جایگزین مسیر

با خرید جدید منچستریونایتد, وانیا میلینکوویچ بیشتر آشنا بشویم

by | اردیبهشت , ۲۸ , ۱۳۹۳

پس از اعلام رسمی خبر انتقال دروازه بان جوان تیم ملی زیر 17 سال صربستان به منچستریونایتد, سایت M.E.N نگاهی به کارنامه این بازیکن جوان انداخته است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – اواسط روز شنبه سایت رسمی منچستریونایتد اعلام کرد توانسته است دروازه بان تیم ملی زیر 17 سال صربستان در رقابت های جام ملت های اروپا زیر 17 سال را به خدمت بگیرد. البته این دروازه بان جوان فصل آینده در باشگاه سابق خود ووودینا به طور قرضی باقی خواهد ماند.

 

او کیست؟

وانیا میلینکوویچ, دروازه بان 17 ساله ای است که تا این لحظه 2 متر و 6 سانتی متر قد دارد!!

او برای تیم صربستانی اف کا وودینا بازی می کند. پدر او فوتبالیست حرفه ای بوده است و برادر او نیز برای تیم ووودینا بازی می کند. وانیا تا به حال هیچ بازی برای تیم اصلی ووودینا انجام نداده است.

یونایتد چطور او را پیدا کرد؟

شاید او برای تیم باشگاهی خود بازی نکرده باشد اما میلینکوویچ دروازه بان تیم ملی زیر 17 سال صربستان می باشد و در بازی های مقدماتی جام ملت های اروپا زیر 17 سال برای تیم ملی کشورش بازی کرده است. تصور بر این است که باشگاه یونایتد پس از دیدن یکی از بازی های او, این دروازه بان جوان را زیرنظر گرفته است و او را ماه گذشته برای دوره ای آزمایشی به الدترافورد دعوت کرده است. باشگاه ووودینا نیز با آگاهی از این موضوع با این بازیکن جوان قرارداد حرفه ای بسته است تا بتواند مقداری پول از شیاطین سرخ بدست بیاورد.

پس دیگر دروازه بانان یونایتد چه می شوند؟

دیوید دخیا توانسته است لقب دروازه بان شماره 1 شیاطین سرخ در فصل جاری را از آن خود کند. آندرس لیندگارد نیز ذخیره این دروازه بان اسپانیایی محسوب می شود. شیاطین سرخ علاوه بر این دو دروازه بان, بن آموس 24 ساله را نیز دارند که در فینال لیگ زیر 21 سال برابر چلسی اخیرا بازی کرده است. سم جانستون 21 ساله نیز اخیرا پس از پشت سر گذاشتن دوره ای قرضی در دانکستر به تیم برگشته است. در شرایطی که این چهار دروازه بان در الدترافورد حضور دارند, آیا یونایتد همچنان به دروازه بان دیگری نیاز دارد؟

هواداران یونایتد چه زمانی بازی این ستاره جوان را خواهند دید؟

هواداران نخواهند توانست بزودی بازی او را در منچستر ببینند. در قرارداد این بازیکن جوان ذکر شده است که او فصل آینده در ووودینا به بازی کردن ادامه خواهد دارد و در تابستان 2015 به منچستر می آید. اگر تیم ووودینا جواز حضور در فصل آینده لیگ اروپا را بدست بیاورند, شاید بتوان بازی او را در ترکیب این تیم صربستانی در فصل آینده مشاهده کرد, بخصوص اگر تیم آنها در گروهی قرار بگیرد که تیم های انگلیسی در آن گروه حضور داشته باشد.

آیا احتمال دارد که بتوان بازی او را دید؟

مطمئنا این احتمال وجود دارد. در حالیکه آنها هم اکنون در رتبه پنجم لیگ صربستان قرار دارند, پیروزی چند روز قبل 2 بر 0 آنها در جام حذفی باعث شده تا آنها به فینال این جام برسند و در صورت پیروزی در این فینال به طور مستقیم به مرحله حذفی لیگ اروپا راه خواهند یافت. آنها فصل گذشته با پیروزی برابر هیبرنیئن به مرحله گروهی راه یافتند, اما پس از شکست برابر شریف از مولداوی در مرحله گروهی حذف شدند.

آیا یونایتد پیش از این بازیکن صربستانی داشته است؟

هواداران شیاطین سرخ در تابستان امسال با یکی از بهترین بازیکنان صربستانی خود خداحافظی کردند. نمانیا ویدیچ در سال 2006 از تیم روسی اسپارتاک مسکو به یونایتد آمد و پس از شروعی سخت به یکی از بهترین مدافع وسط های انگستان در طول حضورش در الدترافورد رسید. شیاطین سرخ همچنین در سال 2009 زوران توسیچ را از پارتیزان بلگراد به خدمت گرفتند. او در دوران حضورش در الدترافورد 5 بازی برای یونایتد انجام داد و سپس به زسکامسکو منتقل شد.

۰ Comments