جایگزین مسیر

تحلیلگر : تعویض ولکات با نانــی، عقبگرد تاکتیکــی

by | آذر , ۲۴ , ۱۳۹۱

علی محمدپور

اختصاصی پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در هفته اخیر منابع متعددی از فروش نانی وخرید ولکات، حتی معاوضه این دو وینگر خبر دادند که این شایعات در صورت صحت، یک عقبگرد تاکتیکی برای منچستریونایتد محسوب می‌شود.

در فصل جاری، سر الکس فرگوسن بسیار کم از نانی، وینگر خلاق و قدرتمند خود استفاده کرد که این امر باعث شد که این وینگر از شرایط مسابقه خارج شده و روحیه خود را از دست بدهد و سپس دچار مصدومتی از ناحیه همسترینگ شود.

فرگوسن که در فصل جاری آرایش تیم خود را مایل به عرض زدن از کناره‌ها کرده است، با معاوضه نانی یک اشتباه بزرگ را مرتکب می‌شود.

در حاضر وینگر‌های معدودی هستند که هم تکنیک بالایی داشته باشند و هم سرعت بالایی، ضمن اینکه توانایی بازی با هر دو پا را داشته و در عرض و طول بسیار خوب بتوانند بازی کنند.

نانی، رونالدو، دی‌ماریا، کراسیچ، ایسکو، هازارد، ماتا، گوتزه، کاگاوا، سانچز، گروبرتز، رودریگز، بلاژیکوفسکی، رئوس، ریبری و روبن از برجسته‌ترین وینگر‌هایی هستند که از 3 عنصر سرعت، تکنیک و توانایی بازی در طول و عرض برخوردارند.

در این فصل فرگوسن بار‌ها با قرار دادن ولبک در ترکیب اصلی علاقه خود را به اضافه کردن گزینه بازی در عرض نشان داده را که والنسیا بازیکنیست که توانایی خاصی در بازی در طول دارد و ارسال‌های مداوم و اکثر بی‌هدفی را صورت می‌دهد که فرگوسن سعی بر این داشته که با نزدیک کرد رافائل به او و استفاده از سرعت این 2 بازیکن بیشتر به محوطه 6 قدم حریف نزدیک شده تا ارسال‌های موثر‌تری را از سمت راست تیمش شاهد باشد و همچنین در سمت راست نیز تیمش بیشتر در عرض بزند چه بسا والنسیا در حرکاتش بسیار کمتر از قبل تا انتهای طول زمین پیش می‌رود و در حرکاتش علاقه یا اجبار به در عرض زدن مشاهده می‌شود، همانند بازی‌اش برابر چلسی که بارها با در عرض زدن موقعیت‌های فراوانی را برای تیمش ایجاد کرد و برعکس بارها با عرض زدن خود، موقعیت‌هایی که می‌توانست با حرکت در طول ایجاد کند را از تیمش گرفت.

اما جذب ولکات حتی در صورت ادامه حضور نانی، یک عقبگرد تاکتیکی است چرا که فرگوسن در این حالت دارای 2 وینگر مدرن ( یانگ و نانی ) و 2 وینگر کلاسیک ( والنسیا و ولکات ) می شود و این یک ترافیک مضر را در پست وینگر، برای فرگوسن ایجاد می‌کند.

ولکات یک بازیکن بسیار سرعتی است که توانایی خاص در بازی در طول دارد که او را همانند والنسیا می‌کند چه بسا والنسیا از او نیز سرعتی‌تر و قدرتمندتر نیز است.

بنابراین نتیجه‌ای که از شایعات پیرامون معاوضه نانی و والکات و حتی خرید والکات می‌تواند گرفت این است که :

با بازی‌هایی که اخیرا از منچستریونایتد دیده‌ام، این خبر تنها یک بازارگرمی رسانه‌ای است که منشا آن حضور فن‌پرسی در الدترافورد می‌باشد، چرا که این دو بازیکن در آرسنال با یکدیگر هم‌تیمی بودند و بازی‌خوانی خوبی با یکدیگر داشتند، ضمن اینکه ولکات علاقمند به خروج از آرسنال شده و همچنین قراردادش را هنوز تمدید نکرده است.

این‌ها همه و همه باعث شده است که رسانه‌ای انگلیسی بدون در نظر گرفتن مسائل تاکتیکی این خبر را منتشر کنند، گرچه رسانه تنها نیاز به یک سرنخ برای نشر شایعه دارد.

۰ Comments