جایگزین مسیر

انالیز بازی جام خیریه مقابل ویگان اتلتیک

by | مرداد , ۲۱ , ۱۳۹۲

در این پست قصد داریم به انالیز بازی روز گذشته ی منچستر یونایتد برابر ویگان اتلتیک بپردازیم که شیاطین سرخ موفق شدند با یک بازی خوب و منطقی و بی دردسر جام قهرمانی را به الدترافورد بیاورند.

.

.

.

.

.

.
پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران – از سال 1985 تا کنون این اولین باری بود که منچستر یونایتد بدون سر الکس فرگوسن در این رقابت ها حاضر میشد . مردی که  معتقد بود این بازی ها چیزی بیشتر از ” یک بازی دوستانه ی  بسیار جدی” نیست ولی این دیدار برای دیوید مویس یک دیدار بسایر مهم و با اهمیت بود چرا که با برد در اولین بازی رسمی خود و کسب اولین جام خود ، کمی از نگرانی های هواداران منچستر یونایتد را کم کند.

 

Robin-van-Persie-Man-United_2985656

گل اول رابین ون پرسی که با ضربه ی سر به ثمر رسید

 

شاید بتوان دستاورد برجسته ی کادر فنی منچستر یونایتد در این دیدار را یک تسکین و ارامش بعد از شور و غوغای فراوان دانست. ارامشی که به طور حتم رابین ون پرسی در ایجاد ان نقش به سزایی داشته است . فاصله ای که وی با دو گل خود برای شیاطین ایجاد کرد حتی با یک شوت داخل چارچوب توسط ویگانی ها تهدید نشد. در حقیقت شیاطین در این دیدار برای تیم بی حال و ضعیف ویگان یک 90 دقیقه ی سخت و خسته کننده را در پایتخت رقم زدند.

 

OptaStatsTemplateunited_2985659

 

انتخاب ترکیب :

با توجه به گزینه هایی که دیوید مویس برای انتخاب در خط هافبک یونایتد داشت ، وی دست به تصمیم شجاعانه ای زد و از گیگز 39 ساله که بیست و یکمین سال حضور خود در تیم منچستر یونایتد را تجربه میکند ، در ترکیب اغازین خود استفاده کرد ان هم در پست هافبک میانی و در کنار تام کلورلی و مایکل کریک. نمایش پر جنب و جوش گیگز حتی تا زمان تعویضش در دقیقه ی 67 بار دیگر نشانگر توانایی ها و ظرفیت بالای این بازیکن بود.

 

از با تجربه ترین بازیکن منچستر یونایتد به سراغ خام ترین انها میرویم یعنی ویلفرد زاها .دیروز یک روز بسیار بزرگ برای ویلفرد زاها بود بازیکن جوانی که از تیم کریستال پالاس به منچستر یونایتد امد و به نظر میرسد نمایش های وی در تور پیش فصل منچستر یونایتد در اسیای شرقی انقدر خوب بوده است که یک جای ثابت در بال راست منچستر یونایتد برای وی به ارمغان اورده است.

 

مصدومیت شانه ی رونی وی را از ترکیب یونایتد بیرون کرد و دیوید مویس نیز از اینکه شاید وی در بازی برابر اسکاتلند برای سه شیر ها به میدان برود ابراز خوشحالی کرد و همچنین بعد از بازی گفت که رونی را از دست نخواهد داد :” من مشکلی با وین ندارم و دلیل تمرین کردن او با تیم ذخیره ها, درخواست خود رونی می باشد . من از اینکه با شما راجب وین صحبت کنم لذت میبرم چرا که بسیاری از شما ها قضیه را بد برداشت کرده اید. او فروخته نخواهد شد.”

 

و اما برای ویگان ، انها بعد از پیروزی 4-0 هفته ی گذشته مقابل تیم بارنزلی به نظر با روحیه ی بالایی روانه ی این مسابقه شده بودند و مربی جدید انها ، اوون کویل، 5 تن از بازیکنانی را که در ماه می توانسته بودند منچستر سیتی را مغلوب خود کنند از ابتدا در ترکیب 3-3-4 خود قرار داده بود. تنها انتخاب عجیب وی برای ترکیب جیمز مک کلین بود که پس از انتقال از تیم ساندرلند اولین بازی خود برای تیم ویگان را انجام میداد.

 

شاید تنها ایرادی که بتوان به نمایش منچستر یونایتد گرفت این است که انها تنها با دو گل برتری توانستند ویگان را شکست دهند ان هم ویگانی که در فصل گذشته 53 امتیاز از انها کمتر و 17 پله از انها پایین تر بود ولی یک چیز کاملا مشخص بود و جای هیچ بحثی را باقی نگذاشت که ان هم تاثیر رابین ون پرسی در بازی تیم منچستر یونایتد بود. مهجام هلندی پس از 30 گلی که در 48 بازی فصل گذشته به ثمر رسانده بود، با یک دبل  فصل جدید را اغاز کرد.

 

VanPersieOpta_2985713

دیاگرام گل های رابین ون پرسی و همچنین نقاطی که توانسته است به توپ ضربه بزند

 

گل اول وی بسیار با ارزش و زیبا بود.رایان گیگز با حرکت زیبا و پا به توپ خود (به شکل سمت چپ توجه کنید) توپ  را جلو اورد و ون پرسی به شکل استادانه ای از روی سانتر اورا توانست دروازه را باز کند که نشان دهنده ی نبوغ بالای مهاجم هلندی در امر گلزنی است که ستایش هم تیمی های خود را در بر داشته است:” گل اول فوق العاده بود . ما امیدواریم که او فرم سال گذشته ی خود را حفظ کند و نمایش عالی خود را تکرار کند.”

