جایگزین مسیر

ارزش باشگاه یونایتد, 3 میلیارد پوند

by | شهریور , ۳۱ , ۱۳۹۲

ارزش تیم قهرمان لیگ برتر انگلستان, منچستریونایتد به رقم شگفت انگیز 3 میلیارد پوند رسیده است.

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – روزنامه اکسپرس گزارش کرده است که اگر خانواده گلیزرها هم اکنون باشگاه را به فروش بگذارند 2 میلیارد پوند سود خواهند کرد, اگرچه آنها هیچ قصدی برای انجام این کار ندارند.

بر طبق این مقاله, قرارداد عظیم 1 میلیارد پوندی با توزیع کننده پیراهن باشگاه شرکت نایکی که هم اکنون در حال مذاکره می باشند و 12 همکاری و اسپانسر دیگر به باشگاه کمک کرده است تا سود خود را نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

در شرایطی که باشگاه هنوز بدهی دارد, که گفته می شود 389/2 میلیون پوند برآورد شده است, درآمد سالانه باشگاه با افزایشی 13/4 درصدی به رقم 363/2 میلیون پوند در سال رسیده است.

گفته می شد یک سرمایه گذار قطری برای خرید باشگاه پیشنهاد داده بود و مذاکراتی صورت گرفته بود اما تصور بر این است که آنها پیشنهادی 1/5 میلیارد پوندی برای خرید باشگاه ارائه کرده بودند یعنی بر طبق آخرین برآورد از ارزش باشگاه, این پیشنهاد به اندازه نصف ارزش کنونی باشگاه بوده است.

خانواده گلیزرها در سال 2005 مالکیت کامل باشگاه را از آن خود کردند, تا به همراه تیم فوتبال آمریکایی تامپا بای باکانرز, مالک باشگاه فوتبال منچستریونایتد نیز باشند.

از آن زمان که این خانواده مالکیت هر دو این باشگاه ها را بر عهده گرفتند, این تیم فوتبال آمریکایی اولین جام سوپر باول تاریخ باشگاه را کسب کرده اند و یونایتد 5 بار قهرمان لیگ برتر انگلستان شده است.

۰ Comments