جایگزین مسیر

خوان ماتا یک درصد از دستمزدش را به خیریه های فوتبال محور اهدا میکند !

by | مرداد , ۱۳ , ۱۳۹۶

مطلب ارسالی مسابقه خبرنگار ما باشید

پایگاه هواداران منچستر یونایتد-خوان ماتا ، بازیساز منچستریونایتد یک درصد از حقوق خود را به خیریه های فوتبال محور اهدا خواهد کرد !

در ماه ژوئن ، ماتا به همراه نامزدش ، اولینا کمپث از محله های پرجمعیت بمبئی دیدن کرد و اکنون از همتایان فوتبالیست خود نیز دعوت میکند تا در این کمپین که با هدفی مشترک برای همه ابداع شده است شرکت کنند و یک درصد از حقوق خودرا به صندوق موسسات خیریه ای که از آکادمی های فوتبال در سرتاسر جهان حمایت میکنند ببخشند.

این هافبک ۲۹ ساله همچنین قبل از آن به گوا و آگار نیز سفر کرده بود و در مورد این انگیزه ی جدید صحبت هایی را انجام داده بود:

چیزی که ما در تلاش برای انجامش هستیم مشخص کردن یک دستورالعمل جدید و مشترک عمومی برای فوتبال و آکادمی های آن است .

وی افزود :

یکی از اولین چیز هایی که من در فوتبال آموختم این بود که برای بردن نیاز به یک تیم هست. این قانونیست که ما بر اساس آن در زمین بازی میکنیم و در حال حاضر به ندرت دیده میشود که در این فضای تاثیرگذار اجتماعی ، امری با تکیه بر ابتکارات فردی به پایان برسد. من همتایانم را به مشارکت فرا میخوانم.

ماتا از زمان پیوستنش به یونایتد در ژانویه ۲۰۱۴ به واسطه همین سخاوتمندی ها نزد هواداران منچستریونایتد به محبوبیت بالایی رسیده است.

او بیش از دو سال پیش هزینه های زندگی ۱۵ سال کارمند منچستریونایتد جاناتان فلاد را تقبل کرد ؛ در مدرسه ی باتن لین در وایتنشیو اسباب بازی پخش کرد ؛ هدایای کریسمس ماموران ووداستریت را اهدا کرد و هدایایی را به کودکان فقیر بیمارستان تِِیمساید در ژانویه بخشید.

هدف اصلی وی ، به وجود آوردن جهان فوتبال خیابانی ست ؛ یک سازمان غیردولتی که به ۱۲۰ آکادمی و خیریه فوتبال در جهان کمک میکند .

ماتا به عنوان عضو اول این سازمان منتظر پیوستن فوتبالیست های همفکر خود است تا یک تیم یازده نفره برای کمک ها بسازد و از آن طریق اهداف خیرخواهانه خودرا پیش ببرد.

با وجود اینکه این پیشبرد این هدف بر روی فوتبالیست ها سرمایه گذاری شده است اما آنها اهداف بلندپروازانه تری در نظر دارند تا یک درصد از حقوق تمام فوتبالیست های جهان که چیزی در حدود ۳۰ میلیارد دلار میشود را صرف تقویت خیریه های فوبال در جهان کنند .

هواداران نیز میتوانند از طریق وب سایت www.common-goal.org این جنبش را همراهی کنند.

 

۰ Comments