جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد

by | بهمن , ۲۵ , ۱۳۹۳

بعد از مدتها فرصتی پیش آمد تا با یک امروز در تاریخ یونایتد دیگر در خدمت تان باشم.

یونایتد در 14 فوریه تاکنون 14 بازی انجام داده است که حاصل آن 6 برد، 3 تساوی و 5 باخت ،18 گل زده و 15 گل خورده بوده است. از این میان 6 بازی در لیگ دسته اول و 2 بازی در لیگ دسته دوم ( که هر دوی آنها با شکست یونایتد همراه بوده) برگزار شده است.

یک تساوی بدون گل در مستایا در سال 2001 برابر والنسیا و 5 بازی دیگر هم در دور پنجم جام حذفی انجام شده است.3 بازی اول (به ترتیب تاریخ) را یونایتد واگذار کرده است، اما در دو بازی آخر به پیروزی رسیده و در نهایت جام قهرمانی را هم از آن خود کرده است.

اکنون نگاهی مفصل تر به این دو بازی خواهیم داشت:

14 فوریه 2004

11 سال پیش در چنین روزی، دو تیم شهر منچستر در دور پنجم اف ای کاپ دربی این شهر را برگزار کردند. یونایتد در دو دور قبلی آستون ویلا و نورسهمپتون تاون را در خانه آنها شکست داده بود و سیتی هم در هر دو مرحله پس از کسب تساوی در خانه، در بازی های تکراری و در خانه حریف لسترسیتی و تاتنهام را از پیش رو برداشته بود.

بازی در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می شد سر الکس فرگوسن تیمش را با این ترکیب وارد میدان کرد:

تیم هاوارد، گری نویل، جان اوشی، میکاییل سیلوستره، کوینتون فورچن، کریستیانو رونالدو، روی کین، فیل نویل، رایان گیگز، پل اسکولز، رود فان نیستلروی

سیتی هم با سرمبیگری کوین کیگان به دنبال جبران شکست 3-1 در داربی لیگ بود، اما باز هم این یونایتد بود که بازی را بهتر شروع کرد و در نهایت با گل اسکولز در دقیقه 34 پیش افتاد. اما 5 دقیقه بعد گری نویل از زمین بازی اخراج شد، تا یونایتد 10 نفره شود و سیتی کار آسانتری در پیش داشته باشد. حملات سیتی شروع شد، اما تیم هاوارد با دو واکنش فوق العاده در انتهای نیمه اول و ابتدای نیمه دوم تیمش را نجات داد. نیمه دوم سیتی با یک بازیکن بیشتر بازی را در دست گرفت، اما عملکرد درخشان هاوارد در دروازه بارها باعث ناکامی شاگردان کیگان شد.

تا اینکه برخلاف جریان بازی و در دقیقه 71 یونایتد توسط فن نیستلروی گل دوم را هم زد، سه دقیقه بعد رونالدو بازی را 3-0 کرد تا آخرین امیدهای آبی ها از بین برود. اما بالاخره در دقیقه 78 مایکل تامات برای سیتی گل زد، دو دقیقه بعد نیستلروی بازی را 4-1 کرد تا در 10 دقیقه طوفانی 4 گل رد و بدل شود. اما این هم پایان کار نبود، در هشتاد و ششمین دقیقه رابی فاولر ستاره سابق قرمزهای لیورپول گل دوم سیتی را زد ، تا منچستر با حساب 4-2 همشهری اش را از پیش رو بر دارد. در جامی که در نهایت با آخرین قهرمانی شیاطین سرخ تا به امروز در این رقابتها به پایان رسید. نیکی بات و وسلی براون هم در دقایق پایانی بازی به جای گیگز و فیل نویل وارد بازی شدند تا در این برد سهیم باشند.

در پایان هم تیم هاوارد با 4 سیو دیدنی عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد.

14 فوریه 1999

در این روز هم یونایتد برای صعود به دور ششم اف ای کاپ در اولدترافورد میزبان فولام بود.

ترکیب یونایتد: پیتر اشمایکل، گری نویل، دنیس اروین(جاناتان گرنینگ)، فیل نویل، هنینگ برگ، یاپ استام، دیوید بکام، نیکی بات، اندی کول (رونی جانسن) ، دوایت یورک، اوله گونار سولشایر(یسپر بلمکویست)

دو تیم که آخرین بازیشان به 20 سال و 2 روز قبل برمی گشت، باز هم در اف ای کاپ باید به مصاف هم می رفتند. فولام که سالها در دسته های دوم و سوم انگلستان حضور داشت، در عرض 3 سال دوبار به دسته بالاتر صعود کرده بود و از دسته سوم به دسته اول رسیده بود( این تیم فصل بعد هم قهرمان دسته اول شد و به لیگ برتر رسید) برای اولین بار از 1974 که نائب قهرمان شده بود تا به این مرحله از اف ای کاپ بالا آمده بود. اما در این مرحله به سد محکم یونایتد آماده فرگی خورد ، تیمی که برای کسب سه گانه از پیروزی در هیچ دیداری چشم پوشی نمی کرد. این بازی را یونایتد با تک گل اندی کول برد و راهی دور بعد شد.

14 فوریه 1988

در این روز آنخل دی ماریا ستاره آرژانتینی یونایتد در روساریو به دنیا آمد. وی که در ابتدای فصل جاری با مبلغ 59.7 میلیون پوند از رئال مادرید به منچستر آمد، گران ترین خرید تاریخ باشگاه و البته لیگ برتر است. وی با پوشیدن شماره 7 افسانه ای یونایتد امیدوار است که جایگزین بزرگترین ستارگان تاریخ باشگاه شود.

۰ Comments