جایگزین مسیر

خانه ی باشگاه منچستر یونایتد :” الدترافورد”

by | مرداد , ۲۵ , ۱۳۹۲

ورزشگاه الدترافورد ، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین ورزشگاه های بریتانیا است که محل برگزاری مسابقات خانگی باشگاه منچستر یونایتد می باشد . ورزشگاهی که  یاد و خاطره ی اسطوره های فراوانی را در خود جای داده است. ورزشگاهی که توسط سر بابی چارتون ، اسطوره ی بزرگ منچستر یونایتد ، ” تئاتر رویاها ” نامیده شده است

.

.

.

الدترافورد :

.

ظرفیت : 75.765 نفر
سال تاسیس : 1910
اولین بازی : منچستر یونایتد 3 – 4 لیورپول ، 19 فوریه ی 1910.

.

cq5dam.thumbnail.490.338.margin4545

.

تاریخچه :

.

الدترافورد ، خانه ی قهرمان سیزده دوره ی لیگ برتر ، پر ظرفیت ترین ورزشگاهی است که در لیگ برتر انگلستان از ان استفاده می شود و همچنین بعد از ورزشگاه ومبلی در میان کل ورزشگاه های کشور دارای بیشترین ظرفیت می باشد و یکی از خاطره انگیز ترین ورزشگاه های جهان است.
این ورزشگاه 103 سال پیش در کنار کانال بریج واتر ساخته شد و به جز یک وقفه ی 8 ساله به دلیل تعمیر خسارات وارده به خاطر جنگ جهانی دوم ، به طور مداوم محل برگزاری مسابقات خانگی باشگاه منچستر یونایتد بوده است.
رکورد حضور تماشاگر در این ورزشگاه به سال 1939 و مسابقه ی نیمه نهایی اف ای کاپ میان منچستر یونایتد و ولورهمپتون ، بر می گردد که در ان دیدار 76.962 نفر در ورزشگاه حاضر شدند. در سال 2011 نیز یک جایگاه به نام “جایگاه سر الکس فرگوسن” نامگذاری شد تا به نشانه ی قدردانی از 25 سال حضور افتخار افرین این مربی در باشگاه باشد.
نشانه های زیادی از گذشته ی درخشان منچستر یونایتد در این ورزشگاه دیده می شود ، قرار گرفتن مجسمه های سر مت بازبی ، سر الکس فرگوسن و “مثلث مقدس” منچستر یونایتد متشکل از دنیس لاو ، جرج بست و سر بابی چارتون در اطراف این ورزشگاه  از جمله نکاتی است که توجه شما را به گذشته ی باشگاه جلب می کند.
الدترافورد همچنین برای میزبانی مسابقات بسیار مهم نیز به کار گرفته شده است از جمله میزبانی در فینال جام جهانی سال 1966 ، میزبانی از جام ملت های اروپا ی 1996 و همچنین فینال لیگ قهرمانان اروپای سال 2003 . این ورزشگاه همچنین همه ساله میزبان فینال مسابقات راگبی نیز می باشد و میزبان مسابقات تیم ملی راگبی انگلستان نیز محسوب می شود.

.

cq5dam.thumbnail.490.338.margin41

.

سه تا از بهترین بازی های انجام شده در لیگ برتر ( 1992 به بعد) به میزبانی الدترافورد.

.
10 آپریل 1993 : منچستر یونایتد 2 – 1 شفیلد ونزدی
پیروزی در این بازی موجب شد تا منچستر یونایتد در مسیر قهرمانی در لیگ برتر تازه تاسیس شده قرار بگیرد و استارت سیزده قهرمانی در لیگ برتر را بزند. یونایتد در رقابت بر سر قهرمانی یک امتیاز از استون ویلا عقب بود و 6 بازی تا پایان فصل باقی مانده ولی به نظر میرسید شیاطین سرخ رقابت بر سر قهرمانی را در بازی برابر شفیلد ونزدی کنار خواهند گذاشت. تیم مهمان در دقیقه ی 65 با گل شریدان 1-0 از مهمان خود پیش افتاد و این نتیجه تا چهار دقیقه ی پایانی پا برجا بود ولی تیم میزبان به ناگاه به شعار هیچوقت نمی میریم (  never-say-die ) خود جامه ی عمل پوشاند. در دقیقه ی 86 مدافع پیش تاخته ی منچستر یونایتد ، استیو بروس ، موفق شد نتیجه ی بازی را مساوی کند. در وقت های اضافه بود که گری پالیستر دیگر مدافع شیاطین سرخ یک سانتر روی دروازه ی حریف انجام داد که با دفع ناقص توپ بار دیگر استیو بروس موفق شد گلزنی کند تا سر الکس فرگوسن و برایان کید را وادار به انجام ان خوشحالی معروف در وسط زمین بکند و در نهایت بازی با نتیجه ی 2-1 به سود منچستر یونایتد پایان یابد.

