جایگزین مسیر

رسمی: آکادمی منچستر یونایتد بهترین در انگلستان

by | آبان , ۲۹ , ۱۳۹۵

رسمی: آکادمی منچستر یونایتد بهترین در انگلستان

پایگاه هوادارن منچستر یونایتد – از نتایج مطالعه ای که از سوی مرکز بین المللی مطالعات ورزش (CIES) صورت گرفته است، اکنون می توان یونایتد را به صورت رسمی به عنوان دارنده ی بهترین آکادمی در کشور معرفی کرد. گروه مطالعاتی سوئیسی اعلام کردند که بازیکنان تیم اصلی بیشتری در آکادمی یونایتد نسبت به دیگر آکادمی ها حضور داشته اند.

بر طبق این تحقیق، برای اینکه بازیکنی به عنوان محصول آکادمی باشگاهی حساب شود باید حداقل سه فصل در سنین بین ۱۵-۲۱ در آن باشگاه حضور داشته باشد. این تحقیق بر مبنای تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۱۶ انجام شده است.

[star_list]

  • منچستر یونایتد همیشه به جوانان اعتقاد داشته است. از اکتبر ۱۹۳۷، یونایتد از یک محصول آکادمی در هر بازی خود استفاده کرده است، این شامل حضور در تیم اصلی یا روی نیمکت می شود. به عبارتی ۳۸۲۱ بازی پشت سر هم است که یونایتد از بازیکنان آکادمی خود در ترکیب استفاده می کند.

[/star_list]

تحقیقات این مؤسسه یونایتد را در جایگاه سوم اروپا بعد از ریال مادرید و بارسلونا به عنوان بازیکن سازترین ها در بین ۵ لیگ برتر اروپا قرار می دهد. در حال حاضر ۳۴ بازیکن از محصولات آکادمی باشگاه یونایتد در یکی از لیگ های سطح اول انگلستان، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا بازی می کنند. از آن ۳۴ نفر، ۶ نفر آنها به طور منظم برای تیم اصلی یونایتد بازی می کنند. سم جانستون، پل پوگبا و جسی لینگارد در رده های پایه با هم رشد کرده اند و جام حذفی جوانان ۲۰۱۱ را برنده شده اند؛ اکسل توانزبه، تیموتی فوسو منصاح و مارکوس رشفورد نسل بعدی جوانان آکادمی معروف یونایتد را تشکیل می دهند.

چیزی که یونایتد را از دیگر آکادمی های سراسر دنیا متمایز می کند، توانایی ساخت تیم های بی نظیر است. تا بحال چندین دفعه یونایتد دسته ای از بازیکنان را تربیت کرده که نه تنها در رده های سنی بازی و پیشرفت کرده اند، بلکه با همدیگر به تیم اصلی راه پیدا کرده اند. معروف ترین نمونه “کلاس ۹۲” است، اتفاق یا پدیده ای که باعث شد رایان گیگز، پل اسکولز، گری نویل، دیوید بکهام، فیل نویل و نیکی بات کنار هم در تیم اصلی باشند و به سلطه ی سر الکس فرگوسن در اروپا و سه گانه ی معروف کمک کنند.

کلاس ۲۰۱۱ که قهرمانی جام حذفی جوانان را در تابلوی افتخارات خود دارد پیروی همان میراث است. با این اوصاف، جانستون، لینگارد و پوگبا در یونایتد حضور دارند و چندین هم تیمی سابق آنها نیز در سطح اول مشغول به فعالیت هستند. مایکل کین در تیم لیگ برتری برنلی حضور دارد و برادر او، ویل کین، در هال سیتی و راول موریسون در سری آ و تیم لاتزیو توپ می زنند. عدنان دیگر بازیکن آن نسل است که در حال حاضر در ساندرلند حضور دارد.

یونایتد به عنوان پیشتاز همکاری با جوانان و پرورش آنهاس در انگلستان است. آنها در لیست CIES با ۳۴ بازیکن در صدر قرار دارند و بعد از آنها تاتنهام با ۱۷ بازیکن در رده دوم انگلستان و ۲۳ مجموع لیست قرار دارد. با نگاه به لیست پس از این دو ساوتهمپتون و چلسی در رده ی ۳۷ هستند.

حتی اگر این لیست را محدود به پنج لیگ برتر اروپا نکنیم، باز یونایتد در رده های بالایی است. آنها در رده ی ۱۳ در کنار آژاکس هستند. متأسفانه از حیث بازیکنان جوان در سرتاسر اروپا یونایتد وضعیت خوبی ندارد و تنها در انگلستان، آرسنال (۲۵) و منچستر سیتی (۴۶) در بین ۵۰ تیم قرار می گیرند. نکته ی جالب حجم سرمایه گزاری های منچستر سیتی بر روی سیستم جوانان است.

هنگامیکه تیم اصلی یونایتد از خود ضعف نشان می دهد و یا در نتیجه گیری نا موفق است، طرفداران و خبرگزاری ها از لزوم خرید بازیکن X با ۴۰ میلیون پوند یا بازیکن Y با ۵۰ میلیون پوند حرف می زنند. این تحقیق نشان می دهد که علی رغم ثروت و تاریخ پرتلاطم یونایتد، آنها نیازها و حفره های تیم خود را به کمک آکادمی خود به بهترین وجه ممکن پوشش داده اند.

در دهه ی ۵۰ جوجه های بازبی، در دهه ی ۹۰ کلاس ۹۲ فرگوسن و فصل گذشته مارکوس رشفورد را می توان به عنوان مثال برای حکم بالا اشاره کرد. در سال های پیش رو ممکن است آنجل گومز، بوفونژ و اکسل توانزبه این خلأ را پر کنند. منچستر یونایتد همیشه به جوانان اعتقاد داشته است و بارها و بارها این جوانان جواب اعتماد را داده اند. شکی نیست که بهترین آکادمی روی زمین هستند.

۰ Comments