جایگزین مسیر

جک کرومپتون، دروازه بان سابق یونایتد درگذشت

by | تیر , ۱۳ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران

.

.

.

.

.

.

.

.

رسمی سایت باشگاه – با نهایت تأسف اندوه اعلام میداریم که بازیکن و مربی سابق منچستر یونایتد، جک کرومپتون، در سن 91 سالگی در گذشت.

کرومپتون در هالم شهر منچستر متولد شد و اولین بازیش را برای سرخهای این شهر در پنجم ژانویۀ 1946 انجام داد. این آغاز یازده سال دوران ورزشی با باشگاه بود که شامل قهرمانی اف ای کاپ سال 1948 (که با نمایش خیره کنندۀ این دروازه بان بزرگ حاصل شد) و قهرمانی لیگ در سال 1951/52 بود.

وقتی که کرومپتون در سال 1955 و به دنبال 212 بازی برای تیم اول کفشهایش را آویخت، به مربیگری روی آورد و پس از فاجعۀ مونیخ در سال 1958، در تمرینات تیم  برای بازسازی تیم به مت بازبی کمکهای شایانی کرد.

پس از دورۀ کوتاه 7 روزۀ مربیگری در تیم لوتون تاون به عنوان سرمربی در سال 1962، کرومپتون که قلبش با یونایتد بود فورا به اولدترافورد بازگشت و نزدیک به 9 سال به عنوان یک عضو کلیدی کادر فنی تحت نظر سر مت بازبی خدمت کرد، در تیمی که به قهرمانی 1968 جام اروپایی هم (لیگ قهرمانان فعلی) رسید.

کرومپتون در سال 1974 مجددا به عنوان سرمربی تیم ذخیره ها برای مدت 7 سال به باشگاه برگشت و حتی تا نزدیکی مرگش هم شرایط تیمهای جوانان و ذخیره ها و تیم اول یونایتد را دنبال میکرد. او مسابقات بسیاری را در تمامی سطوح (اعم از ذخیرها ، تیم اول و آکادمی) از نزدیک تماشا میکرد و همیشه با خوشحالی هرچه تمامتر با هواداران در مورد موضوع مورد علاقه ش، منچستر یونایتد صحبت میکرد.

او همیشه در یاد ما خواهد ماند و همۀ کادر باشگاه مایل هستند که تسلیت و همدردی خود را به خانوادۀ جک، به ویژه همسرش شیلا در این شرایط دشوار تقدیم کنند.

 

روحش شاد و یادش گرامی باد

.

.

ترجمه از شهاب غفاریان

۰ Comments