جایگزین مسیر

برترین بازیکن تاریخ یونایتد :” رایان گیگز”

by | مرداد , ۲۵ , ۱۳۹۲

اکنون به صدر لیست پنجاه بازیکن برتر تاریخ یونایتد رسیده ایم. در اینجا بازیکنی را به عنوان برترین بازیکن تاریخ یونایتد معرفی میکنیم که بیشترین تعداد بازی و همچنین بیشتر عنوان قهرمانی با باشگاه منچستر یونایتد را در کارنامه ی خود دارد.

.

.

.

.

.

“شماره ی ۱”

“Ryan Giggs”

 

E8F72BECC2D145CE94723B97C791D9AF.ashx

 

رایان گیگز ( ۱۹۸۷ – تا کنون)
در شبی که به شیاطین سرخ کمک کرد تا سومین جام قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کنند ( ۲۱ می ۲۰۰۸) ، توانست از رکورد ۷۵۸ بازی سر بابی چارتون پیشی بگیرد.
با این حال شاید اگر مداخله ی سر الکس فرگوسن نبود هرگز پر افتخارترین بازیکن یونایتد به الدترافورد نمی آمد. بازیکن اهل کاردیف به خاطر نمایش های درخشان در نوجوانی خود مورد توجه مدرسه ی بازیکن سازی منچستر سیتی قرار گرفت ولی سر الکس فرگوسن در سالروز تولد ۱۴ سالگی گیگز به خانه ی این بازیکن رفت و رایان با اشتیاق فراوان از شانس امضا کردن قرارداد با تیم محبوب دوران کودکی خود استقبال کرد.
رایان گیگز در نوامبر ۱۹۹۰ قرارداد خود را به صورت حرفه ای در اورد و اولین بازی خود را برای یونایتد در لیگ دسته ی اول  برابر اورتون در تاریخ ۲ مارس ۱۹۹۱ انجام داد. وی در این دیدار به عنوان بازیکن تعویضی به جای دنیس اروین وارد زمین شد.
اولین بازی که وی از ابتدا به میدان رفت به لیگ سال ۱۹۹۱/۹۲ بر می گردد که رایان موجب خلق یک اتفاق به یاد ماندنی شد . وی در این دیدار توانست اولین گل خود برای شیاطین سرخ را به ثمر برساند تا این تیم بتواند با نتیجه ی ۱-۰ منچستر سیتی را شکست دهد.
اولین عنوان قهرمانی گیگز همراه با تیم اصلی در نوامبر ۱۹۹۱ از راه رسید . تیم منچستر یونایتد موفق شد در سوپر کاپ باشگاه های اروپا ، ستاره ی سرخ بلگراد را شکست دهد که گیگز از دقیقه ی ۷۱ به جای لی مارتین وارد زمین شده بود.
بازیکن ولزی پنج ماه بعد دومین جام قهرمانی خود را با شکست دادن ناتینگهام فارست در فینال جام اتحادیه بدست اورد. در فصل بعدی یعنی ۱۹۹۲/۹۳ رایان گیگز و منچستر یونایتد توانستند در اولین سال افتتاح لیگ برتر عنوان قهرمانی را بالای سر ببرند.
رایان عضو ثابت و کلیدی دو تیمی بود که موفق به کسب دوگانه در سال های ۱۹۹۳/۹۴ و ۱۹۹۵/۹۶ شدند و بعد از ان نیز گیگز به همراه تیم منچستر یونایتد موفق به کسب یک سه گانه ی تاریخی نتشکل از لیگ برتر ، اف ای کاپ و لیگ قهرمانان اروپا شدند. برجسته ترین نقش رایان گیگز برای کسب سه گانه به بازی تکراری برابر ارسنال در نیمه نهایی اف ای کاپ بر می گردد که رایان در ورزشگاه حریف یک سوپر گل تمام عیار را به ثمر رساند که از ان به عنوان یکی از بهترین گل های تاریخ باشگاه یاد میشود. ( مترجم : رایان از وسط زمین توپ رو گرفت  رفت زد تو گل)
رایان گیگز دهمین سال حضور خود در الدترافورد را در بازی بزرگداشت خود برابر سلتیک در فصل ۲۰۰۱/۰۲ جشن گرفت و یک سال بعد وی در تساوی ۲-۲ منچستر یونایتد برابر چلسی یکصمدین گل دوران حضور خود در یونایتد را به ثر رساند و در پیروزی دراماتیک ۱-۰ منچستر یونایتد برابر لیورپول در انفیلد در ماه مارس ۲۰۰۷ به دومین بازیکن در تاریخ باشگاه تبدیل شد که بیش از ۷۰۰ مسابقه برای شیاطین سرخ به میدان رفته است. دو ماه بعد از ان وی برای نهمین بار توانست قهرمان لیگ شود و رکورد اسطوره های باشگاه لیورپول یعنی فیل نیل و آلن هانسن با هشت قهرمانی را بشکاند.
رایان گیگز به دلیل علاقه ای که به دوران حضور خود در باشگاه داشت تصمیم گرفت در ژوئن ۲۰۰۷ بعد از ۶۴ بازی و ۱۲ گل برای تیم ملی ولز , از فوتبال ملی خداحافظی کند.
در فصل ۲۰۰۷/۰۸ بار دیگر رایان گیگز به یونایتد کمک کرد تا به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد.
در مارس ۲۰۱۱ گیگز با بازی برابر لیورپول موفق شد رکورد ۶۰۷ بازی درلیگ را که متعلق به سر بابی چارتون بود را بشکاند. در پایان ان فصل نیز وی موفق شد دوازدهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر را فتح کند که به جز باشگاه لیورپول بیشتر از تعداد قهرمانی های هر تیمی در انگلستان می باشد.
رکورد های رایان گیگز به اینجا ختم نمی شود، وی تنها بازیکنی است که توانسته است در تمامی ادوار لیگ برتر یعنی از سال ۱۹۹۲ تا کنون  در همه ی فصل ها گلزنی کند. وی در سال ۲۰۱۳ نیز با کسب سیزدهمین جام قهرمانی خود به رکورد شکنی خود ادامه داد و با تمدید قرار داد خود تا سال ۲۰۱۴ چشم به کسب افتخارات بیشتر دوخته است.
رایان گیگز در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۷۳ در کاردیف متولد شد و در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۸۷ به منچستر یونایتد پیوست . وی تا کنون توانسته است ۹۴۲ بار برای شیاطین سرخ به میدان برود و ۱۶۸ گل نیز به ثمر برساند . وی اکنون در سمت مربی-بازیکن در خدمت باشگاه منچستر یونایتد به سر می برد.

