جایگزین مسیر

برای مایکل کریک ؛ قهرمان بی سر و صدای یونایتد

by | مرداد , ۷ , ۱۳۹۵

 

پایگاه هواداران منچستریونایتدامروز، ۲۸ جولای مصادف با تولد ۳۵ سالگی مایکل کریک است. کریک هافبکی توانمند است که می‌تواند زمین بازی را کنترل کند.

از زمانی که در سال ۲۰۰۶ از تاتنهام به یونایتد پیوست، به عضو جدایی‌ناپذیر ماشین قدرت منچستریونایتد تبدیل شد. مهارت در پاسکاری، کنترل توپ و موقعیت‌سازی، از شاخصه‌های مهم او بوده است.

کریک تمام عناوین ممکن را کسب کرده است. از لیگ قهرمانان اروپا گرفته، تا جام حذفی  که در آخرین فصل لویی فن‌خال برای او به ارمغان آمد.

او همیشه توسط همه نادیده گرفته می‌شد و کمتر از آن چیزی که بود به او بها داده می‌شد. اما آمادگی کریک از فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳ نمود خودش را پیدا کرد. به طوری که در تیم فصل لیگ برتر حضور داشت و توسط هم‌تیمی‌هایش به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد.

نگاهی به دوران حضور کریک در منچستریونایتد

اما او پیش از قهرمانی بیستم هم فوق‌العاده بود. در فصل اولش به همراه پل اسکولز، خط هافبک فوق‌العاده‌ای برای یونایتد ساخته بودند و خیلی زود‌، آن‌ها در فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ قهرمان لیگ شدند.

«استاد قطع توپ» در فصل دومش نیز تاثیر بسزایی در موفقیت یونایتد داشت. جایی که به یونایتد کمک کرد هم در انگلیس و هم در اروپا به قهرمانی برسد. یونایتد در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ برتر توانستند چلسی را پشت سر بگذارند و قهرمانی در این دو را جشن بگیرند. پس از آن بود که کریک یک قرارداد ۴ ساله دیگر با یونایتد امضا کرد.

اما فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ برای کریک خوب شروع نشد. او نه بازی را به خاطر مصدومیت از دست داد اما خیلی زود برگشت و دوباره خودش را اثبات کرد. در آن فصل ۴۳ بازی انجام داد و با گلش برابر ویگان توانست کمک بزرگی به یونایتد برای فتح لیگ برتر بکند.

در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰، لیگ خیلی سخت‌تر شده بود و یونایتد در راه قهرمانی، به سدی به نام چلسی برخورد کرد. به دلیل مصدومیت‌های فراوان مدافعان یونایتد، کریک در این فصل در پست مدافع میانی نیز ایفای نقش کرد و بیش از پیش، تطبیق‌پذیری فوق‌العاده خودش را نشان داد. به اوج توانایی کریک در بازی برگشت برابر ولفسبورگ که با نتیجه ۳-۱ یونایتد پیروز شد، و پیروزی ۴-۰ برابر وستهم می‌توان پی برد.

این هافبک، در مارچ ۲۰۱۱، تصمیم گرفت تا قراردادش با یونایتد را بار دیگر تمدید کند. بر اساس این قرارداد، کریک تا پایان فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ بازیکن یونایتد باقی می‌ماند.

در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ علیرغم این که کریک در گلزنی ناموفق بود، اما کمک شایانی به یونایتد برای برگرداندن جام به الد ترافورد کرد. مخصوصا پس از کریسمس که در پست هافبک دفاعی توانست بهترین نمایش‌های خود را ارائه دهد. این نمایش فوق‌العاده در فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۲ نیز ادامه داشت و کریک در بین بازیکنان میانی یونایتد می‌تاخت. اما در آخرین لحظه‌های لیگ، یونایتد رقابت را به همشهری‌اش، منچسترسیتی باخت.

 در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ احتمالا بهترین نمایش کریک را دیدیم. او به همراه رابین فن‌پرسی احتمالا مهم‌ترین دلیل قهرمانی یونایتد بودند. نمایش خیره‌کننده کریک در پاسکاری، دفاع و موقعیت‌سازی باعث شد تا او توسط بازیکنان به عنوان برترین بازیکن فصل یونایتد انتخاب شود. لازم به ذکر است که رابین فن‌پرسی نیز توسط هواداران به عنوان برترین بازیکن انتخاب شد.

نقل قول بزرگان فوتبال در مورد مایکل کریک

اکنونی نگاهی می‌اندازیم به گفته‌های بقیه بزرگان فوتبال، در مورد مایکل کریک:

در فوتبال انگلیس بعضی موافق برای هوادان سخت است به کسانی که به جای درخشیدن، کاری می‌کنند که هم‌تیمی‌هایشان بدرخشند، اعتبار بدهند. مثلا مایکل کریک. کسی که به هم‌تیمی‌هایش کمک می‌کند.

زابی آلونسو

من فکر می‌کنم که مایکل بهترین هافبک میانی در فوتبال انگلیس است. من فکر می‌کنم او بهترین بازیکن انگلیسی است.

سر الکس فرگوسن

دیدن بازی کریک و اسکولز به همراه هم، بسیار آرامش‌بخش بود. مثل این بود که شما به یک کافه بروید و صدای نواختن پیانو را بشنوید.

گری نویل

کریک یونایتد را میزان می‌کند و می‌تواند دفاعی بازی کند. او به خوبی پاس می‌دهد، خیلی خوب شوت می‌زند و یک بازیکن کامل است.

ژاوی هرناندز

کریک می‌توانست برای بارسلونا بازی کند. او بازیکنی باهوش و با دید باز است.

آرسن ونگر

مایکل از روی کین و نیکی بات متفاوت است. آن‌ها فوق‌العاده بودند. کریک نیز به شکل متفاوتی عالی است. او به تیم آرامش خاصی می‌بخشد و تیم را رو به جلو پیش می‌برد. مثل اتومبیل رولز رویس! بازی کردن با او همیشه آسان است. او می‌تواند گل بسازد، گل بزند، و به خوبی پاس‌کاری کند. [مایکل] استقامت ویژه‌ای دارد؛ به طوری که می‌تواند در تمام طول روز بدود و خسته نشود.

پل اسکولز

تیری آنری در رابطه با آندرریتد ترین بازیکنان نسل خودش می‌گوید:

نه تنها این فصل، بلکه هر سال، طرفداران درک نمی‌کنند که کریک چه کیفیتی دارد. پس از رفتن او، شما درک خواهید کرد.

تیری آنری

هری ردنپ نیز در مورد کریک می‌گوید:

مایکل کریک یک هافبک جادویی است و یکی دیگر از بازیکنانی است که بدون سر و صدا کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد.

هری ردنپ

۰ Comments