جایگزین مسیر

اورا به باشگاه گفته است که قصد جدایی دارد؟!

by | تیر , ۱۴ , ۱۳۹۳

بر خلاف آنچه که هواداران یونایتد تصور می کردند, شایعاتی اخیرا پخش شده است مبنی بر اینکه پاتریس اورا قصد دارد به یوونتوس ایتالیا منتقل شود. این خبر در حالی منتشر می شود که اورا اخیرا قرارداد خود را با باشگاه منچستریونایتد تمدید کرده است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – بله, درست متوجه شده اید, گزارش شده است که پاتریس #اورا به سران باشگاه یونایتد گفته است که قصد دارد شیاطین سرخ را ترک کند. پس از امضا قرارداد جدید یکساله با یونایتد, این خبر تعجب برانگیزی برای هواداران یونایتد می باشد. پس از تمدید قرارداد هیچ کسی فکر نمی کرد مدافع چپ 33 ساله یونایتد از این تیم جدا شود.

گزارشاتی اخیرا از منابع مختلفی منتشر شده اند مبنی بر اینکه اورا قصد رفتن به سری آ  و باشگاه یوونتوس را دارد و توافقات نیز بین دو باشگاه صورت گرفته است.

گازتا دلا اسپورت در آخرین خبرش مدعی شده است که این مدافع فرانسوی از سران یونایتد خواسته است تا با انتقال او به یووه موافقت کنند. باشگاه یونایتد نیز که قرارداد اورا را ماه گذشته تا سال 2015 تمدید کرده است خواهان 4 میلیون یورو برای این انتقال است اما یووه بیشتر از 2 میلیون یورو پرداخت نمی کند.

این خبر زمانی منتشر شد که #منچستریونایتد موفق شد با لوک شاو مدافع چپ جوان ساوتهمپتون قرارداد امضا کند. بسیاری معتقدند که با نهایی شدن این انتقال, شاو گزینه اول فن خال برای دفاع چپ خواهد بود و اورا ذخیره شاو در یونایتد خواهد بود. پیش از این آلکساندر بوتنر دیگر گزینه یونایتد در دفاع چپ نیز به دلیل حضور کم در ترکیب اصلی یونایتد به باشگاه دینامو مسکو پیوست تا با درخشش در ترکیب اصلی بتواند به تیم ملی دعوت شود. اکنون به نظر می رسد همین عامل جدایی اورا از یونایتد باشد.

اورا هم اکنون به همراه تیم ملی فرانسه در جام جهانی برزیل حضور دارد و درباره آینده اش گفته است که در پایان رقابت های جام جهانی تصمیم خواهد گرفت.

اما مسئله ای که دلیل اکسپرس خبر از آن می دهد توافق پاتریس اورا با یونتوس بر سر جزئیات قرارداد می باشد و مدیر برنامه های این بازیکن نیز به ریو سفر کرده است تا این انتقال را نهایی کند.

با توجه به اینکه یونایتد در پایان فصل گذشته دو مدافع اصلی و باتجربه خود را ازدست داده است یعنی نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند, ازدست دادن اورا نیز باعث می شود تا به وضوع لوئیز فن خال در فصل آینده با کمبود عنصر تجربه در خط دفاع مواجه شود.

اما از طرفی دیگر عده ای معتقدند که بالا رفتن سن او منجر به این شده است که نتواند تعادلی بین عملکردش در فاز تهاجمی و دفاعی برقرار کند. بهترین مثال برای این مسئله بازی برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان در خاک آلمان ها می باشد, جایی که او به خوبی در حمله ظاهر شد و حتی توانست برای یونایتد گل بزند اما یونایتد تنها 30 ثانیه پس از این گل به خاطر اشتباه اورا در انجام وظایف دفاعی خود گل تساوی را خورد و در ادامه نیز ضعف اورا در کارهای دفاعی یکی از عواملی بود که منجر به شکست یونایتد در آن دیدار و حذف از رقابت های لیگ قهرمانان شد.

همانطور که شاید برخی هواداران یونایتد بدانند, اورا از آن نوع بازیکنانی است که هر چقدر بیشتر در یونایتد بازی کرده است, عشق و علاقه او به یونایتد بیشتر شده است و به نظر نمی رسد خود او قصد جدایی از یونایتد را داشته باشد. پیش از این نیز او در مصاحبه های خود درباره تمایلش به ماندن در این تیم گفته بود. اورا عاشق این باشگاه است و در هر بازی با اشتیاق برای یونایتد به میدان می رود. پس احتمالا دلیل جدایی اورا از یونایتد شاید تصمیم فن خال مربی جدید این تیم باشد. احتمالا فن خال با آگاهی از ضعف یونایتد در این پست در فصل گذشته این تصمیم را گرفته است. با توجه به اینکه اورا در طول سال های اخیر از لحاظ کارهای دفاعی روند نزولی را درپیش گرفته است, فن خال با آگاهی از این موضوع چنین تصمیمی را گرفته است. شاید نیز او پس از تمدید قرارداد خود با آگاهی از پست جدیدش در ترکیب یونایتد در فصل آینده این تصمیم را گرفته است.

[highlight]نظر شما چیست؟ آیا یونایتد با فروش اورا تصمیم درستی گرفته است؟[/highlight]

۰ Comments