عناوین و افتخارات :

قهرمانی در لیگ برتر – سال های ۱۹۹۲/۹۳, ۱۹۹۳/۹۴, ۱۹۹۵/۹۶, ۱۹۹۶/۹۷, ۱۹۹۸/۹۹, ۱۹۹۹/۲۰۰۰, ۲۰۰۰/۰۱, ۲۰۰۲/۰۳, ۲۰۰۶/۰۷, ۲۰۰۷/۰۸, ۲۰۰۸/۰۹ ۲۰۱۰/۱۱, ۲۰۱۲/۱۳

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا – سال های ۱۹۹۸/۹۹, ۲۰۰۷/۰۸

قهرمانی در FA Cup – سال های ۱۹۹۳/۹۴, ۱۹۹۵/۹۶, ۱۹۹۸/۹۹, ۲۰۰۳/۰۴

قهرمانی در جام اتحادیه – سال های ۱۹۹۱/۹۲, ۲۰۰۵/۰۶, ۲۰۰۸/۰۹

قهرمانی در جام خیریه – سال های ۱۹۹۳, ۱۹۹۴, ۱۹۹۶, ۱۹۹۷, ۲۰۰۳, ۲۰۰۷, ۲۰۰۸, ۲۰۱۰, ۲۰۱۳

قهرمانی در سوپر کاپ اروپا – سال ۱۹۹۱

قهرمانی در جام بین قاره ای – سال ۱۹۹۹

قهرمانی در جام باشگاه های جهان – سال ۲۰۰۸

 

giggs_terrorise.ashx

1362146589alarabalaan

74SMCBRQ00D80005

img_10_23987_1061.ashx

44048749590013145094

.

برای دانلود کلیپی از رایان گیگز :

۰ Comments