جایگزین مسیر

ریو فردیناند: تیاگو سیلوا بهتر از هدف 20 میلبون پوندی یونایتد می باشد

by | تیر , ۲۲ , ۱۳۹۳

مدافع سابق منچستریونایتد, ریو فردیناند دوباره تاکید کرد که مدافع پاریسن زرمن و ستاره برزیل تیاگو سیلوا بهترین مدافع وسط دنیا محسوب می شود.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – این برای دومین بار است که ریو فردیناند می گوید: تیاگو سیلوا بهترین مدافع مرکزی دنیا است.

او این بار از طریق حساب شخصی خود در توویتر در پاسخ به یکی از هوادارانش که پرسیده بود به نظر او چه بازیکنی بهترین مدافع وسط حال حاضر دنیا محسوب می شود, سیلوا, کمپانی یا هوملس, گفت:

سیلوا با فاصله ای زیاد

انتخاب ریو جالب توجه است اما بدون شک شما نمی توانید این ادعای فردیناند را رد کنید. سلیوا در سال های آغازین حضورش در اروپا, آنچنان موفق نبود. او در دوران حضورش در پورتو و دینامو مسکو شهرت چندانی نداشت.

اما پس از به نمایش گذاشتن عملکردی بی نظیر در فلومیننزه, این بازیکن برزیلی در سال 2009 به میلان منتقل شد و اکنون بدون شک یکی از بهترین مدافعین مرکزی دنیا محسوب می شود.

این مدافع برزیلی علی رغم قدرت بازیسازی توانایی شرکت در حملات تیم را نیز دارد. رهبری در خط دفاع, پیروز مطلق در نبردهای هوایی, از لحاظ تکنیکی فوق العاده, بازی خوانی خوب و سرعت بالا از خصوصیات این مدافع برزیلی است.

بدون شک در حال حاضر سیلوا کامل ترین مدافع مرکزی دنیا محسوب می شود و مبلغی که پاریسن ژرمن برای جذب او به میلان در تابستان 2012 داده است, چه بسا مبلغ اندکی در برابر ارزش های او می تواند باشد.

این مدافع 29 ساله در ترکیب برزیل نیز عملکرد خوبی در رقابت های جام جهانی داشت, اما در مرحله نیمه نهایی شاگردان فلیپه اسکولاری در غیاب سیلوا متحمل شکست سنگینی برابر آلمان ها شدند تا ارزش های این مدافع باتجربه بیش از پیش نمایان شود.

chart-hummels-silva

نکته جالب در اظهار نظر ریو, ارجعیت دادن سیلوا به هوملس می باشد, مدافع اصلی آلمان ها و هدف احتمالی شیاطین سرخ در فصل نقل و انتقالات, که تا اینجای جام بازی های خوبی به نمایش گذاشته است.

گفته می شود شیاطین سرخ با مبلغ 30 میلیون یورو به دنبال این مدافع آلمانی هستند. اما علی رغم بازی های درخشان هوملس, فردیناند سیلوا را به او ترجیح می دهد.

البته کمپانی را نیز نباید فراموش کنیم, بلزیک به لطف رهبری این بازیکن 28 ساله توانست تا مرحله یک چهارم نهایی راه یابد. شیاطین سرخ در این مرحله با نتیجه 1 بر 0 به آرزانتین باختند.

[highlight]به نظر شما چه بازیکنی برترین بازیکن دنیا محسوب می شود؟[/highlight]

۰ Comments