جایگزین مسیر

بررسی پیش بازی سایت باشگاه: استوک

by | مهر , ۲۸ , ۱۳۹۱

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

بررسی پیش از بازی از نگاه سایت باشگاه

ترجمۀ اختصاصی manchester-united.ir


 

تاریخ، زمان مسابقه و نحوۀ پوشش

شروع مسابقه شنبه 20 اکتبر (بیست و نهم مهر)، ساعت 15:00 BST، یا 17:30 به وقت تهران. گزارش زندۀ متنی و رادیویی را می توانید از سایت ManUtd.com دنبال کنید.

 

فرم دو تیم چگونه است؟

پیش از وقفۀ بازیهای ملی منچستر یونایتد به لطف گلهای جانی اونز، پاتریس اورا و تام کلورلی برد خیره کننده 3-0 را در سنت جیمز پارک نیوکاسل به ثبت رساند. این سه امتیاز در ناحیۀ شمال شرقی پس از باخت شوکه کننده برابر تاتنهام در خانه به منزلۀ آب حیات بود. تیم میهمان بازی شنبه نیز هیچ گاه در 4 سفر قبلیش به اولدترافورد موفق نشده برابر یونایتد امتیازی کسب کند و همه را باخته است. با این حال سفالگران فرمی خوب داشته اند در این فصل و تنها در یک بازی از 6 بازی اخیرشان در داخل انگلستان شکست خورده اند. ضمن اینکه تنها یک پیروزی نیز آن هم برابر تیم سوانسی سیتی کسب کرده اند.

 

دیدار گذشتۀ دو تیم

سفالگران جزای پنالتیهای دیدار اخیر دو تیم در اولدترافورد را پرداختند و یونایتد که آن زمان بحران شدید مصدومیت داشت، توانست با دو پنالتی از جانب دیمیتار برباتف و خاویر هرناندز یک برد 2-0 دلچسب برابر استوک کسب کند. یونایتد که یک هفته قبل از اف ای کاپ حذف شده بودند، بازیهای مهمی در هفته های آتیش برابر چلسی و لیورپول داشتند، بسیار به این برد حیاتی برابر استوک (در فصل قبل) نیاز داشتند.

 

کی هست و کی نیست؟

علی رغم ترس تمامی مربیهای داخلی از بازیهای ملی به دلیل مصدومیتها، این بار یونایتد کاملا خرسند است که تمامی بازیکنانی که به بازیهای ملی رفته بودند، در سلامت کامل به تمرینات بازگشتند. سرالکس فرگوسن تیمش را همچنین می تواند با بازگشت اشلی یانگ تقویت کند. در حالی که هنوز بازی برای کریس اسمالینگ زود است. استوک امیدوار است بتواند مجددا از مایکل اوونی استفاده کند که دیدار اخیر استوک برابر لیورپول را به دلیل مصدومیت از دست داده بود. مهاجم پیشین یونایتد بی صبرانه مشتاق دیدار با تیم سابق خودش است.

 

سرمربی تیم مقابل

به زعم برخی ها، تونی پولیس یکی از مربیانی در لیگ برتر است که بیش از همه دست کم گرفته شده اند. او پس از صعود استوک به لیگ برتر در سال 2008 4 فصل متوالی توانسته استوک را در دسته برتر انگلیس حفظ کند. پولیس یک مرد ولزی سرسخت و استوار است که رفتارهای غیر منطقی از او سر نمی زند و به خوبی می توان دریافت که این شخصیت کنونی تیم سفالگران از کجا نشأت گرفته است.

 

ستارۀ بازی

پیتر کروچ در چند سال اخیر تیمهای متعددی را در لیگ برتر آزموده است ولی نهایتا این آسمان خراش انگلیسی در تیم زادگاهش استافوردشایر در ورزشگاه بریتانیا قرار و آرام گرفت. این ملی پوش 31 سالۀ انگلیسی در این فصل فرم خوبی داشته و تا به حال 5 گل برای سفالگران به ثمر رسانده است. که 3 گلش با ضربۀ سر بوده که برای این مرد دو متری قابل پیش بینی است. خط دفاع بحران زدۀ یونایتد (از نظر مصدومیت) باید روز شنبه برابر او هوشیار و مراقب باشند.

 

نقل قولها

“همیشه بازی برابر استوک سیتی سخت و دشوار بوده است چرا که آنها همیشه متفاوت از تیمهای لیگ برتر بازی کرده اند. آنها بسیار فیزیکی بازی می کنند و بایکنانی نیرومند دارند. این بازی همچنین از این نظر که اکثر بازی روی هوا انجام می شود دشوار است. ما باید قوی باشیم و تلاش کنیم بازی خودمان را ارائه دهیم.” نانی

 

حاشیه

مهاجم پیشین یونایتد، مایکل اوون انتظار می رود که برای اولین بار پس از ترک تیم در تابستان برابر تیم سابقش قرار بگیرد. علی رغم اینکه او تنها سه فصل را در M16 سپری کرد، ولی هنوز خیلی از هواداران شیاطین سرخ به لطف گل پیروزی بخشی که در دربی منچستر در سل 2009 برابر تیم سیتی زد او را دوست دارند. پسر بچۀ پیشین اولدترافورد نیز، رایان شاوکراس باید در ترکیب استوک بازی کند.

 

داور بازی:

آنتونی تیلور قضاوت این دیدار بر عهده دارد. این داور اهل منچستر تا به حال هیچ دیداری از استوک را در این فصل قضاوت نکرده است، ولی قاضی میدان در دیدار اخیر یونایتد برابر نیوکاسل در کپیتال کاپ بود. تیلور تا به اینجای فصل 12 کارت زرد و یک کارت قرمز از جیب خود خارج کرده است.

