جایگزین مسیر

تاریخچه باشگاه منچستریونایتد

by | دی , ۱۰ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

بخش دوم : تاریخچه ابتدایی(۱۸۷۸-۱۹۴۵)

باشگاه منچستریونایتد در سال ۱۸۷۸ توسط شرکت راه آهن لانکشایر و یورکشایر و با نام نیوتون هیث شکل گرفت.در ابتدا این تیم فقط با تیم های شرکت های راه آهن دیگر بازی می کرد ولی در ۲۰ نوامبر ۱۸۸۰ اولین بازی رسمی خود را در برابر بولتون انجام داد.بازیکنان تیم نیوتون هیث در این بازی لباس سبز و طلایی پوشیده بودند و بازی را نیز با نتیجه ۶ بر صفر واگذار کردند. این تیم از سال ۱۸۸۸ به عضویت یک لیگ محلی کوچک درآمد. این لیگ محلی پس از یک سال منحل شد و آن‌ها به لیگ دیگری به نام اتحاد فوتبال پیوستند. سه فصل بعد این لیگ با لیگ برتر فوتبال ادغام شد. این تیم از فصل ۹۳–۱۸۹۲ کار خود را در لیگ دسته اول شروع کرد. در آن موقع تیم از شرکت راه‌آهن استقلال یافته بود و پسوند LYR (مخفف Lancashire and Yorkshire Railway) از نام این تیم حذف شد. بعد از فقط دو فصل، باشگاه به دستهٔ دوم سقوط کرد.

در ژانویه سال ۱۹۰۲، باشگاه با بدهی ۲،۶۷۰ پوند (معادل ۲۱۰،۰۰۰ پوند در سال ۲۰۱۱ میلادی) ورشکسته شد.

پ.ن: عکس بالا هری استفورد کاپیتان تیم نیوتون هیث(منچستریونایتد) است

هری استفورد کاپیتان تیم ۴ تاجر انگلیسی از جمله جان هنری دیویس(که رئیس باشگاه شد) را یافت که حاضر شدند هر کدام ۵۰۰ پوند در باشگاه سرمایه‌گذاری کنند و تیم را نجات دهند.

پ.ن:عکس بالا جان هنری دیویس اولین رئیس باشگاه منچستریونایتد است.

در آن موقع نام تیم نیز تغییر کرد و در ۲۴ آوریل ۱۹۰۲باشگاهی با نام منچستر یونایتد به صورت رسمی شکل گرفت. با سرمربی گری ارنست منگنال که تیم را در سال ۱۹۰۳ تحویل گرفت , آن‌ها موفق به نایب قهرمانی در لیگ دسته دوم در سال ۱۹۰۶ شدند و به لیگ دسته اول راه یافتند.

پ.ن:جیمز ارنست منگنال اولین سرمربی رسمی باشگاه منچستریونایتد

پ.ن:این همان تیمی است که در سال ۱۹۰۶ در یک لیگ رسمی موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی شد

هم‌چنین منچستر یونایتد در سال ۱۹۰۸، برای اولین بار توانست لیگ دسته اول را فتح کند که اولین قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ به حساب می‌آید. در شروع فصل بعد، منچستر یونایتد عنوان قهرمانی در جام خیریه انگلیس را بدست آورد و در پایان فصل نیز برای اولین بار، به عنوان قهرمانی جام حذفی انگلیس رسید. منچستر یونایتد در سال ۱۹۱۱، بار دیگر در لیگ دسته اول قهرمان شد، ولی در پایان آن فصل، منگنال منچستر یونایتد را ترک کرد و به منچسترسیتی پیوست.

در سال ۱۹۲۲، بعد از شروع دوباره لیگ‌های فوتبال پس از توقف سه ساله به علت جنگ جهانی اول باشگاه به دسته دوم سقوط کرد.منچستر یونایتد در سال ۱۹۲۵، دوباره به لیگ دسته اول بازگشت،ولی در سال ۱۹۳۱ دوباره به دسته دوم رفت و به باشگاه یویوئی(به باشگاهی اطلاق می شود که بین دو دسته از لیگ مرتبا در حال صعود و سقوط است) تبدیل شد.در آن سال، منچستر یونایتد ضعیف‌ترین نتیجهٔ تاریخ خود را گرفت و در لیگ دسته دوم در رتبهٔ بیستم قرار گرفت.در اکتبر ۱۹۲۷،جان هنری دیویس رئیس باشگاه در گذشت. باشگاه بار دیگر در آستانهٔ ورشکستگی قرار گرفت، ولی در دسامبر ۱۹۳۱،جیمز گیبسون در باشگاه سرمایه‌گذاری کرد و اداره باشگاه را در دست گرفت.در فصل ۳۹–۱۹۳۸ و در فاصله یک سال قبل از شروع جنگ جهانی دوم باشگاه کار خود را در لیگ دسته اول در رتبه چهاردهم به پایان رساند.

پ.ن:جیمز ویلیام گیبسون دومین مالک و رئیس باشگاه

 

ادامه دارد………

۰ Comments