جایگزین مسیر

جونجو شلوی بازیکنی که یونایتد باید مهار کند.

by | شهریور , ۸ , ۱۳۹۴

جونجو شلوی بازیکنی که یونایتد باید مهار کند.

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – سوانسی سیتی تعداد زیادی بازیکنان خلاق در فاز هجومی دارد، اما منچستر یونایتد بهتر است که در بازی روز یکشنبه به خنثی کردن تهدید اصلی خود بپردازد؛ هوشمندانه ترین کار برای آن‌ها این است که جونجو شلوی را مهار کنند.

او تا بدین جای فصل یک شروع عالی داشته است. تفاوت زیادی است از دسامبر ۲۰۱۴؛ زمانی که رئیس سوانسی، گری مونک، به انتقاد از بازی شلوی در پست هافبک میانی برابر استون ویلا پرداخت. مونک در آن موقع به گزارشگر BBC Sport گفت:

جونجو باید هوشمندانه عمل کند، زیرا آن کارت زرد در اثر تنبلی او به‌دست آمد و او باید بهتر از این عمل کند.

مونک در حالیکه عصبانی بود گفت:

شلوی باید هر چه سریعتر یاد بگیرد. من بارها با او صحبت کرده‌ام.

جونجو شلوی در مصاحبه خود گفت:

من دیگر بچه نیستم. زمان آن رسیده است که وزن خود را کاهش دهم و به خوبی فوتبال بازی کنم.

او در مصاحبه پیش از بازی خود با یونایتد با خبرنگار دیلی میل گفت:

من همیشه به توانایی‌های خود و مهارت خود بر روی توپ اعتقاد داشتم و هیچ کس نباید آن را زیر سوال ببرد. اما من می‌دانم که مردم در مورد اخطارهای احمقانه‌ای که سال پیش دریافت کردم چه می‌گویند. (۸ کارت در فصل ۱۵-۲۰۱۴) آن بیشتر بخاطر حماقت من بود و سرمربی از این موضوع شکایت داشت. من دوست داشتم که بگویم “حالا که چی؟! من تمایل ندارم که به حرف‌های تو گوش بدهم. فقط روی نیمکت بنشین”؛ ولی من می‌خواهم که فوتبال بازی کنم و تنها راه بازی کردن این است که به حرف‌های آن پیرمرد گوش دهم و هر چه از من می‌خواهد را انجام دهم. من برای ۴ بازی از ترکیب تیم بیرون گذاشته شدم. بنابراین من بیش از گذشته به تمرین پرداختم. من احساس می‌کنم که از آن پس فوق‌العاده ظاهر شده‌ام.

ادعای او مبنی بر بازی فوق‌العاده به نظر یک کم اغراق آمیز می‌رسد، اما این ادعا به آمار خوب او در این فصل بر می‌گردد. او در تمامی دقایق این فصل سوانسی بازی کرده و بیش از هر بازیکن دیگری در لیگ پاس کلیدی در هر بازی ایجاد کرده است. آمار خیره کننده ۴.۳ پاس کلیدی در هر مسابقه! علاوه بر آن، او به طور میانگین ۲.۷ سانتر در هر مسابقه داشته است و از این لحاظ در رتبه سوم لیگ قرار دارد. آمار پاس‌های موفق او حدود ۸۶% است که این آمار به خوبی پاس‌های کلیدی او نیست. آنطور که ما از شلوی انتظار داریم، تعداد زیادی شوت به سمت دروازه دارد. تنها یکی از آن‌ها داخل چارچوب نبوده است. در حالیکه بقیه یا به سمت دروازه بوده با دفع شده‌اند.

پایگاه هوادارن منچستر یونایتد - جونجو شلوی بازیکنی که یونایتد باید مهار کند. - شلوی و هازارد

همانطور که اشاره شد، شلوی خطرناک‌ترین بازیکن سوانسی است، اما بازیکنان دیگر مانند بافه تیمبی گومیس و آندره آیو هر کدام به تنهایی بیشتر از کل تیم یونایتد گل زده‌اند. جفرسون مونترو نیز بسیار مؤثر بوده است، او ۲.۷ پاس کلیدی در هر بازی، ۳ دریبل و ۲ سانتر در هر بازی داشته است.

با این حال، مهار شلوی باعث تضعیف اثر بازیکنان مهم دیگر سوانسی می‌شود. این کار بازیکنان مؤثر سوانسی را از منبع اصلی خلق موقعیت در این تیم دور نگه می‌دارد. مورگان اشنیدرلین به خوبی می‌تواند این وظیفه را بر عهده بگیرد. او به خوبی نزدیک شلوی بازی می‌کند و در مواقع لازم تکل می‌زند.

درست است. یونایتد باید نگران بیش از یک خطر از جانب سوانسی باشد. مونترو در مقابل متئو دارمیان، که او هم بازیکن خوبی در این فصل بوده است، بازی خواهد کرد. همچنین آیو در برابر لوک شاو قرار خواهد گرفت. گومیس ممکن است کمی برای دالی بلیند در خط دفاع دردسر ساز شود، با این حال بلیند در این فصل بسیار مؤثر بازی کرده است. گیلفی سیگوردسون در این فصل هنوز چیز بخصوصی برای نمایش نداشته است، اما یونایتد باید مراقب او نیز باشد.

با این حال شلوی در حال حاضر در فرم خوبی برای قوها قرار دارد و لوئیس فن خال اگر می‌خواهد در بازی خارج از خانه پیروز شود باید بازیکن سابق لیورپول را به خوبی مهار کند. این کار ساده‌ای نیست. اما اگر یونایتد می‌خواهد برای قهرمانی در این فصل بجنگد، این یکی از وظایف آن‌ها در این بازی است.

۰ Comments