جایگزین مسیر

ریو فردیناند از تیم ملی خداحافظی کرد

by | اردیبهشت , ۲۵ , ۱۳۹۲

ریو فردیناند اعلام کرد که از بازی های ملی خداحافظی می کند.

مدافع مرکزی منچستریونایتد از زمان اولین بازی خود برابر کامرون در ورزشگاه ویمبلی در سال 1997 با لباس تیم ملی انگلستان تا به حال81 بازی برای تیم ملی انجام داده است.

با این حال این بازیکن 34 ساله پس از تساوی 2 بر 2 تیم ملی برابر سویس در مقدماتی جام ملت های اروپا در سال 2011 برای تیم ملی بازی نکرده است و اکنون تمرکزش را بر روی حضور در باشگاه خود گذاشته است.

فردیناند طی بیانیه ای اعلام کرد: پس از فکر کردن زیاد به این مسئله, من تصمیم گرفتم که این زمان مناسبی برای خداحافظی از بازی های ملی است.

من احساس می کنم که این تصمیم درستی است که کنار بکشم و به بازیکنان جوان به تیم ملی راه یابند و این تصمیم به من اجازه می دهد که بر روی موقعیتم در باشگاه تمرکز کنم.

به نظر می رسد تیم در فرم خوبی قرار دارد و بازیکنان با استعداد و جوان زیادی هستند که از تیم های پایه می آیند و نشانه خوبی برای آینده تیم ملی می باشد.

فردیناند در ماه مارس گذشته در آستانه دو مسابقه حساس مقدماتی جام جهانی تیم ملی برابر سن مارینو و مونت نگرو از طرف سرمربی جدید تیم ملی روی هاجسون به تیم ملی دعوت شده بود.

با این حال, ریو فردیناند این دعوت را رد کرد تا برنامه های آماده سازی خود را که از قبل طرح ریزی شده بود ادامه دهد, برنامه های که به ریو فردیناند کمک کرده بود تا در طول این فصل از لیگ برتر بتواند با منچستریونایتد به مقام قهرمانی لیگ دست یابد مقامی که تعداد جام های داخلی ریو فردیناند را از سال 2002 که او به شیاطین سرخ پیوست به عدد 6 رساند.

علی رغم انتقاد های بسیار علیه او در آن زمان, این مدافع کهنه کار تاکید کرد که همواره بازی کردن برای سه شیرها برای او افتخار و امتیازی بوده است و در آستانه مسابقات مقدماتی یورو 2014 برای تیم ملی آرزوی موفقیت کرد.

او در انتها گفت: حضور در تیم ملی را افتخار بزرگی برای من بوده و امتیازی که به من این فرصت را داده تا به کشورم در هر سطحی از تیم ملی زیر 17 سال گرفته تا به امروز خدمت کنم.

.

.

.

.

من همیشه  افتخار می کردم که برای تیم ملی انگلستان بازی می کنم. من می خواهم برای روی آرزوی موفقیت  بکنم و بهترین ها را برای تیم ملی در تمام مسابقات آینده آرزو می کنم.

فردیناند گل اول خود با لباس تیم ملی انگلستان را در بازی دور دوم جام جهانی برابر دانمارک در سال 2002 به ثمر رساند و برای اولین بار در بازی که به شکست انگلستان مقابل فرانسه در شش سال قبل انجامید, کاپیتان تیم ملی کشورش بود.

.

.

.

.

در طول دوران بازی او در تیم ملی, این بازیکن پیشین تیم وستهام و لیدزیونایتد نتوانست در هیچ یک از دوره های جام ملت های اروپا برای تیم ملی بازی کند.

.

.

۰ Comments