جایگزین مسیر

در چنین روزی فابیان بارتز به منچستر پیوست

by | خرداد , ۱۰ , ۱۳۹۲

در 31 می سال 2000 میلادی فابیان بارتز از تیم موناکو به منچستریونایتد پیوست.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – 13 سال پیش در همچین روزی منچستریونایتد قراردادی 6 ساله با این دروازه بان فرانسوی تیم موناکو منعقد کرد. بارتز که جام جهانی سال 1998 را به همراه فرانسه برده بود به یونایتد پیوست تا جای خالی پیتر اشمایکل را که پس از دورانی باشکوه در سال 1999 خداحافظی کرده بود, پر کند.

سرآلکس فرگوسن مربی یونایتد پیش از بارتز دروازه بان استون ویلا مارک بوسنیچ و ماسیمو تابی دروازه بان ایتالیایی را به خدمت گرفته بود تا مشکل دروازه بانی را در تیم حل کند اما پس از اینکه این مشکل حل نشد باشگاه برای خرید بارتزی که دوران خوبی در کشورش سپری می کرد,  اقدام کرد.

.

.

بارتز در سال 1993 به همرا مارسی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده بود و پس از پیوستن به موناکو, دو سال بعد با نخوردن گل در فینال جام جهانی 98 به فرانسه کمک کند تا با غلبه بر برزیل قهرمان جهان شوند.

پس از انتقال به الدترافورد, بارتز به همراه تیم ملی فرانسه جام ملت های اروپا 2000 را تصاحب کرد و توانست با یونایتد در رقابت های داخلی جام هایی کسب کند که یکی از آن قهرمانی ها, کسب کردن جام قهرمانی لیگ برتر انگلستان در فصل 01-2000 بود.

.

.

آرسنال در فصل 02-2001 قهرمانی را از آن خود کرد, اما تیم فرگوسن به همراه بارتز گلر اولشان در فصل بعدی جام لیگ برتر را به منچستر برگرداندند.

این دروازه بان فرانسوی در ژانویه 2004 پس از 92 بازی برای یونایتد در سه فصل کامل لیگ برتر و گل نخوردن در 34 بازی الدترافورد را ترک کرد.

.

.

۰ Comments