جایگزین مسیر

برگ:انتخاب گیگز به عنوان سرمربی یونایتد قمار بزرگی است

by | اردیبهشت , ۹ , ۱۳۹۳

مدافع سابق شیاطین سرخ, هنینگ برگ می گوید, رایان گیگز قابلیت هایی دارد تا مربی فوق العاده ای بشود اما منچستریونایتد به تجربه نیاز فراوانی دارد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – مدافع سابق منچستریونایتد هنینگ برگ معتقد است که انتخاب گیگز در مقام مربی یونایتد در فصل آینده “قمار” محسوب می شود.

گیگز پس از برکناری دیوید مویز به عنوان مربی موقت هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت و در اولین دیدار خود در مقام سرمربی شیاطین سرخ به پیروزی 4 بر 0 برابر نورویچ سیتی دست یافت.

سر آلکس فرگوسن نیز پیش از این گفته بود که انتخاب او برای هدایت یونایتد رایان گیگز می باشد. اما هنینگ برگ در مصاحبه خود با Talk Sport گفت:

او تجربه لازم برای این پست را ندارد.

شاید او بعدها مربی بزرگی بشود, اما در حال حاضر او تجربه کافی را ندارد و برای یونایتد انتخاب کسی که پیش از این سابقه مربیگری نداشته است, کمی قمار محسوب می شود.

اما شما هر مربی را نیز که انتخاب کنید, انگار قمار کرده اید, زیرا برای مثال شما به فن خال توجه کنید, او تنها یک یا دو فصل در هر باشگاهی باقی مانده است و سپس او مجبور شده است تا آن باشگاه را ترک کند. هر زمانی که شما یک مربی را انتخاب می کنید, تا حدودی دست به یک قمار زده اید. شما نمی توانید از هیچ چیزی به طور کامل اطمینان داشته باشید.

رایان گیگز تمام کیفیت های لازم را که نیاز است تا مربی بزرگ باشید, دارد اما او پیش از این تجربه چنین کاری را نداشته است. اگر او مربی جدید یونایتد شود, من امیدوارم تا او کسی را کنار خود داشته باشد که تجربه بیشتری دارد, کسی که قبلا مربی بوده است و می تواند او را راهنمایی کند.

حتی اگر سر آلکس نیز هنوز آنجا حضور داشته باشد, او نمی تواند هر روز از عهده تمام مباحث جزئی و کارهای کوچکی که وجود دارد, بربیاید.

با حضور پل اسکولز, نیکی بات و فیل نویل, او آدم های فوتبالی بی نظیری در کنار خود دارد, می تواند تصمیمات خوبی بگیرد و البته که او این افراد را به خوبی می شناسد, اما آنها نیز تجربه زیادی در مقام یک مربی ندارند.

به همین خاطر اگر آنها می خواهند این راه را طی کنند, باید فرد باتجربه ای را به کادر مربیگری خود بیاورند, کسی که می تواند با تصمیمات درستی که می گیرد, به او کمک کند.

۰ Comments