حریفان چه می کنند؟

پس از وقفۀ بازیهای ملی این هفتۀ لیگ برتر با حرارت هرچه بیشتری دنبال  می شود. (در دربی لندن) اسپورز از تیم چلسی پذیرایی می کند و پس از آن هم در همان روز شنبه سیتی به خانۀ وست بروم سفر می کند. لیورپول نیز از ریدینگ پذیرایی میکند و آرسنال به مصاف نورویچ می رود.

——————————————-

[تصویر: 1245688677_16936_cb3a7afd0b.jpg]

می روم جایز نیست… من رفتم…

سلام به همه دوستای گل! بدون مقدمه و بدون اینکه سرتون رو درد می آرم میرم سر اصل مطلب. همونجور که شاید شما هم فهمیده باشید از تعداد پستهام من بعد مهر سرم خیلی شلوغ شده و نتونستم اون طوری که باید به سایت کمک کنم. حقیقت ماجرا هم این بود که من طی صحبتهایی که قبل مهر با امیر (مدیر وقت بلاگ!) داشتم گفته بودم که تا شروع مهر توانایی کمک به سایت دارم و با شروع مهر فقط می خوام مسابقه پیش بینی رو که نمی شه منوقفش کرد ادامه بدم و یه خورده چند ماهی برم سر درس و دانشگاه و کارای دیگه م که روز جزا نزدیکه و لحظه به لحظه به زمان دفاع ارشد و اعزامم به سربازی نزدیک می شم و اوضاعم وخیم تر میشه!

ولی اول مهر مصادف شد با انتقال بلاگ به سایت جدید که واقعا حیفم  اومد خدافظی کنم 😀
سر همین با امیر و البته محمد (به عنوان مدیر جدید) صحبت کردم گفتم من تا آخر مهر هم می خوام باشم و پست بذارم. که البته الآن دیگه از عهده همونم بر نمی آم و می خواستم پست پس بازی استوک رو هم بذارم، ولی آخر این هفته باید اولین گزارش پروژه رو به استادم تحویل بدم و می خوام از فردا صبح بچسبم به کارش برای همین صلاح دیدم همین امشب و همین پست پیش بازی آخرین پست من برای اقلا چند ماهی باشه. این چند ماه رو نمی تونم دقیق تعیین کنم دیگه بستگی داره پروژه م کی تموم شه و بعدش کی درگیر سربازی بشم و … برای همین فعلا تا اطلاع ثانوی خدانگهدار دوستای گل!

1- مسابقه پیش بینی علی الحساب به قوۀ خودش باقیه فعلا و پستهاش قرار داده میشه کسی کاری باری داشت توی همون پستهای مسابقه پیش بینی با من، درمیون بذاره من دیر یا زود بالاخره جواب رفیقای گل یونایتدی رو که نزدیک نه ماه اینجا در خدمتتون بودم می دم. فقط رزبلاگ جدیدا گاهی بازی در میاره کم کم هم داریم به مقطعی نزدیک میشیم که بامبول بازیهای اینترنت ایران دیگه قابل پیش بینی نیست یه هفته قطعه دو هفته وصله و… برای همین شاید گاهی مجبور شم پست پیش بینی رو جای رزبلاگ توی همین سایت قرار بدم ولی مطمئنا باز هم لینکش توی پنجرۀ مخصوص پیش بینی توی صفحۀ اول سایت قرار میگیره…

2- فعلا با کلیپهای عالی محمدرضا رستگار کادر نویسندگی از قبل هم تکمیل تر شده. ولی باز دوستان اگر کسی به ترجمه تسلط کامل داره و می تونه یه گوشه از اخبار سایت باشگاه رو ترجمه ش رو بر عهده بگیره (حتی مثلا اخبار نتایج آکادمی که هفته ای دو پست میشه) دریغ نکنه و با ممدگیگز و امیر در تماس باشه چون بچه های سایت بیشتر دانشجو هستن و حتما درک می کنید که با شروع سال تحصیلی، همه سرشون شلوغ شده و با سختی به مراتب بیشتری این سایت رو آپ نگه می دارن. از همه نویسنده های قدیم و جدید به خاطر اینکه رسما یا اسما دارم می پیچونمشون 😀 عذر خواهی می کنم مخصوصا رامین و ممد گیگز عزیز که این چند ماهه از هیچ تلاشی برای به روز نگه داشتن سایت دریغ نکردن و میلاد که پاش بیفته همه ش آنلاینه و سایت رو می چرخونه!

3- دوستانی که بدی از من دیدید و دلخوری از من پیدا کردید اگر قابل می دونستید حلال کنید. منم یه آدم که به مراتب بیشتر از بقیه دچار لغزش شدم و بعضیها رو ناراحت کردم. و مطمئنا در آینده هنگام شروع مجدد به کار سعی می کنم این اشتباهاتم رو تکرار نکنم. به هر حال حلال کنید همگی!

4- همه تون موفق باشید و بچسبید به زندگی و تلاش کنید و مطمئن باشید نتیجه زحماتتون رو دیر یا زود خواهید دید. هیچ تلاشی توی این دنیا بی پاداش گذاشته نشده. خدا پشت و پناه همه تون

ساحل افتاده گفت گر چه بسی زیستم
هیـچ نه معلـــوم شد آه کـه مـن کیستم
مـوج ز خود رفته ای تیــز خـرامـیـد و گفت
هسـتـم اگــر میـروم گــر نـروم نـیـســتــم

[تصویر: 1245689136_16936_fa8e1158ec.jpg]

۰ Comments