جایگزین مسیر

بیوگرافی چیچاریتو : لوبیای سبز قاتل

by | خرداد , ۱۱ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران-امروز ۱۱ خرداد چیچاریتو ۲۵ ساله شد!

.

.

.

.

.

.

💡

💡

💡

💡

💡

💡

💡

💡

💡

امروز همون طور که میدونین تولد خاویر هرناندز یا همون چیچاریتوی خودمونه!

این پست مخصوص تولدشه و تولدش رو می خوایم جشن بگیریم! 😀

__________________________________________

اول یه خبر درباره ی چیچا بگم اینه که دیشب خودش به خودش کادوی تولد داد!

بله دیشب چیچاریتو هر دو گل تیم مکزیک رو در برابر نیجریه زد تا بازی ۲-۲ مساوی تموم بشه!

دانلود بازی نیجریه- مکزیک

____________________________________________

و اما میریم سر بیوگرافی چیچاریتو.

خاویر هرناندز بالکازار متولد ۱ ژوئن ۱۹۸۸ برابر با ۱۱ خرداد ۱۳۶۷ در مکزیک و در شهر گواداراخالا هست.که همون طور که همه میدونیم به چیچاریتو معروفه(چیچاریتو به معنی لوبیای سبز کوچک).

خاویر فوتبالش رو از ۱۹۹۷ در  تیم  پایه گواداراخالا که تیم شهرش بود شروع کرد و تا ۱۸ سالگی یعنی سال ۲۰۰۶ در آکادمی بود.چیچا اولین بازی رسمی خودش رو در سال  ۲۰۰۶ برای گواداراخالا انجام داد.خاویر در دقیقه ۸۲ به بازی اومد و چند دقیقه بعد اولین گل دوران حرفه ایش رو زد(ماشالله سرعت عمل :D)

چیچا تا سال ۲۰۱۰ در گواداراخالا بود و در عرض ۴ سال ۸۰ بازی کرد و ۲۹ گل زد.که آمارش میشه هر ۱۶۵ دقیقه یک گل.

و اما پیوستن به یونایتد.

چیچاریتو از اکتبر ۲۰۰۹ (مهر ۱۳۸۸) مورد توجه یونایتد قرار گرفته بود.پس از دیدن چند بازی یونایتد تصمیم به خرید او گرفت و سر انجام در بهار سال بعد یعنی در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۰ یا ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ رسما چیچاریتو به یونایتد پیوست.

______________________________________فصل ۱۱-۲۰۱۰

خاویر اولین بازیش رو در ۲۸ جولای همون سال برای یونایتد کرد.جایی که چیچا در دقیقه ۶۳ بازی برابر ستارگان ام ال اس به جای نانی به زمین اومد و دقیقه ۸۱ گل زد(ایول سرعت :D) .درن فلچر توپ رو فرستاد و بعد از یه دفع ناقص،چیچا پشت هجده قدم کار رو تموم کرد.

اما او اولین بازی رسمیش رو برای یونایتد در جام خیریه انجام داد.چیچا در دقیقه ۴۵ به بازی اومد و یک گل هم زد.آنتونیو والنسیا (:D) توپ رو فرستاد و چیچا در آخرین لحظه به توپ رسید و تک به تک شد و تونست اولین گل رسمیش رو برای یونایتد بزنه.

چیچا اولین گل خودش رو در ۲۹ سپتامبر برابر والنسیا به ثمر رسوند.این در حالی بود که چیچا یار تعویضی یونایتد بود.

خاویر اولین بازی خودش در لیگ انگلیس رو در ۱۶ اوت برابر نیوکاسل انجام داد،جایی که در دقیقه ۶۳ به جای وین رونی به زمین اومد اما نتونست کاری بکنه و یونایتد ۳-۰ بازی رو برد.اما چیچا اولین گل خودش در لیگ رو در تساوی ۲-۲ برابر وست برومویچ آلبیون به ثمر رسوند.هشت روز بعد یونایتد با گل چیچاریتو استوک سیتی رو ۲-۱ برد.

چیچا اولین گل خودش در لیگ کاپ رو دو روز بعد از بازی استوک انجام داد و در فرگی تایم یونایتد با گل چیچا ۳-۲ ولوز رو برد و به یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

روز ۴ ژانویه ۲۰۱۱ (۱۴ دی ۸۹) چیچاریتو با گلزنی دوباره برابر استوک سیتی،به بهترین گلزن مکزیکی تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.(تنها چند ماه بعد از ورودش)

چیچاریتو در بازی برگشت یک هشتم نهایی چمپیونز لیگ با دبل خودش یونایتد رو به یک چهارم فرستاد.

چیچا در پایان فصل به عنوان بهترین مهاجم چارچوب شناس ۲۰۱۱ از طرف فدراسیون تاریخ و آمار انتخاب شد و جایزه سر مت بازبی رو هم برد.