19 سپتامبر 2010 : منچستر یونایتد 3 – 2 لیورپول
بدون شک ، شب درخشش دیمیتار برباتوف برای منچستر یونایتد بود . شبی که منچستر یونایتد موفق شد با درخشش مهاجم بلغاری خود رقیب دیرینه ی خود را شکست دهد. ابتدا این برباتوف بود که با سانتر رایان گیگز از نقطه ی کرنر موفق شد گل اول را وارد دروازه ی حریف کند و پس از ان نیز توانست با یک ضربه ی پشت سر اختلاف را به دو گل برساند. به هر حال کاپیتان لیورپول استیون جرارد توانست از روی دو ضربه ی ازاد بازی را به تساوی بکشاند. گل اول وی از روی نقطه ی پنالتی به ثمر رسید پنالتی ای که با خطای جانی اوانز بر روی فرناندو تورس به دست امد و گل دوم نیز از روی یک ضربه ی ایستگاهی از گوشه ی محوطه ی جریمه بود ولی برباتوف دست بردار نبود. زمانی که تنها 6 دقیقه به پایان بازی مانده بود دیمیتار برباتوف با یک پرش بلند بالا تر از مدافعین لیورپول توانست گل پیروزی بخش شاگردان فرگوسن برابر لیوپول را به ثمر برساند و یک پیروزی دلچسب خانگی نصیب هواداران منچستر یونایتد شود.

.

cq5dam.thumbnail.490.338.marginfyhjk

گل پیروزی بخش برباتوف برابر تیم لیورپول

.

28 آگوست 2011 : منچستر یونایتد 8 – 2 آرسنال
روزی که سر الکس فرگوسن و شاگردانش ارسن ونگر را در بحت و حیرت فرو بردند و در الدترافورد جهنم به پا کردند. ابتدا این ولبک بود که در دقیقه ی 22 گل اول بازی را برای شیاطین سرخ به ثمر رساند و بعد از ان نیز اشلی یانگ و وین رونی دو گل دیگر به اندوخته ی منچستر یونایتد قبل از نیمه ی اول افزودند. در وقت های اضافه ی نیمه ی اول بود که تئو والکات توانست یکی از گل ها را جبران کند تا کمی امید در اردوی توپچی ها زنده شود ولی چیزی که در نیمه ی دوم شکل گرفت چیزی جز جشنواره ی گل منچستر یونایتد نبود.
وین رونی توانست در نیمه ی دوم هتریک خود را کامل کند در حالی که نانی و پارک جی سونگ نیز توانستند نام خود را در لیست گلزنان مسابقه قرار دهند . ارسنال توانست به وسیله ی ون پرسی یک گل دیگر وارد دروازه ی منچستر یونایتد بکند ولی این گل نیز توسط اشلی یانگ در وقت های اضافه ی بازی جواب داده شد تا شکست سنگینی برای شاگردان ارسن ونگر رقم بخورد.

.

tujk

شادی هواداران منچستریونایتد بعد از گل اشلی یانگ به آرسنال

.

هیجان د خیا از جو حاکم بر الدترافورد

“الدترافورد شگفت انگیزه ، بسیار بزرگ است و بهترین اتفاق زمانی است که پر از جمعیت است و هواداران سرود می خوانند. هواداران ما حقیقتا باورنکردنی هستند. انها همیشه اواز میخوانند و برای تیم فریاد میزنند. اولین بازی من لحظه ی فراموش نشدنی ای بود و من از همه چیز ان لذت بردم – ورزشگاه ، جو ان و بازی و از همه مهم تر به دست اوردن یک کلین شیت که امر مهمی برای تیم است و من بسیار خوشحالم که موفق به کسب دو پیروزی در دو دیدار برابر ارسنال شده ایم.” ( دیوید د خیا

دروازه بان تیم منچستر یونایتد پس از کسب پیروزی 8-2 برابر ارسنال – آگوست 2011)

.

cq5dam.thumbnail.490.338.margin

۰ Comments