جایگزین مسیر

دلنوشته ای در ستایش مرد بزرگ اسکاتلندی

by | دی , ۱۱ , ۱۳۹۶

دلنوشته ای در ستایش مرد بزرگ اسکاتلندی

پایگاه هواداران منچستریونایتد -۲۲ سال پیش وقتی برای اولین بار در قاب تلویزیون خلاصه رقابت های انگلیس را از شبکه ۳ و آن هم شب های جمعه می دیدم هیجان این لیگ پر شور و حرارت را درک کردم و با یقه بالا زده مردی که بیشتر به آرتیست های سینما شباهت داشت تا فوتبالیست کم کم و هفته به هفته عاشق شدم , عشق در نگاه اول , کمی گذشت و این دیدارهای هفتگی به عادتی تبدیل شد که نمی توانستم از آن دل بکنم .هر هفته پنج شنبه منتظر دیدار بودم تا از هیجان تیمی که سرخی پیراهنش شوق و حرارت و غروری خاص در من ایجاد میکرد لبریز شوم . افتخار پشت افتخار , اریک کانتونا در انتهای قهرمانی فصل لیگ برتر خداحافظی کرد.

ناگهانی و بدون خبر قبلی , تیم پوست انداخت , حالا گیگز و بکهام و اسکولز که محصول آکادمی منچستر یونایتد بودند دلبری میکردند و جام های جزیره را بالا میبردند.

حالا دیگر میشد مستقیم بازیهای یونایتد را دنبال کرد و هر هفته در جریان پیروزی های آنها قرار گرفت .تیم معروف به کلاس ۹۲ در شبی دراماتیک با دو گل وقت اضافه بازی باخته را برده بود .ولی آن شب تنها چیزی که دلبری میکرد ، بالا و پایین پریدنهای کسی بود که در تمام این سالها علت اصلی موفقیتهای تیم بود .بکهام هم رفت ,اما تیم همچنان پیشتازی میکرد ,جوانی جویای نام در بازی دوستانه پیش فصل دل سر الکس را برد,در همان رختکن قرارداد را جلوی جوان گذاشت .

حالا ستاره ای دیگر متولد شده بود , کریستیانو رونالدو, سر الکس آن چنان تاثیری بر روی کریستیانو گذاشته بود که او همواره از سر الکس به عنوان پدر فوتبالی یاد می کند.باز هم منچستر در قله فوتبال اروپا قرار گرفت .در تمام سالهای حضور پیرمرد منچستر یونایتد وحشتناک ترین تیم جزیره بود .تمام این سالهای زیبای عاشقی را ، پیرمرد برایمان ساخت .سر الکس با شعار اینکه آمده ام آن لعنتیها را به زیر بکشم به باشگاه قدم گذاشت .رکوردی دست نیافتنی برجای گذاشت و لیورپول را به زیر کشید و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد تا ما به خود ببالیم که در عصری زندگی کردیم که سر الکس فرگوسن این نابغه دنیای فوتبال در آن مربیگری می کرد . امروز تولد سر الکس فرگوسن است.امروز روز تولد مردی با اراده پولادین و مظهر موفقیت است .

سر الکس دوست داشتنی تولدت مبارک

نوشته: amirsami

۰ Comments