________________________________________________فصل ۱۲-۲۰۱۱

یکی از القاب چیچا قاتل چلسی هست!چون همیشه به چلسی خوب گل میزنه!

اولین گلشو به چلسی در کامبک رویایی یونایتد که باخت ۳-۰ رو با مساوی ۳-۳ عوض کرد زد.والنسیا توپ رو فرستاد و رونی توپ رو گرفت و محکم شوت زد.توپ رو پتر چک برگردوند و رایان گیگز توپ رو لب خط گرفت و فرستاد و چیچا با ضربه سری محکم از بین کاهیل و لوییز،توپ رو به دستان چک کوبید و توپ به سقف دروازه رفت.

چیچا در همون فصل موفق شد به لیورپول هم گل بزنه.یونایتد ۱-۰ بازی رو باخته بود و چیچا بازی رو در دقایق آخر ۱-۱ کرد.کرنر یونایتد روی دروازه ارسال شد و ولبک ضربه اول رو زد اما بلاک شد و چیچا در شلوغی ۱۸ قدم کار رو تموم کرد.

چیچا در همون فصل در یک بازی دو بار دروازهبولتون رو در یک برد ۵-۰ باز کرد.

چیچا در سال ۲۰۱۱ یک قرارداد ۵ ساله با یونایتد امضا کرد که اونو تا ۲۰۱۶ در باشگاه نگه می داره.

چیچا در بازی برابر  اورتون تک گل سه امتیازی یونایتد رو زد و دو هفته بعد دوباره در برابر سوانسی تک گل سه امتیازی یونایتد رو زد.هفته بعد دوباره چیچا در برابر نیوکاسل گل زد و مصدوم شد.ولی خیلی زود به میادین برگشت و در ژانویه ۲۰۱۲ اولین گلش رو بعد از ۲ ماه برای یونایتد در برابر استوک سیتی زد.چیچا در برابر آژاکس هم گلزنی کرد تا در لیگ اروپا هم بی نصیب نمونده باشه!

____________________________________________فصل ۱۳-۲۰۱۲

چیچا در دقیقه ۷۲ بازی با ساوثهمپتون به جای ولبک به بازی اومد تا اولین حضورش رو در میدان در این فصل تجربه کنه.هفته بعد در بازی برابر ویگان در دقیقه ۵ یک پنالتی رو از دست داد اما این مهم نبود،چون که چیچا در دقیقه ۶۳ جبران کرد و گل دوم یونایتد رو زد.گلی که روی پاس نیک پاول بود.چیچا در کامبک یونایتد برابر براگا هم یک گل به ثمر رسوند.

اما قاتل چلسی در ۲۸ اکتبر دوباره به چلسی گل زد.در اواخر بازی پاس کریک به رابین رسید و فن پرسی هم به سمت دروازه چلسی شوت زد.چک توپ رو زد و توپ به شکل عجیبی از روی خط برگشت و به رافائل رسید.رافائل شوت زد و چیچا در شش قدم در صحنه ای مشکوک کار رو تموم کرد.

چیچا در بازی برابر استون ویلا هت تریک کرد و یونایتد بازی رو ۳-۲ برد.اما گل دوم خاویر رو گل به خودی رون ولار ثبت کردن و حق چیچا رو خوردن!در ۲۴ نوامبر چیچا باز هم گلزنی کرد و این بار به کیو پی آر گل زد.گلی که پاسش رو اندرسون داد.

اما این پایان کار نبود!چیچا در یک بازی به یاد ماندنی در برابر نیوکاسل،در حالی که یونایتد ۳ بار عقب افتاده بود،در دقیقه ۸۹ گل زد.مایکل کریک توپ رو فرستاد و چیچا خودش رو پرت کرد و توپ رو به گوشه دروازه فرستاد تا یونایتد ۴-۳ بازی رو ببره.

دانلود گل چیچاریتو به نیوکاسل (کیفیت sd)

دانلود گل چیچاریتو به نیوکاسل(کیفیت hq)

دانلود گل چیچاریتو به نیوکاسل(کیفیت hd)

چیچاریتو در روز سال نو هم دوبار به ویگان گل زد تا کریسمس رو واسه خودش جشن بگیره.چیچا در دوبازی اف ای کاپ برابر فولهام و ردینگ هم گلزنی کرد.چیچا دیگه تا ۱۰ مارچ گلزنی نکرد و در یک بازی اف ای کاپ دیگه برابر چلسی که ۲-۲ شد گل اول یونایتد رو زد.خاویر در بازی آخر فرگی در اولدترافورد هم گل اول یونایتد رو به سوانسی زد.بازی که یونایتد ۲-۱ بازی رو برد.

چیچاریتو در آخرین بازی دوران مربیگری فرگوسن هم گل زد.گل آخر یونایتد رو در یک تساوی ۵-۵ زد تا آخرین گلزن فرگی لقب بگیره!

