جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد

by | بهمن , ۲۹ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایرانمنچستر در 18 فوریه تاکنون 22 بازی انجام داده است،14 برد، 5 تساوی و 3 باخت ،43 گل زده و 21 گل خورده حاصل این جدال ها بوده است.

از این دیدارها 8 مسابقه در اف ای کاپ و مابقی در لیگ (لیگ برتر، دسته 1 و دسته 2) برگزار شده است. هر 3 باخت منچستر در بازیهای امروز در اف ای کاپ رقم خورده ، که 2 بار آن به دست نوریچ سیتی بوده است.

بهترین برد امروز ،پیروزی 5-1 برابر چارلتون اتلتیک در 1957 با هت تریک بابی چارلتون و 2 گل از تامی تیلور است که در فاصله کمتر از یک سال با حادثه مونیخ به دست آمد و تیلور هم جزو جان باختگان آن بود. بیرمنگام سیتی با 3 رویایی پرتکرارترین حریف منچستر در امروز بوده است، که هر سه این بازیها که تا پیش از 1930 به انجام رسیده اند، با برد یونایتد به پایان رسیدند.

18 فوریه 2013

h0ezg0scurrvizpvtkw8

دور پنجم اف ای کاپ و بازی که در اولدترافورد برگزار شد. منچستر در این دیدار با خط هافبکی متشکل از اندرسون، کلورلی ، والنسیا و اشلی یانگ به میدان رفت، اما در نهایت توانست 2-1 به برتری برسد. نانی در دقیقه 69 و چیچاریتو در دقیقه 72 گلها را زدند، تا یونایتد به دور بعدی صعود کند، که البته با شکست مقابل چلسی حذف شد و در نهایت این ویگان بود که قهرمان این فصل جام حذفی انگلستان شد. ریدینگ هم در انتهای فصل به همراه قهرمان اف ای کاپ به دسته پایین تر سقوط کردند.

18 فوریه 2009

در فصلی که برای آخرین دو دشمن قدیمی یعنی لیورپول و منچستریونایتد همزمان در کورس قهرمانی بودند، منچستر باید در این روز به مصاف شاگردان روی هاجسون در تیم فولام می رفت.

ترکیب : ادوین فن در سار، جان اوشی، نمانیا ویدیچ، ریو فردیناند، پاتریس اورا،کریستیانو رونالدو، مایکل کریک، پل اسکولز، پارک جی سونگ، کارلوس توز، دیمیتار برباتوف

شیاطین سرخ که به دلیل حضور در جام باشگاههای جهان یک بازی عقب افتاده داشتند، با 2 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب دیرینه پای در این میدان می گذاشتند و فرصت افزایش فاصله به 5 امتیاز را داشتند. شاگردان فرگی بازی را بسیار خوب آغاز کردند و در 12 مین دقیقه پل اسکولز با یک ضربه والی دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه حریف را باز کرد. چند دقیقه بعد توز گل زد، که به دلیل آفساید مردود اعلام شد و آرون هیوز ضربه برباتوف را از روی خط دروازه بیرون کشید. تا این بالاخره مهاجم بلغاری در دقیقه 30 روی سانتر اوشی گل دوم را به ثمر رساند. قبل از پایان نیمه برباتوف یک گل دیگر هم زد که باز هم آفساید اعلام شد.

0x9jdwqir120skyob2s0

در دقیقه 60 وین رونی که 7 دیدار قبلی را به دلیل مصدومیت همسترینگ از دست داده بود، به جای برباتوف به زمین آمد و 2 دقیقه بعد در اولین تماسش با توپ روی پاس پارک گل سوم را به ثمر رساند. بازی با همین نتیجه 3-0 به پایان رسید، تا منچستر نهمین برد پیاپی خود را جشن بگیرد.

خط دفاع رویایی یونایتد در این بازی 14 مین کلین شیت متوالی خود را رقم زد، تا به یک رکورد خارق العاده و دست نیافتنی در تاریخ فوتبال برسد. خط دفاعی که با حضور فن درسار، ویدیچ ، فردیناند و اورا در اوج دوران فوتبالی شان به رکورد 22 ساعت گل نخوردن رسیده بود، تا برای همیشه در خاطرات عاشقان یونایتد جاودانه شوند.

6crvq7o5zgtm3ws87br4

18 فوریه 2006

دور پنجم اف ای کاپ و دیدار با رقیب همیشگی در ورزشگاه آنفیلد.

ترکیب منچستر:فن در سار، نویل، براون، ویدیچ،سیلوستره(ساها 45)، ریچاردسون، فلچر(اسمیت76(پارک89))، گیگز، رونالدو، رونی، نیستلروی

جدال دوباره فرگی با بنیتز این بار با برتری مرد اسپانیایی به پایان رسید.پیتر کراوچ در دقیقه 19 تک گل بازی را زد، تا لیورپول به دور بعد برسد و در آخر هم با شکست وستهام در ضربات پنالتی هفتمین بار قهرمان اف ای کاپ شود.

x5l8w27w4cnr3l2u6vhj

در این بازی آلن اسمیت که به عنوان یار جانشین به زمین آمده بود، دقایقی بعد با مصدومیتی شدید( شکستن پا) مجبور به ترک زمین شد.

18 فوریه1996

جدال با آبی های همشهری در دور پنجم اف ای کاپ.

ترکیب: پیتر اشمایکل، فیلیپ نویل، دنیس اروین، استیو بروس، لی شارپ،گری پالیستر، اریک کانتونا، نیکی بات، اندی کول،روی کین، رایان گیگز

بازی در اولدترافورد برگزار می شد و شاگردان آلن بال در دقیقه 12 توسط اوه روزلر به گل رسیدند، اما شیاطین سرخ که در لیگ هم به تازگی اوج گرفته بودند، حاضر نبودند که به آسانی این جام را از دست دهند. دقیقه 39 اریک کانتونا از روی نقطه پنالتی بازی را مساوی کرد. در نیمه دوم و در دقیقه 78 لی شارپ گل دوم را زد، تا شاگردان فرگوسن با برتری 2-1 به دور بعدی برسند.

 

در پایان فصل یونایتد هم لیگ را برد و هم در اف ای کاپ به قهرمانی رسید، تا برای دومین موفق به انجام دبل شود.

iewulmh32qym8flodrw5

18 فوریه 1975

در این روز یکی از بهترین مدافع راست های تاریخ یونایتد به دنیا آمد. گری الکساندر نویل که تمامی دوران بازی اش را در اولدترافورد سپری کرد و بیش از5 سال کاپیتان منچستر بود.از اعضای کلاس 92 که در 19 فصل حضورش 602 بازی انجام داد، که 400 تای آنها در لیگ برتر بود.

9z00ax14omf9rzfss95b

آمار و ارقام :

  • وی 5 مین بازیکن لیست بیشترین حضور در ترکیب یونایتد است.
  • نویل 300 بار در اولد ترافورد به میدان رفت، بعد از آن ویلا پارک با 18 حضور در جای بعدی قرار دارد.
  • او در این مدت 4 بار از داوران کارت قرمز دریافت کرد.
  • بیشترین حضورش با 31 بازی در برابر چلسی انجام شده است ، ارسنال با 30 بازی در رتبه بعدی است.
  • آرسن ونگر با 27 بازی مربی است که نویل بیشتر از همه در مقابل تیمش قرار گرفت،هری ردنپ با 20 بازی دوم است.
  • 7 گل برای منچستر و 2 گل به خودی برای حریفان، آمار گلزنی نویل است.
  • نویل در دوران حضورش در 16 فینال مختلف به میدان رفت.

 

 

 

۰ Comments