جایگزین مسیر

تمدید قرارداد آندر هررا، مسأله ی زمان؟

by | اسفند , ۶ , ۱۳۹۵

تمدید قرارداد آندر هررا، مسأله ی زمان؟

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – در تعجب همگان، برخلاف کریک که احتمالاً تمدید قرارداد ۱۲ ماهه به او پیشنهاد شود؛ آندر هررا چیزی را که به دنبال آن است را به دست نیاورده، قرارداد جدید. دو هفته پیش، او اشاره ای به این موضوع داشت اما باشگاه نسبت بدان سکوت کرد. این هافبک اسپانیولی پیش از جام جهانی ۲۰۱۴ به یونایتد پیوست و در تابستان ۲۰۱۸ بازیکن آزاد می شود. در قرارداد امضا شده، بند تمدید برای یک سال دیگر وجود دارد؛ اما همانطور که در بالا اشاره شد هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده و این بازیکن منتظر است.

وضعیت مشخص است؛ بازیکنی که لوئیس فن خال او را به مدت دو سال نادیده گرفته، در این فصل بازی خود را پیدا کرده و پس از دیدار با لستر سیتی در اولدترافورد تنها به تعداد دفعات معدودی بیرون گذاشته شده است. طرفداران متعصب وی تعجب نکردند، اما دیگر هواداران گمان می کردند که مروانه فلینی مناسب ترین یار و همکار کناری برای پل پوگبا باشد. در این میان نکته ای ارزشمند فراموش شده است، هررا برخلاف بسیاری از دیگر بازیکنان، فردی جنگنده محسوب می شود. در زمان فن خال، او راه مناسبی برای حضور در ترکیب اصلی پیدا نکرد اما با حضور ژوزه مورینیو تفاوت های زیادی رقم خورد. چه شد؟ علی رغم آنکه ۳ سال پیش یونایتد خود را برای خرید او به آب و آتش زد، اما بسیاری بر این عقیده اند که او نمره ی کافی جهت حضور در ترکیب را به دست نیاورده است. استانداردها پایه ریزی شدند و به نظر هررا در حد و اندازه های ستاره ها نبود.

سؤالی که همیشه در ذهن می آید این است که اگر هررا مناسب استانداردها نیست، آنگاه فلینی با معیار یکسان در چه رتبه ای قرار می گیرد؟ قطعاً پاسخی باقی نمی ماند! استانداردهای دوگانه شکل گرفت و به همین دلیل، هررا نتوانست خود را به فلسفه ی معروف نزدیک یا با آن هماهنگ کند. به هر حال، همانطور که اشاره شد او یک جنگنده ی به تمام معناست و به راحتی پا پس نکشید. از زمان بازگشت به ترکیب اصلی، او یکی از معدود بازیکنانی است که حضور او در زمین قطعی می باشد و تبدیل به یک شرط بندی امن گشته است. همکاری او با پوگبا چگونه است؟ به طرز شگفت انگیزی خوب پیش می رود. بارها در تیم های دیگر جانشینی کریک پی گرفته می شود، اما شاید بهتر است که اول نگاهی به ترکیب تیم انداخته شود.

پل پوگبا پس از عملکردی ضعیف برابر لیورپول، بالغ تر و پخته تر ظاهر گشت و نقشی کلیدی با حمایت هررا در خط هافبک پیدا کرد. آمار شاهدی بر این ادعاست و نمی توان خوشحال تر از این بود. این اتفاق یعنی مورینیو همه چیز را به خوبی مدیریت کرده و امنیت تیمی مورد نظرش را به دست آورده است. مسأله ی مهم و پیچیده در مورد قضیه ی کریک تنها به کیفیت او برنمی گردد، بلکه امنیت ذهنی پخش شده توسط او به کل تیم واقعیت مسأله می باشد. گفته می شود که هررا بهترین عملکرد را از پوگبا بیرون می کشد و بالعکس. این یکی از دلایلی است که حضور هررا برای مدت زمان زیادی در تیم مهم می باشد.