چبچاریتو در مجموع ۱۱۷ بازی برای یونایتد کرده و ۵۰ گل زده یعنی آمار هر ۲۱۰ دقیقه یک گل رو برای خودش ثبت کرده!

____________________________________________عملکرد در تیم ملی

چبچا در ۳۰ سپتامبر ۲۰۰۹ اولین بازی ملیش رو انجام داد و تک پاس گل مکزیک رو در یک باخت ۲-۱ به کلمبیا داد.

اوج دوران ملی چیچا در جام جهانی بود.او در ۴ حضور ۲ گل زد تا میانگین ۰٫۵ گل در هربازی رو داشته باشه.

گل اول چیچا به فرانسه در یک برد ۲-۰ بود.رافائل مارکز توپ رو پرتاب کرد و چیچا روی خط آفساید دروازه هوگو لوریس رو باز کرد.او با این کار یک رکورد هم زد!پدر بزرگ چیچا توماس بالکازار در جام جهانی ۱۹۵۴ فرانسه در ۲۲ سالگی به فرانسه گل زد و چیچا هم در ۲۲ سالگی در جام جهانی ۲۰۱۰ به فرانسه گل زد

گل دوم چیچا به آرژانتین بود.جایی که مکزیک در یک هشتم نهایی حذف شد.توپ برگشتی مارتین دمیکلیس رو چیچا با ضربه ای محکم به زیر تاق دروازه زد اما این گل برای نجات مکزیک کافی نبود و اونا حذف شدن! 😐

چیچا در جام ملت های کونکاکاف هم درخشید و در اولین بازی ۳ بار دروازه السالوادور رو باز کرد!در بازی بعد هم چیچا ۲ گل در برابر کوبا زد و در مرحله یک چهارم هم گل صعود مکزیک به یک چهارم برابر گواتمالا رو زد.چیچا در نیمه نهایی گل دوم مکزیک رو در وقت اضافه به هندوراس زد و مکزیک به فینال رفت.اما در فینال گل نزد و مکزیک ۴-۲ بازی رو از آمریکا برد و قهرمان شد.

در پایان مسابقات چیچا به عنوان بهترین گلزن و بهترین بازیکن انتخاب شد.

چیچا در کل برای تیم ملی مکزیک ۴۷ بازی کرده و ۳۲ گل زده که آمار فوق العاده و غیر قابل باوریه!یعنی در هر ۱۳۵ دقیقه یک گل ملی!

چیچا در سال ۲۰۰۷ برای تیم ملی جوانان مکزیک ۲ بازی کرد و ۱ گل زد.

_________________________________________________گل های ملی چیچاریتو

به بولیوی ۲ بار-به نیوزیلند ۱ بار-به کره شمالی ۱ بار-به هلند ۱ بار-به گامبیا ۲ بار-به فرانسه ۱ بار-به آرژانتین ۱ بار-به اسپانیا ۱ بار-به ونزوئلا ۱ بار-به بوسنی و هرزگوین ۲ بار-به پاراگوئه ۲ بار-به السالوادور ۴ بار-به کوبا ۲ بار-به گواتمالا ۱ بار-به هندوراس ۳ بار-به لهستان ۱ بار-به صربستان ۱ بار-به برزیل ۱ بار-به کاستاریکا ۱ بار-به گویان ۱ بار-به نیجریه ۲ بار

________________________________________________افتخارات

قهرمانی در لیگ مکزیک ۱ بار

قهرمانی در اینتر لیگ ۱ بار

قهرمانی در لیگ برتر ۲ بار

قهرمانی در جام خیریه ۱ بار

قهرمانی در جام ملت های کونکاکاف ۱ بار

افتخارات شخصی

آقای گل لیگ مکزیک ۱ بار

جایزه سر مت بازبی ۱ بار

بهترین بازیکن جام ملت های کونکاکاف ۱ بار

بهترین گلزن جام ملت های کونکاکاف ۱ بار

محبوب ترین بازیکن کونکاکاف در سال ۲۰۱۱

___________________________________زندگی شخصی

پدر و پدربزرگ چیچا هر دو فوتبالیست های مشهوری در مکزیک بودن و هر دوشون در جام جهانی بازی کردن(پدر چیچا ۱۹۸۴ و پدربزرگش ۱۹۵۴) و پدر بزرگ چیچا موفق به گلزنی به فرانسه هم شد.دوره و کلاس های مدیریت بازرگانی رو در گواداراخالا گذرونده.مجرده و سفیر سازمان ملل در امور کودکانه.

___________________________________سرچشمه لقب چیچاریتو

به پدر چیچا در مکزیک لقب چیچارو یعنی لوبیای سبز رو داده بودن و چیچاریتو به معنی لوبیای سبز کوچک هست!

___________________________________عکس ها(بر دیدن در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید)

 

۰ Comments