جایگزین مسیر

بحران تاکتیکی در یونایتد مویس

by | بهمن , ۱۸ , ۱۳۹۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – از زمان باخت یونایتد به استوک در روز شنبه , انتقادات شدید از مویس شروع شد و همه ی توجه ها به سوی مویس به عنوان سر مربی یونایتد جلب شد.

به نظر من بازیکنان باید نگاهی دقیق به خود بیاندازند تا ببینند چرا عملکرد آنها کمتر از حد انتظار است.

با این حال چیزی که بیشتر از عوامل دیگر در این فصل نظر مرا به خود جلب کردن , بازیکنان کناری هستند. به نظر می رسد وینگرها عملکردی آشفته و بی نظم دارند و من فکر می کنم نداشتن دید درست از یک سوم دفاعی حریف دلیل این مساله است. اکنون منچستر یونایتد به شیوه ی سنتی از وینگرهایش بازی می گیرد. ولی در این فصل بازی وینگرها یک چیزی کم دارد. آنها با ریسک بازی نمی کنند. ریسک چیزی است که شما برای برد در فوتبال باید آن را انجام دهید. شما باید شانس تان را برای خلق موقعیت امتحان کنید. شما باید از بازیکنان رو به روی تان رد شوید و آنها را شکست دهید. به جز عدنان یانوزای , بقیه وینگرها به نظر نمی رسد که بتوانند از بازیکنان رو به روی شان رد شوند. پیشرفتی نا امید کننده که فاقد نظم و تاکتیک به نظر می رسد.

نقشه ی حرارتی زیر به طور دقیق تفاوت در مناطقی که یونایتد مالکیت توپ دارد را با مناطقی که فاقد مالکیت است را نشان می دهد. یونایتد به هافبکی نیاز دارد که بتواند توپ را باز پس گیری کند و کریک یا هر بازیکن دیگری با همین سبک که  بتواند مالکیت توپ را به یونایتد برگرداند. وقتی شما به این نقشه ی حرارتی نگاه می کنید , متوجه می شوید که دلیل این مشکل یونایتد چیست. کلورلی به دلیل عملکرد سینوسی و بدش در پاس دادن , کنار گذاشته شد. ولی حقیقت فوتبال این است که بعضی اوقات , در واقع بیشتر از بعضی اوقات , یعنی اغلب مواقع شما باید پاس های مطمئن تر و دقیق تری بدهید , در غیر این صورت مالکیت توپ را از دست می هید و بدون داشتن مالکیت توپ , تمام بازی ها را خواهید باخت.

 

Bdn4QOBIQAAEDoF

وقتی شما در مقابل یک تیم ضد حمله ای بازی می کنید که می توانند به راحتی خود را به مدافعان میانی شما برسانند و مهاجمان شما در خط دفاعی حریف هستند و دفاع های کناری و وینگرها در حمله شرکت می کنند , در لحظه ی ضد حمله خوردن , هافبک های میانی شما دچار ترس و تشویش و سر در گمی می شوند و تا بخواهید بازی را جمع و جور کنید ,  1-0 از حریف عقب میفتید.

پس راه حل چیست ؟  عموما وقتی در بازی ها مالکیت بیشتر توپ در اختیار ماست این به معنی آن خواهد بود که ما در خط جلویی بازی می کنیم و کنترل توپ را به دست می گیریم و آن را در زمین پخش می کنیم و عمل بازی سازی را از میانه ی میدان انجام می دهیم. من فکر می کنم که این کاری است که ما باید انجام دهیم و شاید مجبور شویم از مدافعان میانی جوان تر برای شرکت در نبرد های فیزیکی استفاده کنیم. من فکر می کنم ما باید کناره ها را ببندیم. ما بازیکنان تکنیکی ای داریم که می توانند همانند بارسلونا تک ضرب بازی کنند بنابراین باید در فضاهای بسته به سبک بارسلونا بازی کنند. اغلب می بینیم که توپ به سمت راست برای والنسیا , رافائل , رونی و کاگاوا ارسال می شود و توپ را به خوبی در آن ناحیه نگه می دارند و کارهای ترکیبی و پاس های تک ضرب می دهند ولی نفوذ نمی کنند. من فکر می کنم ما باید فشرده تر بازی کنیم و اگر ما بازی را به سمت راست می بریم باید سمت چپ تیم در جهت عکس و به طرف مرکز حرکت کنند. در اغلب مواقع ما شاهد تعویض منطقه ی بازی هستیم ولی اگر آن بازیکن تنها باشد و توسط بازیکنان دیگر حمایت نشود , نمی تواند جلو برود و این باعث می شود به یکباره فضایی پشت مدافعان ایجاد شود. من فکر نمی کنم ما نیاز به تغییرات اساسی داشته باشیم. فقط بازیکنان باید وظایفی که به آنها محول می شود را به خوبی انجام دهند و با سیستم بازی خود را وفق دهند تا حمایت لازم از بازیکنان خودی مالک توپ به عمل آید. این کار کمک می کند که تیم به جلو حرکت کند و هر زمان که مالکیت توپ را از دست دادیم , به توپ نزدیک هستیم و می توانیم برای باز پس گیری آن تلاش کنیم.

این مسائل باید توسط دیوید مویس و دستیارانش معین شود ولی من فکر می کنم ترکیب غیر محتمل ماتا , فلایینی و فلچر در ادامه ی فصل حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. زمان زیادی مانده است تا ما از برگشت یونایتد به روند خوبش نا امید شویم. امیدوارم مویس راهش را پیدا کند و تیم را شرایط خوبش برساند. بازی یکشنبه مقابل فولام می تواند زمان خوبی برای شروع باشد.

” این مقاله توسط استفان هوسون نوشته شده است “

 

 

 

۰ Comments