستان ۲۰۱۴ پربارتر بود؛ اما اگر به آن نگاه کنید تاکنون تنها دالی بلیند ارزش خود را نشان داده ولی حالا حضور ثابت وی در ترکیب نیز زیر سوال رفته است. لوک شاو به دلیل مصدومیت هایش مانند یک خرید جدید برای فصل ۲۰۱۶/۱۷ خواهد بود، آندر هررا همچنان به تقسیم نظرات میان هواداران ادامه می دهد، دیماریا و رادامل فالکائو نتوانستند که بیش از یک فصل در باشگاه دوام آورند و امید بود که چنین وضعیتی برای روخو نیز پدیدار می گشت! اگر برای سومین بار در طول این سال ها بند آزاد سازی قرارداد فعال نمی گشت، سال گذشته از آنچه که بود اسفناک تر می گردید. آنتونی مارسیال، کسی که به نظر می رسید کمترین تأثیر را در بین خریدها داشته باشد، حقیقتاً تنها فرد مؤثر خریداری شده بود؛ دارمیان، شواین اشتایگر، اشنیدرلین و ممفیس همگی ناامید کننده بوده و بازیکن سابق و شماره دو سمپدوریا، سرخیو رومرو، عملکردی مانند، …، خوب، مانند شماره دو سمپدوریا داشت. سابقه ی درخشانی از مدیر اجرایی یونایتد وجود ندارد، با این حال به نظر می رسد که یونایتد بهترین پنجره نقل و انتقالات در سال های اخیر را تجربه می کند و تا حد زیادی به یک نفر بر می گردد: وودی!

وودوارد ملقب به “رونالدوی حوزه ی تجاری فوتبال” از لحاظ عملکرد وی در حوزه ی امور مالی باشگاه است؛ وودوارد برخلاق دیگر موضوعات هیچگاه در حوزه ی کسب و کار مشکلی نداشته است. حامیان مالی از تراکتور سازی تا شرکت های تولید کننده ی پاستا بخشی از معاملات تجاری بیشمار و برجسته ی وی در منچستر یونایتد است؛ همکاری با شرکت فیلم سازی قرن بیستم نیز در این رده کارها قرار می گیرد. این توافقات تجاری به تیم یونایتد کمک کرده که با آسودگی خاطر بیشتری در پنجره ی نقل و انتقالات فعالیت کند که از زمان تغییر پست وودوارد از رئیس بخش تجارت و رسانه به پست مدیر اجرایی باشگاه شاهد آن هستیم. تلاش های بلندپروازانه برای به خدمت گیری توماس مولر و نیمار در میان دیگر بازیکنان حاضر در نقل و انتقالات نشان از قدرت مالی یونایتد است، همچنین حاکی از حضور مردی است که هیچ تجربه ی شکستی در حوزه ی تجاری نداشته و در بعد فوتبالی در حال کسب تجارب بسیاری می باشد. این که آیا این اعتماد به نفس خوب است در بدو کار مورد شک قرار گرفته بود و تمام شکست ها مورد توجه قرار گرفته و خواسته شده بود که وی را از پستی که در اختیار داشته اخراج کنند. با ارتقاء وی چه چیزی تغییر کرده است؟

برای شروع، این تابستان وی همه چیز را ساده گرفته است. مورینیو نام و مشخصات بازیکنان مورد علاقه را در اختیار او قرار داده و تنها وودوارد باید به دنبال آنها برود. استخدام اریک بیی، هنریک مخیتاریان و زلاتان ایبراهیموویچ منجر به آن شد که ژوزه در مورد وضعیت انتقالات یونایتد بگوید که ۷۵% آن صورت گرفته و ۲۵% باقی مانده به پوگبا اختصاص دارد و اگر شایعات درست باشد باید کمابیش آن را انجام شده دانست. با این حال زمان زیادی برای انتقالات دیگر باقی می ماند و مشخص نیست که چه بازیکنی در دسترس قرار خواهد گرفت، اما داستان دنبال کردن بازیکنانی که در دسترس نیستند به حداقل رسیده و وودوارد به نظر تنها بر روی اهداف ژوزه تمرکز کرده است. این نیز شاهدی بر وضوح برنامه ی کاری مورینیو نسبت به مویس و فن خال است، با این حال وودوارد سزاوار اعتبار خود می باشد.

دیگر عامل پیشرفت وودوارد، بهبود توانایی وی در مذاکره است. همکاری با کمپانی هایی که علاقه مند به همکاری با بزرگترین باشگاه جهان (قابل بحث) راحت تر از قانع کردن بازیکنان بخصوص در بیشتر پست ها بازیکنان درجه یک است؛ اگر چه ما از کم و کیف مذاکرات میان دو باشگاه آگاه نیستیم، اما به راحتی می توان فرض کرد کرد که او نسبت به قبل بیشتر قانع کننده و عمل گراتر شده است. با نگاهی به خریدهای تابستانی مشخص می گردد که این بازیکنان، بیی و مخیتاریان غیر قابل فروش و ایبراهیموویچ با گزینه های انتخابی زیاد، مورد ستایش باشگاه های خود بوده و نسبت به پروژه ما قانع شده اند. حتی پوگبا یک هدف واقعی به نظر نمی رسید تا مذاکرات به مرحله ی پیشرفته تری رسید؛ هنوز برخی از هواداران با وجود شواهد زیاد برای شکستن رکورد نقل و انتقالات نسبت به این موضوع باور ندارند. عدم صحبت های عمومی در این پنجره قابل توجه است و این سکوت به نظر نکته ای طلایی می رسد، به تعویق انداختن پرواز به سمت چین برای نتیجه گیری از مذاکرات نشان از قدرت و فوریت کارها برای وودوارد بوده و نتیجه ی کار وی به زودی مشخص می گردد.

بله، صحبت از پول است و باز هم بله صحبت از مورینیو می باشد که اضافه کردن وی بسته ای برای باشگاه آماده کرده که می تواند به بازیکنان بفروشد! (پول و مورینیو عامل خریدها هستند) با این حال، آیا انتقالات این تابستان با فرض عدم حضور مورینیو در باشگاه صورت می گرفت؟ به نظر می رسد که نهایتاً وودوارد در پست خود به عنوان نقش بالای مجموعه رشد کرده و لیاقت خود را برای جایگاهی به این مهمی در باشگاه نشان داده و طرفداران ثمره ی صبر خود را در زمین مسابقه پس از مدت ها خواهند دید.

۰ Comments