جایگزین مسیر

بازهم ۴-۰ : بازگشت به اصل خویش !

by | مهر , ۸ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – علی رغم وجود شک و شبهاتی نسبت به خستگی مفرط تیم به سبب بازگشت از سفر به مسکو ، یونایتد توانست ششمین بازی چهار گله این فصل را نیز پشت سر بگذارد ، در روزی که دخیا و اسمالینگ و جونز، کمترین کار را برای انجام داشتند، سه امتیاز دیگر کسب و صدر جدول را موقتا تصاحب کرده و  فشار را بر روی تیم ساپورت شده با پولهای امارات متحده عربی ( سیتی ) افزایش دهد.

همانطور که انتظار میرفت نشانه هائی از خستگی در بازیکنانی چون میخیتاریان و لوکاکو دیده شد، اما خوشبختانه انرژی و روحیه تیمی و هوشیاری بازیکنانی که کمتر در مسکو به کار گرفته شده بودند، مثل ماتا و راشفورد ، باعث به ثمر رسیدن یک گل زودهنگام و در دست گرفتن کنترل بازی شد.

هرچند بعد از گل یونایتد کمی عقب نشست، اما درخشش فلینی و حضور فیزیکی و غیر قابل کنترلش در محوطه جریمه پالاس، دو گل را به همراه داشت( اتفاقی که هرگز در پیراهن یونایتد نیفتاده بود ) ، و نهایتاً با آتش بازیهای همیشگی مارسیال یک گل خالی راحت در مقابل پاهای غول بلژیکی ، روملو لوکاکو قرار گرفت تا وی یازدهمین گل رسمی اش با پیراهن یونایتد را در تنها دهمین بازی رسمی به ثمر برساند .

نمرات بازیکنان از پنج

دخیا : *** : کار خیلی خاصی برای انجام نداشت و در شروع مجددها و جاگیریها در همان صحنه های محدود مثل همیشه مسلط بود.

اسمالینگ : **۱/۲:او هم همینطور.  قطعا بهترین مدافع ما در هوا ، برای بازی در مقابل تیمهای جزیره شاید گزینه ای باشد که بشود روی آن فکر کرد. طبیعتاً به چالاکی بائی البته نیست روی زمین.

جونز : **: در وقتهای اضافه عدم توانائیش در پیروزی در یک نبرد هوائی نزدیک بود شانسی بزرگ به پالاس بدهد تا اولین (!) گل فصلشان را به ثمر برسانند که بخیر گذشت !

والنسیا : **: روزی متوسط برای والنسیا در دفاع و نسبتاً کم اثر در حمله . بسیار خلاق تر و مفید تر از این میتوانست ظاهر شود .درخشش سایرین کافی بود.

فلینی : ****:  فلینی بازیکنیست که در صورت حضور در محوطه جریمه استرس شدیدی به مدافعان حریف میدهد. کل سیستم یارگیری آنها را به هم میریزد و در صورت ارسال شدن توپ به سمت وی ، کابوسی بزرگ برای آنهاست زیرا به سختی میتوانند وی را با هل دادن یا تنه زدن از مسیر توپ خارج کنند. اسلحه تهاجمی مخوف مورینیو در بازیهائی که احتیاج خاصی به خلاقیتِ ” پوگبائی ” در وسط زمین وجود ندارد.مثل همین.بازی در مقابل تیمهای متوسط جزیره .در کارهای دفاعی هم سعی میکرد بیشتر بدود .شاید تنها عیب او ” با خطا گرفتن ” توپهائی بود که لازم نبود حتما به آن سبک گرفته شوند.یکی از بهترین نمایشهای وی در پیراهن یونایتد و قطعاً بهترین بازیکن میدان در این بازی.

ماتیچ : ***: در لحظاتی از ارسال پاس نهائی پس از زدن اینترسپشن و یا دریبل یار مستقیم عاجز ماند اما کارکرد مثبت و تاثیر مثبتش در وسط زمین مثل همیشه بود. بی نهایت خوشحالیم چنین ستاره ای از چنگ رقیب مستقیم خارج شده و در تیم ما بازی میکند.

ماتا : ***: وقتی صحبت از هوشیاری و میزان بازیخوانی میشود، ماتا همیشه یکی از پیشتازان است . جاگیری خوب ، چهارچوب شناسی و بازیخوانی وی باعث شد یک گل راحت در کمتر از ۲۰۰ ثانیه از شروع بازی به ثمر برسد که چه بسا همین گل ، باعث تغییر مسیر کلی بازی شد. تصور کنید اگر این گل به ثمر نمیرسید ممکن بود ۰-۰ به رختکن برویم .

میخ : **۱/۲: بعد از خراب کردن یکی دو پاس ، مورینیو فوراً لینگارد را برای گرم کردن به حاشیه زمین فرستاد . میخ به نظر خسته میرسید ، نمیتوان روزش را ” بد ” نامید ، اما انتظارها از بازیکنی با تکنیک و هوش وی بیش از اینست .

راشفورد: ***۱/۲ : از بهترین بازیهای وی بود، با دو پاس گل جالب ، در دو صحنه تمام کنندگی بهتر و در دو صحنه نیز تکنیک بهتر در دیبل زنی را میتوانست نشان دهد تا نمایشش تکمیل شود.

یانگ : ***: سانترهای بی نظیر یانگ امروز هم موثر واقع شد. اینجاست که علت اصرار مورینیو بر خرید پرسیچ مشخص میشود. امیدواریم تصمیمات مدیران یونایتد نهایتاً باعث پشیمانی همگانی نشود.

لوکاکو : **: در روز زیر متوسط لوکاکو وی با جاگیری و البته سر زنی خوبش ( موقعیت سازی برای خودش ) پایه گذار و زننده یک گل شد . تا رکورد افسانه ای ۷ گل در ۷ بازی اول لیگ برتر با پیراهن یونایتد اندی کول را هم تکرار کند. مهاجمی واقعاً زهر دار و شخصیتی دوست داشتنیست و قطعاً کم کم با شرایط بازیهای پرتعداد یونایتد آشنا تر میشود . طبیعیست که در اورتون تا این حد بازی کردن را تجربه نکرده باشد.

 

لینگارد : *: نه تنها کار خاصی انجام نداد ، در اکثر دقایق بازی محو بود  و نهایتاً یکی دو شانس درخشش را هم خراب کرد.

هررا : ***۱/۲: پاس تودر بی نهایت زیبائی برای مارسیال انداخت.هوشیاری بسیاری در جاگیری نشان داد .از نظر روحی هم ذخیره بودن هیچ تاثیری در خوبی کیفیتش نگذاشته و بازیکنی تیمی  و بسیار خوب بود مثل همیشه.

مارسیال : ***۱/۲ : صدمین (!!) بازی این پسر جادوگر در این سن کم برای یونایتد با یک پاس گل محشر و دریبلهای باورنکردنی پشت سرهم. زنده باد.

 

توضیح تصویر: حضور امروز دیوید بکهام در ورزشگاه !

۰ Comments