جایگزین مسیر

تاریخچه باشگاه منچستریونایتد

by | دی , ۲۶ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

بخش آخر : مقامات باشگاه و افتخارات

مالک باشگاه: خانوادهٔ گلیزر

مدیر افتخاری: مارتین ادواردز

پ.ن : چارلز مارتین ادواردز (زاده ۲۴ ژوئیه ۱۹۴۵) از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۲ مدیر باشگاه منچستریونایتد بود.وی هم‌اکنون مدیر افتخاری این باشگاه است.

مدیران و سرپرستان باشگاه

رئیس باشگاه: جوئل گلیزر و آورام گلیزر

پ.ن : جوئل و آورام گلیزر از اعضای خانواده گلیزرها هستند که کنترل شرکت‌های فرست الاید کورپوریشن و زاپاتا کورپوریشن و تمپابی بوکانیرز را بر عهده دارند.هم‌چنین آن‌ها از سهام‌داران لیگ ملی فوتبال آمریکا و صاحب باشگاه فوتبال منچستریونایتد می‌باشند.این خانواده در فلوریدا زندگی می کنندجوئل از دانشگاه امریکن واشنگتن دی سی مدرک گرفته‌است و در حال حاضر در کنار برادرش آورام مدیرعامل باشگاه منچستر یونایتد می‌باشد.جوئل و آوارم توسط پدرشان مالکوم گلیزر به این سمت منصوب شده‌اند.آورام مدرک BSBA از دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گرفته‌است.هم‌چنین او در دانشگاه پکینگ و فودان در شانگهای تحصیل کرده است.

مدیر اجرایی: اد وودوارد

مدیر بازرگانی: ریچارد آرنولد

مدیران غیر اجرایی: برایان گلیزر , کوین گلیزر، ادوارد گلیزر و داریس گلیزر

پ.ن برایان گلیزر

مقامات باشگاه فوتبال منچستر یونایتد

متصدیان باشگاه: دیوید گیل , مایکل ادلسون،سر بابی چارلتون و سر الکس فرگوسن

پ.ن: دیوید گیل

دبیر باشگاه: جان الکساندر

سفیران: برایان رابسون , اندی کول  , گری نویل و پیتر اشمایکل

کادر فنی و پزشکی

سرمربی: لوئیس ون خال

دستیار مربی: رایان گیگز

مربی دروازه‌بانان: فرنس هوک

مربی بدنسازی: جاس ون دیک

مربی تیم آکادمی باشگاه: وارن جویس

پ.ن : وارن گارتون جویس (زاده ۲۰ ژانویه ۱۹۴۵) بازیکن سابق فوتبال اهل انگلستان است که هم‌اکنون به مربیگری مشغول شده‌است.

افتخارات

منچستر یونایتد در سال ۱۹۰۸، برای اولین بار قهرمان لیگ دسته اول شد و در سال بعد نیز برای اولین بار در جام حذفی مقام قهرمانی را کسب کرد. دهه ۹۰ میلادی، موفق‌ترین دههٔ منچستر یونایتد به حساب می‌آید. آن‌ها در این سال‌ها ۵ قهرمانی لیگ برتر، ۴ قهرمانی در جام حذفی ۱ قهرمانی در جام اتحادیه، ۵ عنوان قهرمانی در جام خیریه ، ۱ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ، ۱ قهرمانی در جام در جام اروپا ، ۱ قهرمانی در سوپرجام اروپا  و ۱ عنوان قهرمانی در جام بین قاره ای به دست آوردند. این باشگاه با ۱۱ عنوان قهرمانی در جام اتحادیه و ۱۸ بار حضور در بازی نهایی این رقابت‌ها رکورددار محسوب می‌شود.منچستر یونایتد ۲۰ بار قهرمان لیگ شده‌است  هم‌چنین منچستریونایتد در سال ۱۹۶۸ به عنوان نخستین تیم انگلیسی به قهرمانی اروپا رسید. قهرمانی درو از این حیث در بین تیم‌های انگلیسی پیشتاز است.

تنها افتخاری که منچستریونایتد کسب نکرده‌است، قهرمانی در لیگ اروپا است.یونایتدها فقط یک بار در فصل ۸۵–۱۹۸۴ به یک‌چهارم‌نهایی این رقابت‌ها رسیده‌اند.

پایان.

اما تاریخ منچستریونایتد همچنان ادامه دارد….

 

۰ Comments