جایگزین مسیر

بررسی عملکرد شینجی در بازی دیشب

by | آبان , ۱۵ , ۱۳۹۲

شینجی کاگاوا برخلاف بازی های گذشته در بازی دیشب برابر سوسیداد عملکرد مناسبی از خود نشان داد, آن هم در پستی که پست تخصصی این بازیکن ژاپنی محسوب نمی شود.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – تک تک هواداران منچستریونایتد می خواهند شینجی کاگاوا در الدترافورد موفق شد, این مسئله است که بسیار واضح است.

ما می خواهیم که او تا هر اندازه که می تواند برای یونایتد بازی کند اما برای تحقق این هدف, او باید لایق این فرصت باشد. تا اینجای فصل, هر وقت که به او فرصت داده شده است, او به خوبی از این فرصت ها استفاده نکرده است.

شب گذشته در بازی برابر سوسیداد, کاگاوا فرصت دیگری به کاگاوا داده شد تا دیوید مویز را تحت تاثیر قرار دهد. مویز او را در جناح چپ به زمین فرستاده بود. در کل, او عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در لحظاتی او نبوغ خود را نشان داد تا مویز این قابلیت های شینجی را ببیند.

پس از گذشت تنها نیم ساعت از بازی او سانتری بی نظیر برای هرناندز فرستاد که این مهاجم مکزیکی نتوانست به توپ برسد. پس از پایان نیمه اول در نیمه دوم نیز کاگاوا توپ را با پایش به طرز عالی استوپ کرد قبل از اینکه با سانتری دقیق آن را به هرناندز برساند و این بازیکن مکزیکی از 6 متری توپ را به بیرون زد. اگر  هرنادز هر دوی این صحنه ها را گل می کرد, اکنون کاگاوا در بازی دیشب دو پاس گل داده بود اما عملکرد کلی کاگاوا خوب بود و خود او نیز می داند که می تواند حتی بهتر از این بازی کند.

عملکرد این بازیکن 24 ساله به طرز چشمگیری بهتر شد زمانی که او در دقایق پایانی بازی به مرکز زمین منتقل شد اما ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا کاگاوا در مرکز به کار گرفته شود تا بهترین عملکرد او را ببینیم.

بازیکنان درجه یک می توانند خودشان را در شرایطی مختلفی که در آن قرار می گیرند, وفق دهند. رونی بهترین بازی خود را در مرکز زمین بازی می کند اما او همچنین می تواند بهترین عملکرد خود را در جناحین نیز به نمایش بگذارد, همانطور که در گذشته انجام داده است. کاگاوا نیز باید عملکرد مشابه ای همانند رونی داشته باشد.

این حقیقت که او تنها گاهی اوقات در پست وینگ چپ در تیم ملی ژاپن بازی می کند, این حقیقت را نشان می دهد که تنها کاگاوا مسئول عملکرد فردی خودش در این پست می باشد. کاگاوا نیز با عملکرد خوبی که در بازی برابر سوسیداد به نمایش گذاشت نشان داد که می تواند بازی خوبی در این پست ارائه دهد.

جای هیچ سوالی نیست که بهترین پست برای کاگاوا میانه میدان است اما در یونایتد, شما در پستی بازی می کنید که به شما گفته شده است. هیچ شانسی وجود ندارد که رونی به خاطر بازی کردن کاگاوا نادیده گرفته شود و به خاطر این مسئله, این بازیساز ژاپنی نیاز دارد که خودش را با پست جدیدش وفق دهد و به این پست عادت کند.

.

.

او در بازی برابر سوسیداد نشان داد که تا حدودی به بازی در این پست عادت کرده است اما زمانی که فرصت ها محدود می شود, او باید واقعا به طور ثابتی بازی های تاثیرگذاری انجام دهد تا بتواند وارد برنامه های مویز شود یا این ریسک را بکند و مدت زمان زیادی را در حاشیه سپری کند.

شما نمی توانید بگوید که او همانند عدنان یانوزای در تیم بدرخشد و همچنین نمی توانید مقایسه این دو بازیکن را رد کنید. می توان به این مسئله اشاره کرد که یک بازیکن 18 ساله رایگان هیچ فشاری در زمین احساس نمی کند اما در برابر او بازیکنی قرار دارد که خرید پرهزینه ای محسوب می شود و به این دلیل انتظارات زیادی از او می رود. یانوزای هم اکنون پس از درخشیدن در ترکیب اصلی به طور مرتب در ترکیب اصلی به میدان می رود.

یانوزای توانست با درخشیدن در فرصتی که مربی به او داده بود, به ترکیب اصلی راه یابد, کاگاوا نیز اگر می خواهد به ترکیب اصلی راه یابد باید همان کار را انجام دهد و منتظر بازی کردن در پستی مرکزی نباشد. او باید نشان دهد که چه قابلیت هایی دارد, در غیر اینصورت او نمی تواند در تیم اصلی یونایتد دوام بیاورد.

اکنون قصد داریم نگاهی بیاندازیم به آمار شینجی کاگاوا در بازی دیشب, ابتدا به دقت پاس های شینجی نگاهی می اندازیم. ستاره ژاپنی یونایتد عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشته است. دقت پاس های شینجی 87 درصد بوده است که حاکی از تصاحب توپ بیشتر شاگردان دیوید مویز در بازی می باسد.

در طول 90 دقیقه کاگاوا 73 بار صاحبب توپ شد است, این آمار نشان می دهد که شیجی در طول 90 دقیقه بازی دردسر بزرگی برای مدافعان سوسیداد بوده است و آنها نتوانسته اند به خوبی این بازیکن ریزنقش ژاپنی را کنترل کنند.

نکته جالب دیگر در بازی دیشب این مسئله است که بازیکنان سوسیداد نتوانسته اند حتی برای یک بار هم توپ را از شینجی کاگاوا بگیرند. همانطور که می دانید یکی از قابلیت های تیم منچستریونایتد این است که بازیکنان خط هافبک این تیم با توانایی هایی که دارند از توپ در شرایطی که زیر فشار هستند, محافظت می کنند و به راحتی به بازیکنان حریف اجازه نمی دهند که توپ را از آنها بگیرند.

کاگاوا دو شوت در بازی دیشب زده است که یکی در چارچوب بوده است, او همچنین دو پاس کلیدی در بازی داشته است که هر دو آنها را چیچاریتو از دست داد. این آمار نشان می دهد که شینجی در خط هافبک و حمله بازیکن کاملی محسوب می شود.

شاید تنها نکته ضعف کاگاوا در بازی دیشب میزان تکل ها و قطع کردن پاس های بازیکنان حریف می باشد. شینجی نتوانسته است حتی یکبار نیز پاس بازیکنان حریف را قطع کند و تنها یک تکل موفق در بازی زده است.

گفتنی است نقطه ضعفی که شاید بیشتر کارشناسان به آن اشاره می کنند قدرت بدنی این بازیکن ریزنقش ژاپنی می باسد. در صورتی که شینجی بتواند این نقطه ضعف را نیز تا حدودی برطرف کند, می تواند به بازیکنی کلیدی در ترکیب یونایتد مبدل شود.

.

نظر شما درباره عملکرد دیشب کاگاوا و آینده این بازیکن در الدترافورد چیست؟ با ما در میان بگذارید.

۰ Comments