جایگزین مسیر

جو اسپنس ، گلزنی بالفطره !

by | آذر , ۵ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران

یکی از معدود ستاره های یونایتد بین دو جنگ جهانی ، جو اسپنس بود . کسی که هواداران یونایتد در مدت حضور ۱۴ ساله اش در یونایتد ، با شعار ” Give It To Joe ” از او استقبال میکردند و ترس و وحشت را در دل بازیکنان حریف ایجاد میکردند . ترس و وحشتی که به معنای واقعی کلمه ، وجود داشت  !

در واقع او برای یونایتد بسیار مهم بود . او در شهر منچستر به عنوان مرد فوتبال شناخته میشد .

در در تاریخ ۱۵ دسامبر ۱۸۹۸ ، در شهر تروکلی کشور انگلستان ، متولد شد . به عنوان یک بازیکن جوان ، در بلاچر جونیورز و تروکلی سلتیک بازی کرد . در حالی که در اولین فصلش ، ۴۲ گل از ۴۹ گل تیمش را به ثمر رسانده بود ، در ۱۳ سالگی ، به عنوان معدنچی ، مشغول کار شد و در حالی که ۱۷ سال داشت ، برای خدمت اجباری ، راهی جنگ شد .

او برای سپری کردن دوران سربازیش در تیم های نیوبورن ، لیورپول و اسکاتسوود بازی کرد و عنوان قهرمانی در مسابقات جام ارتش را بدست آورد . در سال ۱۹۱۹ ، با پایان جنگ جهانی اول ، با باشگاه منچستر یونایتد ، قرارداد همکاری امضاء کرد .

او در حضورش در یونایتد ، بسیار تأثیر گذار بود . جایی که در پیروزی ۵-۱ یونایتد برابر لنکشایر ، ۴ گل را به تنهایی به ثمر رساند . اولین حضور او در لیگ ، مربوط به آگوست ۱۹۱۹ بود . پس از سال های درخشان در یونایتد ، او توانسته بود برای این تیم ، ۵۱۰ بازی را انجام دهد و ۱۶۸ گل به ثمر برساند .

متاسفانه ، اسپنس در دوران حضورش در یونایتد تا سال ۱۹۳۳ نتوانست هیچ گونه افتخای کسب کند ولی این هیچ چیزی از ارزش های این مهاجم گلزن ، کم نمیکند . کسی که هواداران یونایتد را سال ها با گل هایش خوشحال کرد . اما تنها افتخار او بعنوان بازیکن ، مربوط به قهرمانی او با تیم چسترفیلد در لیگ دسته سوم انگلستان بود .

این از بد شانسی او بود که در طول حضورش در یونایتد ، یونایتد با تیمی ضعیف همراه بود و تنها بازیکن شاخص این تیم ، او بود .

او در تاریخ یونایتد ، به عنوان یک اسطوره شناخته میشود . کسی که با ۴۸۱ بازی در لیگ ، به مدت ۴۰ سال رکورد دار تعداد بازی در لیگ برای یونایتد بود . رکوردی که بعد ها توسط بیل فولکس ، شکسته شد . جو اسپنس پس از پایان جنگ جهانی دوم ، به عنوان مربی ، به کمک سر مت بازبی آمد و در ساخت نسل طلایی معروف یونایتد ، نقش مهمی را ایفا کرد .

متاسفانه ، او نتوانست موفقیت یونایتد را در سال ۱۹۶۸ ببیند و در آخرین روز سال ۱۹۶۶ دار فانی را وداع گفت .

۱۵ دسامبر ۱۸۹۸ تاریخ تولد
۱ مارچ ۱۹۱۹ تاریخ پیوستن به یونایتد
۳۰ آگوست برابر دربی کانتی اولین بازی
۵۱۰ بازی تعداد بازی برای باشگاه
۱۶۸ گل تعداد گل برای باشگاه
مهاجم پست
۱ ژودن ۱۹۳۳ تاریخ ترک یونایتد

متاسفانه از او عکس های زیادی موجود نیست و این عکس ها معدود عکس های او در اینترنت است .

Joe-Spence

6144714091_56e0892e04_m

Joe Spence 1925

با قسمت های بعدی این سری مقالات همراه باشید !

۰ Comments