جایگزین مسیر

حمایت گری پالیستر از فیل جونز و کریس اسمالینگ

by | خرداد , ۱۲ , ۱۳۹۳

مدافع وسط سابق شیاطین سرخ معتقد است یونایتد احتمالا می تواند جایگزین نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند را در باشگاه داشته باشد, اگر آنها فرصت بازی پیدا کنند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – گری پالیستر مدافع سابق منچستریونایتد معتقد است فیل جونز و کریس اسمالینگ می توانند جایگزین نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند شوند.

انتظار می رود که مربی جدید شیاطین سرخ لوئیز فن خال در تابستان امسال گزینه های دفاعی خود را با توجه به جدایی فردیناند و ویدیچ بیشتر کند.

اما در تضاد با تصور بسیاری از هواداران و کارشناسان, پالیستر معتقد است که جونز و اسمالینگ می توانند زوج اصلی خط دفاع یونایتد در فصل آینده باشند.

پالیستر معتقد است که اگر فرصت مناسب برای اینکه این دو ستاره جوان خودشان را اثبات کنند به آنها داده شود, جونز و اسمالینگ می توانند به خوبی در قلب خط دفاع یونایتد جای فردیناند و ویدیچ را پر کنند.

پالیستر نیز پس از پیوستن به یونایتد در سال 1989 با رکورد 2/3 میلیون پوندی در آن زمان در ابتدا شرایط خوبی نداشت اما سرانجام توانست به این اوضاع فائق آید و 9 سال پر از افتخار و موفقیت را در یونایتد تجربه کند.

او 8 سال در کنار استیو بروس در قلب خط دفاع بازی کرد و کنار این بازیکن زوج مستحکمی در دفاع یونایتد تشکیل داد, به طوری که سر آلکس فرگوسن این دو را دیزی و دولی می نامید. به لطف این دفاع مستحکم شیاطین سرخ طی این هشت سال 3 قهرمانی در لیگ, سه جام حذفی و یک جام اتحادیه  و یک جام در جام اروپا کسب کردند.

پالیستر درباره زوج جونز و اسمالینگ گفت:

من فکر می کنم اگر شما به کریس اسمالینگ و فیل جونز نگاه کنید, می بینید که هر دو آنها پس از آمدن به باشگاه به خوبی در پست دفاع وسط جا افتادند.

سپس آنها پست خود را تغییر دادند, فیل در خط هافبک و دفاع راست به بازی گرفته شد و اسمالینگ بازی های بسیار زیادی در پست دفاع راست انجام داد, به همین خاطر این دو نتوانستند اغلب زمانی که هنوز در حال یادگیری بودند, در قلب خط دفاع بازی کنند.

در چنین سنی که آنها داشتند, من دوست داشتم که آنها بازی های بیشتری در این پست به میدان بروند.

زمانی که به الدترافورد آمده بودم, من هم چنین برهه ای را در دوران حرفه ای خودم پشت سر گذاشتم. عملکرد من تا حدودی ضعیف بود, اما خوش شانس بودم که به من زمان کافی داده شد تا از این برهه عبور کنم و خودم را به اثبات برسانم.

من به شرایط این دو بازیکن نگاه می کنم و می بینم که چطور پست های خود را پشت سر هم عوض می کنند, به همین خاطر من برای این وضعیت آنها ناراحت هستم. من فکر می کنم که آنها مهارت و نگرش لازم برای اینکه مدافعین فوق العاده ای برای منچستریونایتد بشوند, دارند.

اخیرا پس از انتصاب فن خال به پست سرمربیگری یونایتد, شایعات بسیاری درباره مت هوملس مدافع آلمانی دورتموند شنیده می شود.

فراموش نکنید که یونایتد جانی اوانز را نیز دارد. سر آلکس زمانی که ویدیچ نمی توانست بازی کند و ریو با مصدومیت کمر خود مبارزه می کرد, به او اعتماد کرد و من فکر نمی کنم او هیچگاه باعث ناامیدی فرگی شده باشد.

من فکر می کنم او بازیکن درجه یکی است و اگر به او زمان داده شود و در بازی های بیشتری از آنها استفاده شود, اسمالینگ وجونز می توانند این خلا را پر کنند, اما هنوز فکر می کنم که او(فن خال) احتمالا به یک بازیکن باتجربه دیگری در قلب خط دفاع نیاز دارد.

پالیستر درباره خرید لوک شاو نیز افزود:

اگر آنها شاو را به الدترافورد بیاورند, خرید عالی خواهد بود زیرا او مهره ارزشمندی است.

مدیریت این وضعیت سخت آسان نخواهد بود.

مردم هلند نمی خواهند فن خال زمانی که آنها در جام جهانی هستند, گوشه چشمی به اتفاقاتی که در الدترافورد رخ می دهد, داشته باشد.

او رایان را مرد شماره دو خود در یونایتد کرده است, به همین خاطر من مطمئن هستم که او با گیگزی در همه حال در ارتباط خواهد بود. رایان می داند ترکیب تیم به چه بازیکنانی نیاز دارد و باید کارهایی در بخش نقل و انتقالات باشگاه برای خرید بازیکنان جدید صورت گیرد.

۰ Comments