جایگزین مسیر

تغییرات در VAR و قوانین لیگ برتر برای فصل ۲۰۲۰/۲۱

by | شهریور , ۷ , ۱۳۹۹

کانون هواداران منچستریونایتد – چه به VAR علاقه داشته باشید، چه از آن متنفر باشید، این سیستم رفتنی نیست و قرار است به کارش ادامه دهد.

فصل ۲۰۱۹/۲۰ لیگ برتر اولین دوره ای بود که از این تکنولوژی استفاده شد و با درجات متفاوتی از موفقیت همراه بود. در جلسه سالانه عمومی سهامداران لیگ برتر، این توافق حاصل شد که در فصل آتی لیگ برتر نیز از VAR استفاده شود و این بار با قوانین و پروتکل های فیفا از آن در آن اعمال شود که نتیجه آن، تغییر ۵ مورد کلیدی در استفاده از این سیستم می باشد.

مانیتور های کنار زمین

از فصل آینده داورها بیشتر می توانند از این مانیتورها استفاده کنند که از آن به صورت رسمی به عنوان منطقه بازنگری داور یا Referee Review Area نام برده می شود. این مانیتور ها برای تصمیمات مربوط به صحنه های گل، کارت قرمز و پنالتی استفاده می شود.

هنگام زدن پنالتی ها (خطا از سوی دروازه بان)

داوران هنگام زده شدن ضربات پنالتی سختگیرانه تر عمل میکنند و اگر هنگام ضربه، پای دروازه بان روی خط نباشد و پنالتی را بگیرد داور دستور به تکرار پنالتی میدهد. با این حال اگر پنالتی به تیرک برخورد کند یا خارج از چارچوب باشد، دستور به تکرار پنالتی داده نخواهد شد.

هنگام زدن پنالتی(خطا از سوی بازیکن)

از این به بعد اگر بازیکن تاثیر مستقیمی بر روی توپ برگشتی داشته باشند(از ریباند توپ استفاده کند یا آن توپ برگشتی را دفع کند) میتوان به عنوان خطا در نظر گرفت. خطا در این صورت است که اگر پای بازیکن داخل محوطه جریمه یا بر روی خط محوطه جریمه باشد.

آفساید

یکی از مسئولان لیگ برتر طی مصاحبه ای گفت:

قانون آفساید اجازه هیچ حد و مرز مُجاز و استثنائی را نمیدهد.

و به این معناست که هیچ تغییری در این که آفساید چطور گرفته میشود وجود ندارد و اگر هر قسمتی از بدن که مجاز است با توپ در ارتباط باشد، از خط آفساید و آخرین مدافع جلوتر باشد آفساید گرفته می شود. حتی اگر شانه و یا قسمت خیلی کوچکی از پا باشد.

بالا بردن پرچم آفساید 

وقتی موقعیت گلزنی ایجاد میشود، کمک داور تا تمام شدن مسیر و حرکت بازیکن پرچمش را بالا نمیبرد. وقتی حمله تمام میشود، اگر کمک داور معتقد به آفساید بوده پرچمش را بالا میبرد و اگر این حمله منجر به گل شده باشد تصمیم کمک داور توسط پایگاه و مرکز اصلی VAR در استاکلی پارک(Stockely Park) واقع در غرب لندن، بررسی میشود.

دیگر تغییرات

لیگ برتر همچنان از قبل در آگست تایید کرد که شرایط تعویض ها به مانند قبل می شود و هر تیم فقط ۳ بار میتواند تعویض کند و همچنین فقط ۷ بازیکن بر روی نیمکت ذخیره داشته باشد. وقت استراحت ها بین بازی فقط در صورتی اعمال خواهند شد که هوا به شدت گرم باشد.

قانون خطای هند نیز در فصل ۲۰۲۰/۲۱ دچار تغییر شده است. اتحادیه فوتبال انگلیس تایید میکند که برخورد توپ با دست بازیکن تیم حمله کننده به صورت تصادفی، فقط زمانی خطا اعلام می شود که بلافاصله قبل از گل یا موقعیت مسلم گلزنی باشد.

ناحیه ای از دست که برخورد توپ با آن منجر به ضربه پنالتی میشود دقیق تر توصیف شده است. برخورد توپ با شانه خطا نیست ولی دیگر قسمت های دست در زیر شانه خطا می باشد.

۰ Comments