 

گل دوم نیز به شکل جالبی به ثمر رسید. ون پرسی در حالی که تحت فشار بود با حرکت خوب دنی ولبک و اندک فضای بوجود امده موفق به گلزنی شد. دنی ولبک با دقت پاس 90٪ و ارسال دو پاس کلیدی عصر دل انگیزی را در ورزشگاه ومبلی تجربه کرد و در صحنه ی گل نیز با حرکت بدون توپ خود به سمت داخل محوطه اندکی فضا برای ون پرسی ایجاد کرد که مهاجم هلندی نهایت استفاده را برد. به عنوان یک مهاجم کاذب ، بدون هیچ شکی ولبک در حال ارتقا به یک کلاس جهانی میباشد و شینجی کاگاوا و وین رونی تنها نمایش خوب این بازیکن در پست شماره ی 10 را تماشا کردند. نمایشی که بی شک از چشمان روی هاجسون دور نخواهد ماند.

 

OptaZahatouchmap_2985745

میانگین مناطقی که 11 بازیکن اصلی یونایتد بیشتر در ان حضور داشتند به همراه نقاطی که ویلفرد زاها توانسته است به توپ ضربه بزند

 

شاید تنها فردی که قبل از مسابقه بیشتر از دیوید مویس استرس داشت ویلفرد زاها بود. به نظر میرسید بازیکن تازه خریده شده از تیم کریستال پالاس جای خود را در ترکیب یونایتد بسیار بسیار ارام پیدا کند ولی مصدومیت نانی و اشلی یانگ در های پیشرفت را خیلی سریع بر روی زاها باز کرد و جای تعجب نیست اگر زاها یک عضو کلیدی در تفکرات مویس باشد.

 

در حالی که پس از گل دوم رابین ون پرسی وی لنگ لنگان زمین مسابقه را ترک کرد ولی به نظر نمیرسد مصدومیت جدی داشته باشد و حتی شاید بتواند روی هاجسون را مجاب کند تا در ترکیب تیم ملی انگلستان نیز به میدان برود.در روزی که مشخص شد والنسیا دیگر شماره ی 7 را برتن نمیکند ، ان هم شماره ای که برتن رونالدو ، بکهام ، کانتونا و رابسون بوده است ، در گوش راست منچستر یونایتد وینگری را دیدیم که هیچ شکی در توانایی های وی نیست.

 

football-fa-community-shield-2013-wembley-stadium-wilfried-zaha-stephen-crainey_2985692

 

هواداران منچستر یونایتد یک بار پرورش یافتن رونالدو در تیم خود را دیده اند و به همین جهت از تکروی های بی مورد و عجیب وی هیچ شکایتی نمیکنند.دقت پاس 86.5 ٪‌ زاها را در رتبه ی دهم بین بازیکنان منچستر یونایتد قرار میدهد ولی با توجه به اینکه خیلی کم پاس رو به عقب میدهد و همچنین سانتر های متعدد وی (در نیمه ی  اول) به نظر نشان دهنده ی عملکرد خوب وی در این دیدار می باشد و قطعا با این عملکرد مربی تیم را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

 

دیدگاه مویس:

 

David-Moyes-Manchester-United-preseason_2984599
“من این قهرمانی را برای سر الکس حساب میکنم. این تیم او بود که فصل گذشته قهرمان لیگ شد. یک تشکر برزگ از او میکنم و این قهرمانی امروز قطعا برای وی است. بقیه میتواند متعلق به من باشد. ویلفرد زاها در تور پیش فصل عالی کار کرد و این درست بود که امروز به میدان برود. او امروز دچار یک مصدومیت نیز شد و ما میخواهیم از وی در طول فصل نیز استفاده کنیم.”

 

دیدگاه ون پرسی:

 

fa-community-shield-2013-wembley-stadium-robin-van-persie-manchester-united_2985696
” ما واقعا داریم خوب عمل میکنم و من به این تیم اعتقاد دارم. ما قهرمانیم و با توجه به ان ما بازهم مدعی هستیم. من به این تیم اعتقاد دارم و معتقدم که ما تا اخر کار تلاش خودمان را خواهیم کرد. این همیشه دل انگیز است که گلزنی کنید مخصوصا در ومبلی. یک روز فوق العاده برای هواداران ، برای ما و برای کادر فنی ، برای همه ی ما”

 

دیدگاه اوون کویل:

 

Owen-Coyle-Wigan-boss_2982081
“ما همیشه میدانستیم که بعد از ظهر سختی در پیش داریم. ما گل غیر قابل باوری را دریافت کردیم. ان ضربه ی سر فقط یک جا میتوانست قرار بگیرد ولی ما هم خوب کار کردیم تا اینکه یونایتد گل دوم را به ثمر رساند که بازی را تمام کرد. ما میخواهیم به لیگ برتر بازگردیم و هر هفته با این تیم های فوق العاده بازی کنیم. ما داریم تیم خوبی را اینجا میسازیم و من هنوز هم میخواهم بازیکنانی به این تیم اضافه کنم ، فکر کنم مدیر اجرایی تیم دیگر نمیخواهد همچین چیزی را بشنود” ( مترجم : ویگان تا اینجای فصل نقل و انتقالات 10 خرید جدید داشته است)

 

Wigan-v-Manchester-United-David-Moyes-Robin-v_2985801

۰ Comments