جایگزین مسیر

داوید دخیا در برزخ الدترافورد و برنابئو

by | شهریور , ۱۰ , ۱۳۹۴

پایگاه هوادارن منچستریونایتد در ایران – داوید دخیا درهفته های اخیر درحالیکه آینده ای مبهم پیش رویش بود از روی سکوها بازیهای یونایتد را تماشا میکرد. پس از مذاکرات طولانی بین سران رئال مادرید و یونایتد آنها نهایتاً به یک توافق دست یافتند که به دخیا اجازه میداد راهی برنابئو شود و در ازای آن رئال پکیجی به ارزش ۲۹ میلیون پوند (شامل کیلور ناواس) را به یونایتد میداد. اما شب گذشته که آخرین ساعات نقل و انتقالات اسپانیا سپری میشد مشکلاتی در روند تبادل مدارک این انتقال صورت گرفت که آن را ناتمام باقی گذاشت و حالا دخیا در برزخ وحشتناکی گرفتار شده است که شاید جزای قدرناشناسی او نسبت به عشق هواداران یونایتد باشد.

مسئولان یونایتد میگویند تمام مدارک لازم برای انتقال دخیا و جذب ناواس را در سیستم مدیریت نقل و انتقالات فیفا (ITMS) آپلود کرده اند. ITMS برنامه ای بین المللی است که در آن باشگاه فروشنده و خریدار بازیکن باید مدارک مربوط به آن انتقال را در آن آپلود کنند. به نظر میرسد در این مورد رئال طرف مقصر ماجرا بوده باشد زیرا آنها اطلاعات مربوط به این انتقال را ۲۸ دقیقه پس از پایان ددلاین نقل و انتقالات در اسپانیا به ITMS وارد کرده اند.

حال دخیا باید منتظر بماند ببیند آیا فیفا و فدراسیون فوتبال اسپانیا میتوانند مشکل پیش آمده را برطرف کنند یا خیر ؟ اگر آنها بر روی قوانین خود پافشاری کنند دخیا نمیتواند به رئال منتقل شود و باید یک سال دیگر را در منچستریونایتد سپری کند.

خورخه مندس ایجنت معروف دخیا نقش مهمی در پافشاری او برای عدم امضای قرارداد جدید ۵ ساله با یونایتد داشته است با وجود اینکه یونایتد حاضر شده بود تا دستمزد هفتگی ۲۰۰ هزار پوند را به او پیشنهاد دهد که او را به پر درآمد ترین دروازه بان دنیا تبدیل میکرد.

یونایتد با اینکه میدانست در این تابستان یا تابستان سال بعد دخیا از آنها جدا خواهد شد باز هم براحتی رضایت به انتقال او در این تابستان نداد تا سران مادرید مجبور شوند با پیشنهاد درخوری برای به خدمت گرفتن دخیا جلو بیایند نه قیمت توهین آمیز ۱۸ میلیون پوند و در نهایت مادریدی ها تسلیم یونایتد شدند ولی با رخ دادن مشکل فعلی باز هم نهایی شدن این انتقال در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. حضور دخیا برای یک سال دیگر در یونایتد درحالیکه فکر و قلب او در مادرید است برای هیچکدام از دو تیم یونایتد و رئال جالب نیست.

با توجه به در پیش بودن مسابقات یورو ۲۰۱۶ دخیا میداند برای اینکه دروازه بان اسپانیا باشد نباید این فصل را از روی نیمکت یا سکوها سپری کند او نیاز دارد که بازی کند تا در ترکیب اسپانیا جا داشته باشد.

بازی کردن برای باشگاهی که در آستانه جدا شدن از آن بوده است میتواند سخت ترین چالش دوران حرفه ای دخیا باشد.

۰ Comments