علت اصلی دیگر طرز برخورد او درون/بیرون از زمین مسابقه است. بازیکنی محبوب هواداران که هنوز به مقدار کافی از او بهره نبرده اند. با وجود شایعاتی مبنی بر خروج رونی در آینده، احتمالاً یونایتد به کاپیتانی جدید نیاز خواهد داشت. مایکل کریک و کریس اسمالینگ در نبود رونی بازوبند کاپیتانی را در اختیار می گیرند، اما تا چه زمانی آنها تمام وقت در زمین خواهند بود؟ با حضور اریک بیی و یکی از بین روخو و جونز، موقعیت اسمالینگ در ترکیب تیم به خطر می افتد. اسمالینگ برابر بلکبرن با مسائلی روبرو گشت که چندان به مذاق سرمربی خوش نیامد و این یعنی تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ از سوی دیگر مایکل کریک برای مدت مدیدی نمی تواند در یونایتد بماند و طرفداران هنوز منتظر اعلام بزرگ مبنی بر قرارداد جدید و بازی بزرگداشت وی هستند. با این حال، همه به دنبال پاسخی برای کاپیتان جانشین هستند؛ نحوه عملکرد هررا بسیاری را مجاب کرده که او بهترین گزینه ی فعلی می باشد. کاپیتانی که مسأله ی قرارداد دارد! پس نیاز است که مجموعه ی اداری باشگاه قرارداد جدیدی به وی اعطا کند.

قابل قبول است که ژوزه مورینیو و اد وودوارد با توجه به حضور در سایه ی هررا در دو سال گذشته، تا پایان فصل صبر کنند. در عین حال مایه ی افسوس است که این مشکل برای هررا پیش آمده است. اگر ژوزه مورینیو پس از اعلام بازنشستگی توسط سر الکس فرگوسن، بلافاصله سکان هدایت باشگاه را در اختیار می گرفت؛ آنگاه اتفاقات طور دیگری رقم می خورد و دو سال طلایی از جادوی هررا هدر نمی رفت. شاید بهترین سال های بازی او رقم می خورد، اما زمان گذشته است.

از زمانیکه او به طور منظم در ترکیب اصلی به کار گرفته شده، به ندرت بازی ضعیفی از او به جای مانده است. به طوریکه حضور او در خط میانی باعث شد که وی به کابوس فیلیپه کوتینیو تبدیل شود. در هر بازی، همه چیز از سمت و سوی هررا پایه ریزی شده است. بازی ساختارمند به هررا برمی گردد و از سوی دیگر، وی از درگیری نمی ترسد. هررا به سبب بازی های عالی خود، به آرامی جایگاه تثبیت شده ای در ترکیب پیدا کرده است. در حالیکه انتخاب بهترین خرید تابستانی ژوزه مورینیو از بین زلاتان ایبراهیموویچ به عنوان ناجی یونایتد، مخیتاریان با بازی های شگرف خود، پوگبا که ضرب آهنگ بازی یونایتد را تنظیم می کند و اریک بیی به عنوان رهبر جدید خط دفاعی مشکل است؛ بدون شک عنوان بیشترین بهبود عملکرد به آنتونیو والنسیا و آندر هررا می رسد.

هوشمند، نترس از درگیری اما مراقب در زمان مناسب؛ هررا را به بازیکنی رویایی برای هر سرمربی تبدیل کرده است. آیا تابحال دیده شده که او از موضوعی شکایت کند؟ طرفداران او را با اسطوره های باشگاه مقایسه می کنند و از نظر رهبری وی را هم تراز با روی کین و گری نویل قرار داده اند. در بازی برابر بلبکرن راورز، در روزی که روز یونایتد نبود، آنها به یک رهبر نیاز داشتند و این هررا بود که در زمان استراحت تیم را رهبری کرد. او عاشق جادوی جام حذفی است و مشخصاً از نتیجه ی نهایی مسابقه خوشحال است. هررا بازیکنی نزدیک به هواداران محسوب می شود.

با اشاره به تمام دلایل بالا، باید ارتباطی مابین هررا، نماینده ی وی و باشگاه صورت بگیرد. با دقت در رفتار مورینیو با وی می توان از حضور بلند مدت او اطمینان حاصل کرد، اما طرفداران نیاز دارند که این اتفاق بیافتد و با آرامش خاطر فصل را ادامه دهند. اگر یونایتد به دنبال یک جنارو گتوسو یا روی کین جدید است، تنها باید مسأله ی قرارداد هررا برطرف شود.

۰ Comments