جایگزین مسیر

ایا یونایتد باید فن پرسی و فالکائو را کنار بگذارد؟!

by | آبان , ۱۷ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران:منچستر یونایتد در این تابستان 150 میلیون پوند هزینه کرد و روی کاغذ شاید بهترین خط حمله جهان را داشته باشد ولی تا اینجای فصل آنها فقط 13 امتیاز کسب کرده اند و تنها 6 امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارند

خاویر هرناندز و دنی ولبک که در تابستان از یونایتد رفتند تا کنون امار بهتری از زوج فن پرسی و فالکائو به جا گذاشته اند و در مجموع یک گل بیشتر به ثمر رسانده و همچنین در نبرد های هوایی بیشتری پیروز شده اند گرچه مصدومیت هایی هم برای مهاجمین یونایتد به وجود امده است.

پس آیا فن خال اشتباه کرده است؟ ایا او می بایست فن پرسی را می فروخت و انتقال قرضی فالکائو را انجام نمی داد؟ فن پرسی در این فصل عملکرد ضعیف تر از حد انتظاری داشته است و تنها 15% از موقعیت هایش را تبدیل به گل کرده گرچه او نمایش خوبی در جام جهانی از خود به جا گذاشت.

در مقایسه او با دیافرو ساخو مهاجم وست هام که تنها 3.5 میلیون پوند برای چکش ها هزینه در بر داشت می بینم که ساخو 33.3% در از موقعیت هایش را تبدیل به گل کرده و 6 گل تنها در 7 مسابقه به ثمر رسانده است. چرا مهاجمی که از لیگ دسته 2 فرانسه خریداری شده است توانسته به اندازه یک مهاجم در کلاس جهانی گلزنی کند اما فن پرسی که ماتا ، رونی و دی ماریا را در پشت خود دارد نتوانسته است؟

شایعاتی مبنی بر خروج او از الدترافورد به گوش می رسد وبا توجه به فرم او فنرباغچه یکی از محتمل ترین گزینه ها می باشد ، شاید یونایتد نباید حتی قرارداد فالکائو را دائمی کند.

فن خال تیمی نا متوازن و از هم پاشیده را از مویس تحویل گرفت و پیام آور دوره ای جدید در الدترافورد بود و امده بود تا خاطرات فصل پیش را پاک کند و یونایتدی جدید بسازد ولی تا به اینجا چند چیز مانع کار او شده اند . بعد از ده هفته او مانده است  با لشکری مصدوم ، دفاعی متزلزل ، کاپیتانی که سه هفته محروم می شود و دو مهاجم سر شناسی که تقریبا در هر بازی او را نا امید می کنند.

مقایسه فن پرسی و فالکائو با سه مهاجمی که تازه به لیگ برتر امده اند نتایج خجالت آوری را به جا می گذارد

778x595xpFA1crx.png.pagespeed.ic.Ev5RbCPvHW

مقایسه فن پرسی و فالکائو با ساخو ، پله و کوستا

بیشترین نگرانی هواداران این است که فن پرسی 31 سال سن دارد ، رونی 29 ساله و فالکائویی که به نظر نمی آید همان مهاجم سابق باشد نیز 28 ساله است. آیا فن خال به دنبال پروژه ای بلند مدت در یونایتد است و یا قصد خرید بازیکنانی را دارد که فقط در حال حاضر بشدت به آنها نیاز دارند؟

فالکائو دلایل بیشتری برای عملکرد ضعیفش نسبت به فن پرسی دارد زیرا که او به خاطر مصدومیت زانویش مدت زیادی دور از میادین بود ، گرچه فن خال میدانست که او خریدی ریسکی است

در این که اگر این 2 مهاجم کلمبیایی و هلندی در بهترین فرم خود باشند کابوسی برای حریفان به حساب می آیند ولی اگر فن خال بخواهد فالکائو را نگهدارد فن پرسی باید برود

درمهم ترین  بازی فصل مقابل سیتی فن پرسی به قدری کم تحرک و آرام بود که گویی در یکی از باغ های لاله در هلند قدم میگذارد! او تنها یک حرکت مفید داشت که آن هم توسط هارت دفع شد. به نظر می آید که فن پرسی امیدوار است تا دی ماریا با جا گذاشتن چندین بازیکن حریف توپ را با دقت به او برساند و او نیز از این توپ حاضر و آماده استفاده کند.

495x393xc2FBoGC.png.pagespeed.ic.eUPh5UTvec

عملکرد فن پرسی مقابل سیتی

اگر شما عملکرد فن پرسی و فالکائو را با دیگو کوستا و سرجیو اگوئرو مقایسه کنید به این نتیجه می رسید که احتمالا یونایتد انتخاب اشتباهی انجام داده است. به نظر می آید که یونایتد می خواهد فقط دونام بزرگ را در کنار هم قرار دهد و انتظار معجزه دارد. این زوج هنوز 28 بازی برای اثبات خود فرصت دارد تا نشان دهند که لیاقت حضور در یونایتد را دارند در غیر این صورت فن خال باید به طور جدی به دنبال جانشین این دو باشد

 

 

۰ Comments