جایگزین مسیر

تفسیر بازی منچستر یونایتد و وستهام

by | فروردین , ۲۹ , ۱۳۹۲

در بازی برابر وستهام ،منچستر یونایتد مثل همیشه با یک مهاجم نوک بازی کرد که در نیمه اول رونی پشت مهاجم نوک ایفای نقش می کرد و بال های یونایتد کاگاوا و والنسیا بودند که هر چند روی گل اول بسیار خوب همکاری کردند اما در کل در نیمه اول موقیت بسیاری درست نکردند .
نیمه اول یونایتد بازی فیزیکی با دوندگی بسیار انجام دادند ، آنها همچنان با استفاده از فیل جونز به عنوان هافبک دفاعی و استفاده از چهار مدافع سعی در بستن فضاهای کنار زمین داشتند تا نگذارند وستهام بتواند از کناره ها به روی دروازه ی یونایتد خطری ایجاد کنند ، سر الکس کاملا آگاه بود که مدافعانش شب سختی را با اندی کارول خوش قدوبالای سر زن در پیش دارند ، یونایتدی ها در نیمه اول سعی داشتند با حضور ۵ بازیکن در منطقه ی جریمه ی خودی فضا را برای سر زنی اندی کارول دشوار کنند ، که البته باید گفت که مدافعان این کار را به خوبی انجام دادند ، به قدری که وستهام در ۹۰ دقیقه توانست تنها ۳ موقیت بر روی دروازه یونایتد ایجاد کند که البته با بد شانسی دوتای آنها گل شد . گل اول روی یک ضدحمله تند شکل گرفت تا جایی که مدافعان نتوانستند اونجور که باید یارگیری کنند و اندی کارول با یک ضربه سر بالای سر “اورا” توپ را برای “واز ته ” بفرستد تا او گل اول بازی را به ثمر برساند. یونایتد با دوندگی بالا و پرس خوب سعی داشت تا فضا را برای بازی سازی و حرکت بال های سریع وستهام دشوار کنند. اما بازی فقط دفاع کردن نیست ، رونی و کریک نقش بازی ساز میانی را ایفا می کردند که اما نتوانستند چندان موفق باشند. رونی جلو تر از کریک و پشت سر پرسی بازی سازی می کرد اما امشب خلاقیت چندانی نشان نداد و رونی همیشگی نبود ، انگاری که امشب زهر رونی را کشیده بودند . البته نا گفته نماند که وستهام با گذاشتن ۲ هافبک جلوی مدافعان خطی در هنگام دفاع و شلوغ کردن پشت منطقه ی جریمه کار را برای رونی و کریک سخت کرده بودند،همچنین دفاع خطی وستهام سعی در آفسایدگیری داشتند که روی گل اول یونایتد اشتباه کردند درآفسایدگیری و گل دوم یونایتد نیز آفساید بود که از چشم کمک داور دور ماند ، گل یونایتد از سمت چپ با حرکت خوب پرسی شروع شد ، و پرسی به سمت چپ حرکت کرد تا بتواند تمرکز دفاع وستهام را به یک سمت منتقل کند و فضا را در سمت دیگر برای والنسیا بال راست یونایتد بازتر کند ، حرکت خوب پرسی و پاس خوب او به کاگاوا و سپس حرکتی بسیار زیبا از کاگاوا و پاسی زیبا تر از او بر روی خط دروازه گلزنی را برای والنسیا کاملا ساده کرده بود .
در کل در نیمه اول بازی کاملا فیزیکی و سریع و دوندگی بالایی داشت. در منچستر هافبک های میانی نتوانستند چندان به قلب دفاع وستهام بزنند.
در نیمه ی دوم که نیمه ی یونایتد می شود به او نام داد بازی بیشتر در اختیار یونایتدی ها بود ،هر چند که باز هم از روی غافل گیری و حرکت زیبای “دامیا” گل دوم را دریافت کردند . سر الکس جای کاگاوا و رونی را عوض کرد ، کاگاوا به میانه میدان آمد و بازی بهتری از خودش به نمایش گذاشت و منچستر بازی روانتری را اجرا کرد . پاس خوب کریک به کاگاوا و تکنیک خوب این بازیکن در شلوغی و شوت خوب او به سمت چارچوب که به تیر دروازه برخورد کرد و ریباند ون پرسی بنیان گذار گل دوم شد . رونی هم که شب خوبی نداشت و انگاری که انرژی نداشت به سمت چپ آمد تا در نهایت جای خود را به چپ کهنه کار یعنی گیگز بدهد . همچنان والنسیا در نیمه دوم بهتر بازی کرد و سانترهای بهتری انجام داد . اما پس از گذشت زمان فرگی تصمیم گرفت که سرعت بیشتری به خط حمله ی خود ببخشد و ” خاویر هرناندز ” آفساید گریز را به جای “کاگاوا “وارد زمین کرد تا هرناندز در نوک قرار بگیرد و رابین پشت سر او ایفای نقش کند . هر چند با بیرون رفتن کاگاوا مسولیت بیشتری بر روی دوش سرباز قدیمی یونایتد یعنی گیگز قرار گرفت اما روان بودن بازی کاهش داشت ، ولی باز هم یونایتد با بازی نسبتا خوب والنسیا و گیگز توانست موقعیت هایی به دست بیاورد اما در نهایت نتوانستند دروازه وستهام را سه باره باز کنند تا بازی با نتیجه تساوی ۲-۲ به پایان برسد. لازم به ذکر هم می باشد که دروازبان وستهام ” یاسکلاینن” یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود و موقعیت های خوبی را از ون پرسی و هرناندزگرفت.همچنین تلاش یونایتدی ها برای کسب پیروزی ستودنی بود.

۰ Comments