جایگزین مسیر

ریو فردیناند: فن خال آقای خاص جام جهانی است

by | تیر , ۱۶ , ۱۳۹۳

بازیکن سابق منچستریونایتد, ریو فردیناند معتقد است لوئیز فن خال بهترین مربی جام جهانی 2014 برزیل است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – ریو #فردیناند در بلاگ خود در سایت دیلی میل بهترین مربیان جام جهانی 2014 برزیل را انتخاب کرده است که در صدر این لیست نام لوئیز #فن_خال سرمربی #منچستریونایتد به چشم می خورد.

این مربی 62 ساله هلندی در طول این دوره از جام جهانی تاثیر فوق العاده ای بر روی عملکرد نارنجی ها داشته است و با تصمیم های کلیدی و گاهی اوقات مناقشه برانگیز خود تیم ملی هلند را تا نیمه نهایی رقابت های جام جهانی و بازی برابر آرژانتین رسانده است.

او در مرحله یک هشتم نهایی در بازی برابر مکزیک با بیرون کشیدن رابین فان پرسی برترین مهاجم تیم ملی هلند و در عین حال کاپیتان نارنجی ها توانست روند بازی را به سود هلند برگرداند و بازی باخته را با پیروزی عوض کند.

اگر به اعتقاد بعضی ها همین تصمیم کافی نبود تا نام فن خال در تاریخ رقابت های جام جهانی ماندگار شود او این بار در بازی برابر کاستاریکا در مرحله یک چهارم نهایی با به میدان فرستادن تیم کرول دروازه بان نیوکاسل در آخرین دقیقه وقت های اضافی صعود نارنجی ها به نیمه نهایی را تضمین کرد.

نبوغ, جنجالی, شجاع و خوش شانس, ویژگی هایی است که باعث شده هواداران او را با سرمربی سابق شیاطین سرخ سر آلکس فرگوسن و خوزه مورینیو مربی چلسی مقایسه کنند.

در این حین ریو فردیناند درباره مربی بعدی شیاطین سرخ این چنین می نویسد:

فن خال هیچ کار اشتباهی انجام نداده است. من مطمئن هستم که شما داستان های زیادی درباره غیرعادی بودن او شنیده اید, اما من کلمه ای سخن بد درباره او از هیچ یک از بازیکنانی که سابقه کار با او داشتند, نشنیده ام.

او مرد سخت کوشی است, مردی محکم و سرسخت در اجرای نظم در محیط فوتبالی. اما او همچنین به بازیکنان خود نیز اعتماد می کند.

چندی قبل من به همراه برخی از بازیکنان کنونی هلند در کافه ای بودم. آنها در جمع با افراد معمولی بودند و غذا می خوردند. آنها می دانستند که در چه ساعتی باید در خانه باشند و به این قوانین درباره ساعات معین برای خوابیدن احترام می گذاشتند.

او به بازیکنانش ایمان دارد. آنها نیز به او ایمان دارند. ایمان داشتن به کسی که در راس کار قرار دارد, نقش بسیار بزرگی در موفقیت شما در بازی ایفا می کند. بهترین مربیان همیشه این باور را از بازیکنان خود دریافت می کنند.

[highlight]آیا فن خال در منچستریونایتد موفق خواهد شد؟[/highlight]

 

۰ Comments