جایگزین مسیر

بررسی آماری نیک پاول

by | اردیبهشت , ۲۳ , ۱۳۹۳

بررسی عملکرد نیک پاول در فصلی که گذشت:

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران- فصل 2012 بود که سر الکس فرگوسن هر طور شده او را به یونایتد آورد… اولین بازی او برای تیم اصلی یونایتد در ورزشگاه دی دبلیو مقابل ویگان اتلتیک بود جایی که او در دقیقه 70 بازی به میدان آمد و توانست با یک شوت سهمگین دروازه حریف را بگشاید تا به هواداران منچستر یونایتد نوید یک هافبک باشکوه را داده باشد.

سر الکس پس از این بازی گفت: پاول به زودی تبدیل به بازیکن بسیار خوبی خواهد شد. ما امیدواریم او با توجه به دید خوب، بازی خوانی عالی، ۲ پای قدرتمند و سرعتی که دارد بتواند جانشین اسکولز شود.

او در ادامه چند بازی در لیگ قهرمانان و جام حذفی انگلستان بازی کرد و عملکرد قابل قبولی نیز داشت. انتظار می رفت تا با مسجل شدن قهرمانی یونایتد بیشتر این بازیکن جوان را در ترکیب شیاطین سرخ ببینیم اما مصدومیت زانو کل نیم فصل دوم را از او گرفت و حتی مانع حضور او در تور پیش فصل و جام جهانی زیر 20 ساله ها شد.
فصل 2013/14 با کمی تاخیر برای پاول شروع شد که دلیلش نیز همان مصدومیت سال گذشته بود. نیک به لیگ زیر 21 ساله ها برگشت و در پیروزی خارج از خانه مقابل وست برومویچ نقش بزرگی ایفا کرد. او در این بازی به عنوان هافبک مرکزی به میدان رفت، 79 دقیقه بازی کرد و موفق شد یکی از چهار گل یونایتد را نیز به نام خودش ثبت کند.

این تنها بازی نیک برای یونایتد در این فصل بود. او خیلی زود به ویگان اتلتیک منتقل شد باشگاهی که انگار به سرنوشت او گره خورده است. نیکلاس دو نیم فصل کاملا متفاوت را پشت سر گذاشته است. نیم فصل اول زمان آقایی او در این باشگاه چمپیون شیپی بود زمانی که از حمایت خارق العاده اوون کویل بهره می برد و توانست مجموعا 8 بار در لیگ اروپا و چمپیون شیپ گلزنی کند. اما اوضاع به همین خوبی برای نیک پیش نرفت حول و حوش نیم فصل بود که پاول دچار مصدومیت سختی شد و به صورت جسته و گریخته 6 بازی را کاملا از دست داد، اخراج اوون کویل که یکی از تحسین کنندگان او بود و جایگزینی اوه راسلر آلمانی نیز بر این روند دامن زد.

33951796513455143935

پس از این پاول بیشتر روی نیمکت ویگانی ها نشست. نیمکت نشینی پاول می تواند دو دلیل داشته باشد. یکی این که او نتوانسته باشد اعتماد مربی جدید ویگانی ها را کسب کند که بعید به نظر می رسد اما دلیل منطقی تر، کنترل فیزیکی این بازیکن جوان است که تازه 20 ساله شده. با توجه به بازی های زیادی که او در نیم فصل اول انجام داد و مصدومیت های سنگینی که داشته ممکن بود فشار آوردن او را به سرنوشت بازیکنانی نظیر مایکل اوون، جک ویلشر، تئو وولکات و… دچار کند.

با این حال می توان گفت نیک فصل موفقی را پشت سر گذاشته او این فصل پست های گوناگونی را تجربه کرد و موفق شد با 12 گل زده کفش طلایی ویگان را از آن خود کند.

با تشکر از سعید

۰ Comments